Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور صبح چهارشنبه در نشست مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج گرمسار ضمن بیان اینکه شاخص‌های امنیت استان در مقایسه با نرم کشوری بسیار خوب بوده است، ابراز داشت: خوشبختانه استان سمنان در رده استان‌های امن قرارگرفته و این مسئله حاصل تلاش همه نیروها است که نشان می‌دهد افرادی هستند که در حوزه‌های امنیتی و قضایی و انتظامی مراقبت و محافظت می‌کنند تا امنیت برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه امنیت همانند سلامتی نعمتی مجهول است، افزود: زمانی که با کوچک‌ترین بیماری سلامتی انسان به خطر می‌افتاد قدر آن دانسته می‌شود و تا وقتی مشکلی در جامعه پیش نیاید، مردم قدر این امنیت را نمی‌دانند زیرا مجهول است بااین‌حال باید در همه حال قدردان تأمین‌کنندگان امینت باشیم.

امنیت یک فرایند است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه یکی از مسائلی که امنیت را به مخاطره می‌اندازد سرقت است، ابراز داشت: همه جرائم در بحث امنیت تأثیرگذارند، اما سرقت احساس امنیت را خدشه‌دار می‌کند که باید تلاش کرد علاوه بر تأمین امنیت احساس امنیت نیز افزایش یابد.

خجسته پور بابیان اینکه امنیت یک پروژه نیست، یک فرایند است که باید تمام مراحل این فرایند موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: بحث اجتماعی شدن امنیت پایدار از مباحث مهمی که باید تلاش کرد تا موضوعات اجتماعی تبدیل به مقوله امنیتی نشود.

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های اجتماعی شدن امنیت پایدار، مشارکت مردم در تأمین امنیت است، افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ مردمی در تأمین برخی از نیازها و پای‌کار آوردن مردم درزمینهٔ کمک تأمین امنیت می‌بایست مدنظر قرار گیرد رصد اخبار و تبادل اطلاعات در برقراری امنیت و پیشگیری از بسیاری مخاطرات حائز اهمیت است و تحقق این مهم ارتباط سیستمی خوب را می‌طلبد.

انتخابات توام با رقابت سالم باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه انتخابات مجلس جنبه محلی، تأثیرات ملی و قطعاً انعکاس بین‌المللی دارد، ابراز داشت: هرچه مشارکت مردم در این انتخابات بالاتر باشد ادعای دشمنان را با شکست روبرو خواهد کرد و از سویی وزارت کشور نیز به‌عنوان مجری انتخابات تلاش خود را بر محورهای رقابت، مشارکت و سلامت معطوف داشته است.

خجسته پور در ادامه تصریح کرد: راه کشور مسیر مقاومت است و درراه مقاومت قطعاً دشمنان نظام را هم به دنبال خود خواهد داشت، دشمنان نظام همه رفتارهای مردم را رصد می‌کنند، یکی از نقاط عطفی که دشمنان رصد می‌کنند بحث انتخابات است لذا می‌بایست امانت‌داران امینی برای رأی، افکار و اندیشه مردم باشیم.

وی افزود: مجریان انتخابات باید به دنبال برگزاری انتخابات رقابتی باشند و افراد با نگرش‌های مختلف به سرکت در انتخابات دعوت شوند، چراکه اگر میزان رقابت بیشتر باشد مشارکت نیز بیشتر است، لذا با تنوع و رقابت میزان مشارکت بالاترمی رود.

شورای تامین شهرستان ها مسئول تامین کننده امنیت انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه سلامت در انتخابات نیازمند بی‌طرفی است که باید موردتوجه مجریان قرار گیرد، ابراز داشت: انتظار می‌رود اصل بی‌طرفی از سوی همه نهادها و ارگان‌های رعایت شود.

 خجسته پور در ادامه تصریح کرد: تأمین امنیت برگزاری انتخابات، کاندیدها و مبلغان ستاد انتخاباتی و رأی‌دهندگان وظیفه مستقیم اعضای شوراهای تأمین در استان و شهرستان‌ها است

وی افزود: تأمین امنیت فیزیکی و امنیت روانی در انتخابات از نکات بسیار مهم است، لذا با توجه ظرفیت فضای مجازی باید همه مسائل امنیتی رصد شود و در صورت مشاهده هرگونه تخطی با متخلفان‌ برخورد خواهد شد.

کد خبر 4704425

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان امنیت اجتماعی مشارکت مردم در انتخابات هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات استان خراسان رضوی (دور دوم) اظهار کرد: هیأت اجرایی و نظارت آمادگی کامل را برای مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت دارند.

فرماندار مشهد در خصوص کسانی که می‌توانند در این مرحله رأی دهند، گفت: در دور دوم کسانی می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در حوزه مشهد رأی دادند و یا در دوره قبل در هیچ شعبه‌ای رأی ندادند و یا رأی اولی‌هایی که در این بازه زمانی به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند رأی دهند.

وی با بیان اینکه هر شعبه سیار در طول روز حداکثر می‌تواند ۱۴ الی ۱۵ محل را رأی بگیرد، افزود: مد نظر ما این است شعبه‌های سیار به مناطقی که جمعیت بیشتری دارد بروند.

داوری تاکید کرد: تمام تلاش هیأت اجرایی این است که بتوانند انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا برگزار کنند و صبح جمعه از ساعت ۵ صبح در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت و ساعت ۸ شروع به رأی گیری خواهند کرد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله اول ۱۸۱۰ شعبه اخذ رأی داشتیم افزود: در این مرحله شعبی که نزدیک یکدیگر بوده‌اند و مشارکت آنها پایین‌تر بوده است ادغام کردیم و تعداد شعب در این مرحله به ۱۰۲۰ شعبه در مشهد کاهش یافته است.

وی گفت: در مرحله قبل تخلفاتی اعلام نشده است و نسبت به کسانی که اعتراض داشتند و این اعتراضات با گفت‌وگو حل شده و منجر به تشکیل پرونده نشده است.

داوری بیان کرد: در مرحله اول حدود ۷ درصد افزایش مشارکت داشتیم و ۱۷ درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم که نشان دهنده افزایش تعداد واجدین شرایطمان بوده است.

فرماندار مشهد گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ درصد مشارکت داشته‌ایم و این دوره ۴۰.۱۷ درصد، مشارکت داشته‌ایم.

وی در خصوص دلایل مشارکت بیشتر مردم بیان کرد: اول اینکه مردم بیشتر پای کار آمدند، همچنین در حوزه مشهد میزان رقابت بالا بود و ۴۸۹ نامزد انتخابات بودند، شعب اخذ رأی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و تبلیغات خوبی برای جانشانی شعب اخذ رأی کرده بودیم.

داوری ادامه داد: بومی سازی شعبه اخذ رأی و مردمی سازی کردیم و این اعتماد مردم را بیشتر کرده بود.

فرماندار مشهد گفت: خیابان انتخاب را ایجاد کردیم و این طرح ما کشوری شد و از شهرداران کمک گرفتیم و همه اینها باعث شد که مشارکت مردم و اعتماد مردم بیشتر باشد.

کد خبر 6096993

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات