Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:24:16 GMT

تشدید خط و نشان پاکستان و هند علیه یکدیگر

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۹۴۹۸

تشدید خط و نشان پاکستان و هند علیه یکدیگر

رسانه‌های پاکستان سه‌شنبه شب به نقل از "فواد حسین چودری" وزیر کابینه دولت این کشور اعلام کردند: "عمران خان" نخست وزیر پاکستان در حال بررسی دو طرح جدید اعمال محدودیت‌ها در زمینه همکاری اسلام‌آباد با دهلی نو است.

به گفته این وزیر پاکستانی؛ اقدامات تحت بررسی شامل بستن کامل حریم هوایی این کشور برای شرکت‌های هواپیمایی هند و توقف تجارت ترانزیت افغانستان و هند از طریق خاک پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد : اعضای کابینه دولت پاکستان در حال بررسی تشریفات حقوقی اقدامات مطرح شده هستند.

فواد حسین چودری با اشاره‌ی تلویحی به تصمیم هند برای سلب خودمختاری منطقه جامو و کشمیر که موجب تشدید تنش‌ها میان رقبای هسته‌ای شبه قاره شد، گفت: دولت دهلی نو شروع کننده و ما تمام کننده خواهیم بود.

دولت اسلام آباد درحالی سخن از کاهش بیشتر همکاری‌ها با دهلی نو را به میان آورد که وزیر امور خارجه پاکستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: این کشور به دنبال تنش با هند نیست بلکه خواهان حل مناقشه کشمیر براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

پس از نبرد هوایی پاکستان و هند در اسفندماه سال گذشته، حریم هوایی پاکستان به روی خطوط هواپیمایی هند بسته شد و اواسط خردادماه امسال و پس از گذشت 94 روز حریم هوایی پاکستان به طور کامل به روی پروازهای هندی گشوده شد.

دولت هند چهاردهم مردادماه امسال از تصمیم این کشور برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسائل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بوده است.

پس از تصمیم دولت هند تنش ها میان دهلی نو و اسلام آباد بر سر کشمیر تشدید شد و متعاقب آن پاکستان ضمن مخالفت با اقدام هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

پس از استقلال هند و پاکستان از انگلیس در سال 1326 تاکنون منطقه کشمیر همواره صحنه جنگ‌ها و درگیری‌های مرزی بوده است. مهاراجه کشمیر در آن زمان از پیوستن به پاکستان یا هند خودداری کرد. از آن دوره تا کنون هر دو کشور کوشیده‌اند این منطقه را به خاک خود ملحق کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پارلمان یمن در بیانیه‌ای بر موضع استوار یمن در قبال موضوع فلسطین تاکید کرد.
 
در این بیانیه تاکید شده است که هرگونه تشدید تنش آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن و پیامدهای ناشی از آن، با قاطعیت و غافلگیری غیرمنتظره‌ای مواجه خواهد شد که دشمنان یمن آن را پیش‌بینی نکرده یا انتظار ندارند.
 
یمن بار دیگر بر تعهد خود به صلح تاکید کرد و نسبت به اجرای طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی-انگلیسی در منطقه هشدار داد.
 
مجلس یمن همچنین همگان را به هوشیاری و بسیج همه نیروها و اتحاد جبهه ملی برای مقابله با همه توطئه‌ها علیه کشور و ملت و ایستادگی قاطع در برابر متجاوزان و اشغالگران و حامیان آنها فراخواند.
 
نیروهای مسلح یمن روز جمعه (14 اردیبهشت‌ماه) از آغاز اجرای چهارمین مرحله از تشدید تنش با گسترش هدف‌گیری کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی به سمت دریای مدیترانه خبر دادند.
 
این اقدام در پاسخ به دستورات سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله بود که گفت تا زمانی که اسرائیل به جنگ غزه پایان دهد و آمریکا حمله به یمن را متوقف کند، عملیات در دریای سرخ را تشدید خواهد کرد.
 
سید عبدالملک گفت: «اگر دشمن اسرائیلی و آمریکایی به ناسازگاری خود ادامه دهند، ما برای مرحله چهارم تشدید تنش آماده می‌شویم.»
 

دیگر خبرها

  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند