Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌صفر ماکنعلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمینه کنترل و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو کشورهایی همچون ترکیه و عراق اصلا با ایران قابل مقایسه نیستند ما به مراتب وضعیت بسیار بهتری داریم.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به وسعت و جغرافیای کشور تعداد افرادی که به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند در مقایسه با کشورهای هم سطح ما بسیار پایین‌تر است و معیارها و وضعیت ما در رابطه با افرادی که فوت کرده‌اند هم از کشورهای در حال توسعه بسیار بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکنعلی در رابطه با بیماری تب برفکی هم گفت: در ۱۱ استان کشور حتی یک مورد تب برفکی مشاهده نشده و تعداد انگشت‌ شمار موارد دیده شده در استان کردستان هم مربوط به دام‌هایی است که از استان‌های دیگر وارد این استان شده‌ بودند.

وی با تاکید بر اینکه تب برفکی و طاعون نشخوار کنندگان کوچک بیماری‌های کاملا مدیریت و مهار شده در کشور است، افزود: تنها در شهرستان بیجار موارد بروسلوز انسانی ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی در رابطه با علت انتخاب استان کردستان به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل یادآور شد:‌ این استان با یک هزار و ۶۰۰ روستا در میان استان‌هایی قرار دارد که تعداد قابل توجه‌ای روستا دارد و از جمعیت قابل توجه طیور روستایی نیز برخوردار است.

ماکنعلی با بیان اینکه این استان نقش بسیار مهمی هم در اقتصاد روستایی دارد و از ترکیب سازمان‌یافته دامپزشکی بسیار منسجمی برخوردار است، تاکید کرد: کردستان از نظر کنترل بیماری‌های دام و طیور رتبه اول کشور را دارد بویژه در کنترل بیماری تب برفکی به جایگاه بسیار بالایی رسیده است.

وی اظهار داشت:‌ مدیریت دامپزشکی استان کردستان با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که داشته ارتباطات بسیار مناسبی را با دستگاه‌های اجرایی و همچنین مردم برقرار کرده و با سازمان‌دهی،  برنامه‌های سازمان را به نحو مطلوب در استان پیاده کرده است.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دام و طيور واکسیناسیون دامپزشکی بیماری تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی از آمادگی ناوگان ملی برای توسعه حمل‌ونقل بار صادراتی به قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر بیات با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این راستا اقدامات متعدد و وسیعی در راستای توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون خطوط مستقیم و غیرمستقیم کشتیرانی به شرق، شمال و غرب آفریقا فعال ‌است، افزود: در شرق به ویژه کشورهای کنیا، تانزانیا و زنگبار خطوط مستقیم هم اکنون در حال خدمات رسانی به بازرگانان هستند؛ ضمن اینکه در شمال نیز به بنادر کشورهای لیبی، مراکش و الجزایر خطوط مستقیم فعال هستند در غرب آفریقا به سبب حجم کمتر بار از فیدرهای بین‌المللی برای رساندن بار استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: در کنار ایجاد این خطوط کشتیرانی، دفاتر منطقه‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در کشورهای یادشده، راه‌اندازی شده‌اند که وظیفه آنها ضمن ارائه خدمات به شناورهای کشتیرانی توسعه ارتباطات تجاری بین کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران است.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران با دعوت از بازرگانان ایرانی برای بهره‌مندی از خدمات یاد شده، تصریح کرد: گروه کشتیرانی هم اکنون با ایجاد شبکه DOOR TO DOOR آمادگی دارد کالای صادراتی را با استفاده از حدود 1500 دستگاه انواع واگن و 150 دستگاه کامیون کشنده خود، از محل تولید تا مقصد نهایی حمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم