Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:44:07 GMT

بخاری گازی بدون دودکش بخریم یا با دودکش!

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۱۵۵۳

بخاری گازی بدون دودکش بخریم یا با دودکش!

با شروع فصل سرما این سوال همیشه مطرح می‌شود که آیا از بخاری گازی بدون دودکش استفاده کنیم یا نه!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نفیس ۲۴، در ادامه به بررسی بخاری گازی دودکش‌دار و بخاری گازی بدون دودکش می‌پردازیم.

بخاری گازی دودکش دار و تفاوت آن با بخاری گازی بدون دودکش

در حال حاضر بخاری‌گازی به دو صورت بخاری‌گازی با دودکش و بخاری گازی بدون دودکش در بازار است؛ که با آگاهی از چگونگی کارکرد هر یک از آن‌ها می‌توانیم انتخاب مناسبی برای منزل یا محل کار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرایند تولید گرما و عملکرد بخاری گازی چگونه است؟

مکانیزم سوخت در بخاری‌گازی به این شکل است؛ زمانی که شیر گاز را باز می‌کنیم گاز وارد محفظه مخصوص شعله شده و با اکسیژنی که در محیط است ترکیب و در نهایت با جرقه شعله تولید می‌شود؛ که از این فرآیند دو محصول که اولی شعله و گرما و دومی گاز خطرناک مونوکسید کربن تولید می‌شود البته این فرایند در همه بخاری‌ها یکسان است.

بخاری‌گازی دودکش دار

در بخاری‌گازی دودکش دار فرایند تولید گرما به همان شکل که در بالا ذکر شده، تولید می‌شود. با این تفاوت که اکسیژن فراوان از محیط گرفته می‌شود و گاز منو اکسید حاصل این فرآیند از طریق دودکش به بیرون هدایت می‌شود؛ پس باید در نصب و راه‌اندازی بخاری‌گازی استانداردهای لازم را رعایت کرد و از آنجایی‌ که در ساختمان‌های امروزی فاصله لوله دودکش تا کلاهک بسیار زیاد است امکان مسدود شدن مسیر وجود دارد پس باید اطمینان کامل از باز بودن مسیر لوله بخاری و قرار گرفتن درست کلاهک داشته باشیم. در برخی موارد مشاهده شده که از بخاری دودکش دار، بدون دودکش استفاده کرده‌اند و یا دودکش بخاری را به سمت ظرفی از آب هدایت کرده که این اعمال بسیار خطرناک است چرا که منجر به سوخت ناقص و افزایش بیش از حد گاز منو اکسید کربن داخل محیط می شود.

در کجا از بخاری گازی استفاده کنیم؟

همان طور که در بالا گفته شد در روند ایجاد گرما و حرارت در بخاری گازی، اکسیژن مصرف می‌شود. یک اشتباه رایج مردم این است که اغلب تصور می‌کنند دودکش، اکسیژن محیط را تامین می‌کند در صورتی که دودکش فقط گاز منوکسید کربن تولید شده را به خارج هدایت می‌کند.

پس کارشناسان توصیه می‌کنند که از بخاری گازی در فضاهای بسته و کوچک استفاده نکنید و در مکان‌هایی که تبادل هوا با فضای آزاد امکان‌پذیر بوده یا اتاق‌های بزرگ، استفاده از این وسیله توصیه می‌شود. البته استفاده از بخاری گازی در حمام اکیدا ممنوع است.

بخاری گازی بدون دودکش

فرایند تولید گرما در بخاری گازی بدون دودکش با بخاری دودکش دار یکسان است؛ اما با این تفاوت که به جهت نوع طراحی برنر، فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن، شعله حاصله با راندمان بالا تولید شده و سبب کاهش قابل توجه منو اکسید کربن در بخاری مذکور می‌شود.

فرایند سوخت در بخاری گازی بدون دودکش چگونه است؟

تکنولوژی بکار رفته در بخاری‌های گازی بدون دودکش عملکرد تولید شعله را بهینه کرده به‌طوری‌ که ترکیب اکسیژن و گاز به تناسبی انجام می‌شود که در تولید شعله کمترین اکسیژن و گاز با هم ترکیب‌شده و بیشترین شعله و حرارت ممکن را داریم و چون فرایند سوخت کامل است مونوکسید کربن کمتری نیزتولید می‌شود که میزان تولید این گاز در مقایسه با بخاری گازی دودکش دار بسیار ناچیز است.

در حالی‌ که در مدل‌های دارای دودکش این گاز به بیرون هدایت می‌شود اما قسمتی از گاز مونوکسید کربن در فضا باقی‌مانده و به مراتب خطرات بیشتری دارد در حالی‌ که در بخاری گازی بدون دودکش تولید گاز منوکسید کربن به‌مراتب بسیار کمتر از بخاری گازی دودکش دار است.

سیستم ایمنی بخاری گازی بدون دودکش (ODS) چیست؟

 ترموکوبل در بخاری گازی بدون دودکش به دلیل آلیاژ بکار رفته در آن از حساسیت بیشتری در مقایسه با سایر ترموکوبل‌ها برخوردار است به‌نحوی‌که با کم شدن شعله، این قطعه وارد عمل می‌شود و بلافاصله جریان گاز قطع می‌شود.

با توجه به حساسیت سیستم ODS بخاری گازی بدون دودکش درصورتی‌که اکسیژن محیط به زیر ۱۸% برسد بخاری‌گازی خاموش می‌شود و با این سیستم ما همواره اطمینان خاطر از ایمنی عملکرد بخاری‌گازی داریم.

حفظ رطوبت در هوا با بخاری گازی بدون دودکش

در هنگام گرم شدن محیط، رطوبتی که در محیط وجود دارد گرفته‌شده و هوایی خشک خواهیم داشت که منجر به ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. برای رفع این مشکل معمولاً توصیه می‌شود کتری را بروی بخاری قرار دهید تا رطوبت هوا تأمین شود. در بخاری گازی بدون دودکش عملکرد سوخت کامل است و هیدروژن آزاد شده با اکسیژن محیط ترکیب‌شده و رطوبت ملایمی ایجاد می‌کند که مشکلات بخاری‌گازی معمولی را مرتفع کرده و از مزیت‌های این سیستم است.

از چه برندهایی بخاری بدون دودکش تهیه کنیم؟

با توجه به حساسیت قطعات این محصول و کیفیت و استاندار آن بهتر این است که بخاری بدون دودکش را از شرکت‌های صاحب‌نام و با سابقه خریداری کنیم، در ایران شرکت آبسال اولین تولید کننده بخاری بدون دودکش و از پیشتازان تولید این محصول است. لذا محصولات تولیدی این شرکت از استاندارد، کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار است. البته شرکت‌های دیگری نیزمانند شرکت پلار این مدل محصول را تولید می‌کنند.

مدل‌های بخاری بدون دودکش آبسال به شرح ذیل است:

۱-بخاری آبسال بدون دودکش مدل ۴۳۷

بخاری بدون دودکش ۴۳۷ که مدل سرامیکی این نوع بخاری بوده که تحت لیسانس سیکار ایتالیا تولید می شود که حرارت را از طریق تابش مستقیم منتقل می‌کند.

۲-بخاری آبسال بدون دودکش مدل ۴۳۷ فن‌دار

بخاری بدون دودکش ۴۳۷ که مدل سرامیکی این نوع بخاری بوده که تحت لیسانس سیکار ایتالیا تولید می‌شود که حرارت را از طریق تابش مستقیم و جابجای هوا از طریق فن منتقل می‌کند.

۳-بخاری بدون دودکش مدل ۴۸۱

این مدل بخاری که تحت لیسانس رینای ژاپن تولید می‌شود.

۴- بخاری بدون دودکش مدل ۴۴۰

کارکرد این بخاری با گاز مایع بوده و کپسول گاز داخل آن قرار می‌گیرد.

برای تهیه انواع بخاری گازی دودکش‌دار بخصوص بخاری بدون دوکش می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نفیس ۲۴ بازدید کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نفیس 24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد که با افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در نخستین ماه امسال، تراز تجاری کشور با و بدون احتساب نفت مثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین امسال با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، هفت میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

بر اساس این گزارش، تراز تجاری کشور با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار مثبت بوده است.

این گزارش با اشاره به اینکه صادرات بدون احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی، برق و صادرات از محل تجارت چمدانی در این مدت سه میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، می‌افزاید: تراز تجاری کشور بدون نفت هم در فروردین ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳۰ میلیون دلار مثبت بود.

این گزارش حاکیست، صادرات نفت خام، کوره و میعانات گازی در فروردین، چهار میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین ارزش صادرات کشور در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶.۸۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۹.۶۶ درصد کاهش داشته است.

چین، مقصد نخست صادرات

عمده‌ترین مقاصد کالاهای صادراتی ایران در فروردین شامل کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عمان بوده است که این هفت کشور، ۷۸ درصد از وزن و ۸۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می افزاید: در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای صادراتی، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده، اوره و میله‌های آهنی و فولادی از بیشترین افزایش برخوردار بودند.

گزارش گمرک درباره واردات کالا به کشور در فروردین ماه امسال، می افزاید: در این مدت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که به لحاظ وزن ۳۳.۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۱.۳۶ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد