Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@12:35:08 GMT

اختلاف نظر آمریکا و اروپا درباره ایران

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۹۹۶۵

خبرگزاری شینهوآ بامداد چهارشنبه نوشت: هرچند اروپا می‌کوشد تا آمریکا نسبت به ضرورت تماس و تعلیق تحریم‎ها در مورد ایران پا پیش بگذارد اما اصرار واشنگتن بر ماندگاری تحریم‎ها اختلافات میان اروپا و آمریکا در مورد ایران را کاهش نمی‎دهد.

اختلاف ایالات متحده و اروپا در موردبرنامه هسته ای ایران  پس از آن که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پیشنهادفرانسه برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد، هیچ  نشانه ای از کاستن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در سخنرانی روز سه شنبه تأکید کرد که قبل از هرگونه مذاکره، واشنگتنباید تحریم های کشورش را برطرف کند.

روز دوشنبه، ترامپ اظهار کرد که آماده است تا پس از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، با روحانی ملاقات کند و گفت که شرایط برای این دیدار از طریق دیپلماسی فشرده فراهم شده است.

با این حال، با سخنرانی روز سه شنبه رئیس جمهوری ایران، مجددا اختلاف میاناتحادیه اروپا و آمریکا بر سر مسئله ایران وارد وضعیت پر پیچ و خم قرار گرفت.

رابرت تسولدا استادیار سیاستهای خاورمیانه در دانشگاه لودز در لهستان درمصاحبه با شینهوآ گفت: در واقع مدت زیادی است که رویکردهای متفاوتی در مورد ایران در جهان غرب وجود دارد.

تسولدا افزود: همانطور که من بارها گفته ام، توافق هسته ای (برجام) قرار بود دستاورد پرچمدار سیاست خارجی مشترک اتحادیه اروپا و نمادی از قدرت روزافزون این اتحادیه باشد.

به گزارش شینهوا، افزایش تنش و اختلاف میان آمریکا و اتحادیه اروپا از سال گذشته با خروج واشنگتن از توافق هسته ای (برجام) و اعمال سیاست های فشار حداکثری بر دولت تهران صورت گرفت.

در آن زمان، واشنگتن تهران را به ادامه دست یافتن به سلاح های هسته ای متهم کرد، اتهامی که ایران با قاطعیت آن را رد کرد. در مخالفت با ترامپ، انگلیس، آلمانو فرانسه قول دادند که توافق هسته ای را با یا بدون دخالت آمریکا حفظ کنند.

با این حال تسولدا متذکر شد که اتحادیه اروپا به رغم مخالفت با آمریکا در مورد خروج از توافق هسته ای، اما هرگز نتوانسته در مورد چندین مسئله راهبردی به طور منسجم تصمیم گیری کند و مسئله ایران نیز شامل یکی از همین مسائل است.

وی گفت: اگرچه اختلافات زیادی بین مکرون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان وجود دارد، اما هر دو می خواهند موقعیت اتحادیه اروپا را ارتقا دهند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه گفت که تمایل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای گفت‌وگو با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران به معنای این نیست که سران آمریکا موضع قاطع خود درباره ایران را تغییر داده‌اند.

وی گفت: «ترامپ بارها این را شفاف کرده که با هر کسی برای گفت‌وگو کردن دیدار می‌کند. وی یک مذاکره‌ کننده است. وی یک معامله‌گر است.»

بولتون افزود: «اما گفت‌وگو کردن با آنها به این مفهوم نیست که وی در حال تغییر دادن موضع است. »

وی ادامه داد: «این ایده که ایران برخی مزایای اقتصادی ملموسی را صرفا با توقف برخی اقدامات خود دریافت خواهد کرد، در مرحله نخست صورت نخواهد گرفت.»

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Eug برچسب ها: اتحادیه اروپا ، ایالات متحده آمریکا ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد