Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-30@12:02:38 GMT

شربتی شگفت انگیز که نشاط را به شما باز می‌گرداند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۰۲۱۷

شربتی شگفت انگیز که نشاط را به شما باز می‌گرداند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: ترکیب زعفران و گلاب یکی از ترکیات سنتی و مفید است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

به گزارش شریان نیوز،حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت زعفران و گلاب اظهار کرد: شربت زعفران و گلاب یکی از ترکیات سنتی و مفید است که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ این شربت  نشاط‌‌ آور است و به افرادی که مبتلا به اضطراب، استرس، افسردگی و دلشوره هستند بسیار کمک می‌‌کند؛ این شربت خاصیت اشتها آوری دارد و به افراد مختلف، به خصوص کودکان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: شربت زعفران و گلاب معده و سیستم گوارش را بهبود بخشیده و نفخ معده را برطرف کند؛ این شربت  برای مبتلایان به آسم و قند، فشار و چربی خون مفید است و علاوه بر خون‌سازی می‌تواند  باعث تقویت عمومی بدن و قلب شود.


عظمایی گفت: شربت زعفران و گلاب حافظه را تقویت می‌کند و برای مبتلایان به آلزایمر و پارکینسون هم بسیار مفید است؛ این شربت به رفع سردردها، تنش‌های عصبی، بی‌خوابی و اضطراب بسیار کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره  به فواید این شربت برای جلوگیری از پیری گفت: توجه داشته باشید که زنان باردار نباید از شربت زعفران و گلاب استفاده کنند؛ استفاده از ترکیب گلاب و زعفران ممکن است به مادر و جنین آسیب برساند.

او تصریح کرد: شربت زعفران و گلاب علاوه بر اثرات مناسبی که بر حفظ سلامتی دارد؛ مجاری ادراری را پاکسازی کرده و پوست و مو را تقویت می‌کند.

عظمایی بیان کرد: برای تهیه این شربت به نصف قاشق غذاخوری زعفران، یک لیوان گلاب، یک لیوان عرق بیدمشک نیم لیتر آب و پنج تا ۶ قاشق غذاخوری عسل احتیاج دارید؛ کافی است آب را داخل پارچ بریزید و گلاب و عرق بیدمشک را به آن  اضافه کنید؛ سپس عسل را داخل کمی آب جوش ولرم حل کنید، سپس زعفران را به آن اضافه کنید.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: محلول عسل، آب و زعفران را به محلول عریقیجات اضافه کنید، به شربت زعفران و گلاب چند تکه یخ اضافه و آن را جرعه‌جرعه میل کنید.

برچسب هاطب سنتی

منبع: شریان

کلیدواژه: طب سنتی سقوط هواپیمای تهران یاسوج ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی سوریه یاسوج بوشهر ایران کرمانشاه سقوط هواپیما روسیه عراق گرگان بارش برف تیم فوتبال استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| گل و گلاب میمند

آفتاب‌‌نیوز :

رویداد کهن گلاب گیری منطقه میمند از شهرستان فیروزآباد استان فارس در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

برداشت گل محمدی از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اوایل خرداد ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • تصاویر| گل و گلاب میمند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن