Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از زندگی و ضیافت های اشرافی، گفت: نمی توان در مقابل این منکرات بی تفاوت بود و مسئولان در دستگاه‌های دولتی در هر رده ای که هستند باید در صف مقدم اجرای قانون باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» شامگاه (5 شهریور) در شورای معاونین امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: انسانهای اهل منکرات همواره انسانهای مستبدی هستند و برای خود و امثال خودشان حقوقی بالاتر از قانون طلبکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این انسانها اهل منکرات آنقدر مستبد هستند که حتی تذکر لسانی قانونی را برنمی تابند و چقدرها آمار و ارقام است که به ضرب و شتم و قتل جواب می دهند؛ این آدم معمولی نیست یک نوع دیوانگی است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه البته بسیاری از مسئولان همواره مقصر هستند، افزود: باید ماهیت این انسان‌های مستبد مشخص شود که این ها هیچ قانونی برنمی تابند و در مسائل سیاسی می گویند یا باید ما باشیم یا فتنه.

 

وی بیان کرد: باید ماهیت استبدادی این ها انسان های اهل منکرات برای خودشان و مردم تفهیم شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ کشوری اجازه نمیدهد در آن برخلاف قانون عمل شود، ادامه داد: حتی در کشورهای دیگر، خیلی فشارها روی مردم ورای قانون است و سالانه در آمریکا تقریبا هر دو روز یک قتل به وسیله پلیس به خاطر تخطی از مقررات انجام می شود و مردم تحملشان می کنند.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه آزادی به معنای قانون شکنی در هیچ کجای دنیا نیست و همواره این آدم‌های نادان و خودپرست مایه امیدواری دشمنان هستند، افزود: اگر منافع این افراد به گونه ای که خودشان می خواهند، تامین نشود حاضر به انجام هر ظلمی هستند.

 

وی خطاب به اعضای شورای معاونین امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: در حال حاضر در شرایط خوبی هستید به جهت اینکه روندی که در قوه قضاییه پیش آمده پشتیبانی از قانون و برخورد با قانون شکنان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مفاسد موجود در کشور، تاکید کرد: مسئولان در دستگاه‌های دولتی در هر ردهای که هستند باید در صف مقدم اجرای قانون باشند چرا که از سوی به مردم قول دادند که ضمن خدمت  به مردم، قانون را نیز اجرا کنند و از سوی حقوقی می گیرند که باید مطیع قانون باشند.

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مسئولان دولتی از جهت تعهدی که به مردم دارند عهدشکنی می کنند و هم درآمدی که از این طریق دارند وقتی وظیفه خود را انجام ندهند حرام خوری می کنند و هم کارهای خلاف قانون آنان قابل تعقیب است‌.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه حراستها هم گاهی به جای اینکه قانون را حفظ کنند، خودشان متهم هستند، گفت: چند وقت قبل بنا برگزارشی 80 میلیارد تومان تسهیلات برای مسئله سیل به استان اختصاص یافته و یک آقای بر اساس گزارشاتی که داشته پرونده سازی‌ها را برای اینکه پول ها را بگیرند  اطلاع رسانی می‌کند اما به جای اینکه کسانی که پرونده سازی کردند از اقدام خود شرمنده شوند علیه این آقا شکایت کردند یعنی طلبکار در می آیند! در هیچ کجای دنیا چنین اجازه ای نمی دهند که اعتبارتی جذب شود و در بین عده ای که ذی حق نیستند توزیع شود و از طرفی افرادی که مشکلشان با 500 هزار تومان حل می‌شود پولی برایشان نیست که مشکل این خانواده را حل کند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از زندگی های اشرافی و دعوتی و خرج های آنچنانی، ادامه داد: نمیتوان در مقابل این منکرات بی تفاوت بود؛ این‌ها کجا می روند؟ دنبال چه هدفی هستند؟

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که اساس آن نوع دوستی است، افزود: وقتی جامعه فاسد شود به نفع هیچ کسی نیست و امنیت ناموسی، جانی و مالی از بین می رود.

 

وی خطاب به شورای معاونین امر به معروف و نهی از منکر استان، بیان کرد: از زمینه های مساعدی که اکنون شما دارید قیام اباعبدالله علیه السلام است که تصریح دارند قیامشان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است تا جامعه سالم بماند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنابراین چه در اطلاعات کافی که بر مردم و کشور و ادارت چه می گذرد اطلاعات کافی و جامع می خواهد و راهکارها برای امر به معروف و نهی از منکر باید کلیشه‌ای نباشد بلکه باید از ابتکارها و اقدامات موثر در شیوه برخوردها و شکایت ها و طلب ها استفاده شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه منکرات از هر نوعی باشد باید با آن مبارزه کرد تا جامعه سالم بماند، افزود: وقتی جامعه آلوده شود راه نجاتی نیست و دشمنان پشت مرز که این همه تهاجم و تشویق به گناه می‌کنند بر ما مسلط می شوند.

 

وی ادامه داد: مفاسد تنها در مسئله عفاف و حجاب نیست بلکه گران فروشی و دزدی بدتر از آن است بنابراین باید برای سالم سازی جامعه فکر و مطالعه شود و برخودهای قانونی انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه  باید تلاش بیشتری شود و زمینه کار در این استان فرهنگی و متدین بسیار است، گفت: باید با اخلاق و رفتار طرح ارائه داد و در جای که افراد سرسختی نشان می دهند باید برخورد قانونی شود.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مهمترین خدمت به جامعه سالم نگه داشتن آن است و کمتر ثوابی به این می رسد، افزود: یکی از منکرات بزرگ این است که ستمگران را بر خود مسلط کنیم و همه از این وضعیت مینالیم لذا معروف آن این است که معرفت پیدا کنیم و حقوق و اموال کشور را به دست افراد خودپرستی که به دنبال منافع شخصی هستند، ندهیم.

 

وی در پایان درخواست کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر راهکارهای در قالب های گوناگون چهره به چهره، اولویت بندی تریبون‌ها، فضای مجازی و برگزاری همایش ها ارائه شود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت روزنامه خبرگزاری شبستان مسجد قم ماه محرم حوزه هنری استان بوشهر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اشرافی گری و تجمل گرایی مبارزه با فساد امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ اعلام شد.

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۵ هزار و ۳۱۷ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۱ میلیارد و ۲۳۸ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۳ اجرا و میزبانی از ۸۴۱ مخاطب توانست به فروشی معادل ۱۱۵ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان برسد.

نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۵۲ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۸۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۲۱ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۸۰۵ مخاطب، فروشی معادل ۲۷۳ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان داشته است.

نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۶۴۲ مخاطب به فروشی معادل ۱۹۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۹ اجرا و میزبانی از ۶۶۴ مخاطب به فروشی معادل ۶۸ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان روی صحنه رفته است، با ۱۷ اجرا، ۴۶۷ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۴۴ میلیون و ۴ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان به صحنه رفته است، با ۱۱ اجرا میزبان ۲۲۲ مخاطب بوده و به فروش ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ نهمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۴۳۱ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم‌بها، مهمان و تخفیف‌دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان فروخته است.

همچنین نمایش «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان نیز که اجرای خود را از ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ آغاز کرده است با ۴ اجرا توانسته است ۲۰۴ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، مبلغ ۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان فروش داشته است.

در تالار هنر، نمایش«انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالنی با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۱۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۱ هزار و ۱۰۰ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۷۱ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان دست پیدا کند.

همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ ۱۴۰۳ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است، با ۲۱ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۱ هزار و ۱۳۲ تماشاگر را جلب کند و فروش ۷۸ میلیون و ۴۶۸ هزار تومانی داشته باشد.

نمایشنامه‌ «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری نمایشنامه‌خوانی شد، با ۳ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان، توانست ۶۷۵ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۵۵ میلیون و ۸۸ هزار تومانی برسد.

کد خبر 6097144 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • انتقاد شدید عباس آخوندی از ساخت و ساز در پارک لاله
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور