Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی‌اصغر رفاهی، مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه سه‌شنبه، پنجم شهریور در جلسه هم‌اندیشی فعالان مدنی در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان با تسلیت فرارسیدن ایام محرم، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فعالان مدنی در راستای پیشبرد اهداف نظام است.

وی با بیان این‌که روز گذشته کار خوبی در لرستان کلید خورد و ما آرزو داشتیم که برای دختران و پسران در شرف ازدواج برخی آموزش‌ها اجباری شود، گرچه هنوز قانونی در این راستا ندارد اما چند سال است که تلاش می‌شود این امر به یک قانون تبدیل شود، بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در این رابطه داشت و در این شورا کارگروه کنترل و کاهش طلاق و یک کمیته علمی نیز در ذیل این کارگروه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه با بیان این‌که با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت، سازمان تبلیغات، قوه قضائیه، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها این مهم در کشور عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: در این راستا چهار رشته در استان شناسایی ‌شده‌اند تا مربیان این آموزش‌ها را به‌صورت کیفی به زوج‌های در شرف ازدواج ارائه شوند.

۴۷ درصد طلاق‌ها مربوط به پنج سال اول زندگی

رفاهی با بیان این‌که ۴۷ درصد طلاق‌ها در کل کشور مربوط به پنج سال اول زندگی زوجین است، افزود: توجه به تحکیم خانواده باید مورد اهتمام قرار گیرد، علت اول طلاق دخالت اطرافیان است.

وی با اشاره به این‌که خطا و اشتباهات زوجین نباید سریعاً قضایی شوند، گفت: در ایران ۲۰ هزار خانوار داریم و اگر این تعداد خانوار مورد توجه قرار گیرد اجتماع نیز اصلاح می‌شود.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه با بیان این‌که مددکاران، روحانیون، مسئولان و ... باید در مسئله طلاق ورود جدی پیدا کنند، تصریح کرد: آسیب‌های خانواده را هنگامی قضایی کنیم که کارشناسان اعلام کنند که ادامه زندگی فایده‌ای ندارد.

رفاهی با بیان این‌که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جرائم مربوط به آن‌ها اگر تک‌محوری کنیم موفق نخواهیم شد، افزود: ما باید منیت را کنار بگذاریم و همگی باهم کار کنیم تا به اهداف موردنظر برسیم.

قوه قضائیه در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی ندارد

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه در ادامه با بیان این‌که با وجود حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه بارقه امید در بین مردم ایجاد شده است، عنوان کرد: رئیس قوه قضائیه اعلام کردند در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نداریم.

وی گفت: درمجموع ۱۲۵ برنامه در حوزه‌های مختلف ابلاغ شده که ۲۷ برنامه از آن‌ها در حوزه معاونت پیشگیری است و در سه برنامه ما مسئول هستیم.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه با تأکید بر این‌که آسیب‌شناسی در قوه قضائیه انجام شده است، اظهارکرد: در مجموع ۱۳ چالش قوه قضائیه شناسایی شده و 6 ابرچالش از دل همه این آسیب‌ها بیرون آمده که اولین ابرچالش ما حجم فزاینده پرونده‌های قضایی است.

رفاهی با بیان این‌که دو کار در حوزه پیشگیری باید مدنظر قرار گیرد، افزود: قضات و کارمندان را باید بیشتر درگیر پیشگیری کنیم که این مهم شروع شده و باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه پیشگیری تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های محله‌محور با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در حوزه پیشگیری ضروری است.

رفاهی با بیان این‌که تمرکز بر محله‌محوری و استفاده از نیروهای مردمی در راستای مقابله با آسیب‌ها استفاده شود، قوه قضائیه مرکز مشاوره خانواده را ایجاد می‌کند و باید در بحث خانواده هر مطلبی در این راستا نباید قضایی شود بلکه باید به این مراکز ارجاع داده شود.

وی با بیان این‌که باید قوی‌ترین روانشناس، روان‌پزشک، وکیل حقوقی و مذهبی در این مراکز حضور یابند و مشکلات زوجین را حل‌وفصل کنند، گفت: هر کاری که انجام می‌دهید باید خروجی در راستای کاهش آسیب داشته باشید.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه با بیان این‌که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌قدری مهم بوده که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند از مسئولین کار جهادی، انقلابی، فوق‌العاده، تحولی و با استفاده از ظرفیت مردمی در راستای برخورد با آسیب‌های اجتماعی می‌خواهیم.

رفاهی با بیان این‌که منویات رهبری در بحث حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید عملیاتی شود، بیان کرد: اجرای برنامه «سجام» با ۱۰ موضوع دارای اولویت از سوی دستگاه قضایی در نظر گرفته شده و این برنامه بهترین بستر برای نظارت مردمی است.

وی گفت: در هر شهرستان لرستان، یک هسته ده نفره بگماریم که چنان‌چه فسادی در اداره‌ای رخ داده است به ما گزارش دهند و باید ریشه‌ها را بخشکانیم و نگذاریم فساد کنند، البته این مهم با همکاری مردم نیز شدنی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی چالش های قوه قضائیه طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد