Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@05:12:12 GMT

قاتل امام جمعه کازرون اعدام شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۰۶۲۹

قاتل امام جمعه کازرون اعدام شد

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأیید اجرای حکم قصاص عمال شهادت شهید حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید شهرستان کازرون گفت: حکم قصاص نفس حمید رضا درخشنده که در شب بیست و سوم ماه رمضان اقدام به شهادت امام جمعه کازرون در حین بازگشت از مراسم احیاء شب قدر کرده بود پس از طی کلیه مراحل قانونی و تأیید در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور و استیذان ریاست قوه قضائیه در محل وقوع جرم به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه قاتل پس از دستگیری در چندین مرحله و در حضور مقام قضایی به جرم ارتکابی با طراحی قبلی اعتراف کرده بود گفت: تلاش گردید با توجه به حساسیت موضوع و جریحه دار شدن احساسات عمومی رسیدگی به این پرونده در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با رسیدگی سریع به این پرونده ثابت کرد عزم و اراده جدی در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی بر اساس قانون و رسیدگی به پرونده های مهم در اسرع وقت و اجرای دقیق قانون در خصوص مرتکبان جرائم مهم در کوتاه ترین زمان دارد.

پرونده قتل حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون، روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۸ در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس گشوده شد و حمیدرضا درخشنده قاتل این روحانی پای میز محاکمه نشست.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امام جمعه کازرون اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان با تأکید به اینکه پیام تجمعات مردم در حمایت از پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب لزوم استمرار این حرکت است گفت: سایر دستگاه‌های متولی هم باید پای کار بیایند و نیروی انتظامی را در این اقدام قانونی همراهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی پور خطیب جمعه جعفریه با تأکید بر اینکه حجاب منافاتی با فعالیت اجتماعی زنان ندارد گفت: نیروی انتظامی بعنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با بدحجابی به میدان آمده باید همه مردم و دستگاه‌های مسئول به صحنه بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی بصیر امام جمعه جعفریه با تبریک روز کارگر، رشد و شکوفایی اقتصاد را در گرو فعالیت‌های کارگران توصیف کرد و گفت: کارگری نقش موثری در تحقق شعار جهش تولید دارند و دولت و کارفرمایان هم باید در جهت بهبود وضعیت معیشتی آنان گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی امام جمعه کهک روز شورا‌های اسلامی شهر و روستا را تبریک گفت و نقش شورا‌ها را در تعالی همه جانبه هر شهر و روستا مهم و اساسی برشمرد و افزود: حضور افراد کارآمد، دلسوز و دارای سلامت نفس در شوراها، پیش شرط توسعه و آبادانی ست.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی امام جمعه دستجرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اله مطهری و تبریک روز معلم به فرهنگیان گفت: با آموزش و پرورش صحیح و ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان، آینده کشور تضمین و نسلی پویا و تلاشگر تربیت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور خطیب جمعه فردو آموزش و پرورش را رکن اساسی جامعه در تربیت نسل آینده دانست و افزود: نظام آموزشی کشور و معلمان در کنار علم اندوزی به دانش آموزان باید بیش از پیش، ارتقا سطح فرهنگ، اخلاق و معنویت آنان را هم مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد