Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان این‌که میانگین سن ازدواج در دهه شصتی ‎ ها افزایش یافته و رشد موالید نیز از ۲.۴۵ در سال ۷۰، به ۱.۲۴ در سال ۹۵ رسیده است، گفت: اگر این روند ادامه یابد در سال ۲۰۵۰ ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود.

‌به گزارش ایسنا، همایش استانی آموزش‌های هنگام ازدواج با هدف توجیه مربیان دوشنبه، چهارم شهریور در مجتمع زهتاب دانشکده بهداشت و پیراپزشکی گلدشت خرم ‎ آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این همایش بر شروع برنامه ارتقای آموزش‌های هنگام ازدواج از دو ساعت به شش ساعت با هدف ارتقای کمی و کیفی برنامه آموزش‌های هنگام ازدواج، افزایش رضایت‌مندی از زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده و کاهش میزان طلاق تأکید شد.
 
این کارگاه آموزشی یک روزه با حضور سید حامد برکاتی، مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، محمدعلی دریک، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، حجت‌الاسلام مرادی، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با همکاری معاونت مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی، معاونت پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی قوه قضائیه، معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی برای آموزش ۸۰ نفر مربی مراکز مشاوره قبل از ازدواج برگزار شد.
 
در این کارگاه آموزشی سید حامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور در رابطه‌ با آموزش‌های لازم قبل‌ از ازدواج برای زوج‌های جوان، گفت: از سال ۷۰ تا سال ۹۵ طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است و آمارها نیز آن را نشان می‌دهد، متأسفانه میانگین سن ازدواج در دهه شصت از ۲۱ سال به ۲۴ سال افزایش یافته است و رشد موالید نیز از ۲, ۴۵ در سال ۷۰، به ۱.۲۴ در سال ۹۵ رسیده است.
 
وی گفت: ازدواج دیرهنگام، دیر فرزنددار شدن و شکم جمعیتی در یک دوره زمانی خاص به‌ویژه دهه شصتی‌ها باعث شد که این مشکل جمعیتی برای کشور پیش بیاید و شاهد کاهش موالید در سال‌های بعد باشیم که آمارهای ثبت احوال نیز حکایت از این قضیه دارد و این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم طی ۳۰ سال گذشته، برای جمعیت جوان کشور، کاری اساسی انجام بدهیم و اگر این روند ادامه یابد در سال ۲۰۵۰، ایران یکی‌ از پیرترین کشورهای جهان از نظر جمعیتی خواهد بود.
 
برکاتی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر نقش آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج، گفت: با فعالیت‌های بین‌بخشی و تأکید مقام معظم رهبری بر ورود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل‌ از ازدواج برای جوانان و حتی ورود به قضیه طلاق در کشور و دلایل آن، در وزارت بهداشت به‌طورجدی به این مبحث ورود پیدا کرده‌ایم و استان لرستان چهاردهمین استانی است که این همایش را برگزار می‌کند؛ البته این مربوط به کشور ما نیست بلکه همه کشورها نیز معتقد به حفظ موالید خود هستند.
 
در پایان این همایش، کلاس‌های آموزشی، توجیهی در حوزه‌های تخصصی حقوقی، سلامت باروری و جنسی، روانشناسی و اخلاق و احکام با تدریس و حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سن ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین

روایت شهادت شهیده زهره بنیانیان به همراه فرزند باردار خود به دست منافقین این‌گونه نقل شده است:

ازدواج و آموزش نظامی

زهره هم پاسدار بود و هم به خاطر دوره‌های رزمی که در سوریه و لبنان دیده بود، یه چریکِ رزمنده بود.

کاراته و تیراندازی را در حد عالی آموزش دیده بود، آخر سر هم با یک پاسدار ازدواج کرد.

آرزوی شهادت

شب قبل از شهادت خواب دید که دو فرشته او را بر فراز خانه‌شان می‌چرخاندند، صبح که بیدار شد، خیلی خوشحال بود، انگار حس کرده بود قرار است به آرزویش که شهادت بود برسد.

نحوه شهادت

منافقین در خانه‌ی تیمی‌شان کلی اسلحه و مهمات جمع کرده بودند و می‌خواستند روز کارگر مردم را به رگبار ببندند.

چند پاسدار از جمله همسر زهره برای تصرفِ این خانه‌ی تیمی انتخاب شدند، زهره اصرار داشت که با آنها به این ماموریت برود، اما، چون اواسط دوران بارداریش بود، شوهرش اجازه نداد، تا اینکه وقتی گریه و اشتیاق زهره را دید، موافقت کرد.

به خانه‌ی تیمی منافقین رسیدند. قرار بود زهره به عنوان یک زن عادی در بزند و کمک بخواهد، بعد منافقین که بیرون آمدند، پاسدار‌ها بدون درگیری آنها را دستگیر کنند، اما انگار منافقین متوجه شده بودند و وقتی زهره در زد، یکی از آن بر سر او رگبار گرفت. کسی هم که در را باز کرده بود، به زهره شلیک کرد و اینجا بود که خواب زهره تعبیر شد.

هم خودش و هم فرزندی که باردار بود، جلوی همان در به شهادت رسیدند.

منبع: کانال خاکریز خاطرات شهدا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی