Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه پیگیری‌های جهاددانشگاهی استان در اجرای دقیق و اثربخش طرح ملی "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" غیر قابل انکار است، گفت: جهاددانشگاهی در اجرای طرح‌های استانی اعتماد مسئولان استانی را به خود جلب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، فریبا محمدلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ظهر امروز در نشست علمی طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" که در استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: به یقین اجرای عملیاتی و موفق این طرح، تاثیر بسزایی در اشتغال زنان سرپرست خانوار  خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر آموزش‌ها به سمت تولید محصول و ایجاد اشتغال پیش رود، قطعا اثربخش خواهد بود، افزود: اگر پشتیبان‌های طرح در راستای اتصال تولیدکنندگان به بازار فروش ساماندهی شوند کمک بزرگی به هدایت افراد توانمند برای درآمدزایی خواهد بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، عدم آشنایی با بازار هدف را دغدغه مهم تولیدکنندگان دانست و اظهار داشت: امیدواریم اجرای موفق این طرح در استان اردبیل، الگویی برای کشور شود.
محمدلو با اظهار تأسف از افزایش تعداد بانوان در زندان به دلیل مسائل مالی خاطرنشان کرد: بسیاری از این زنان تولید کننده هستند اما به دلیل عدم اتصال به بازار مقروض و راهی زندان شده‌ و مشکلات عدیده ای برای خود و جامعه به وجود آورده‌اند که امیدواریم اجرای این طرح برخی خانواده‌ها را از آسیب و مشکلات دور کند.
وی از آزادی 235 نفر زندانی مالی با کمک‌ زنان در استان اردبیل در سال گذشته خبر داد.

مهران اوچی رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز با بیان اینکه این طرح همزمان با 23 استان کشور در اردبیل نیز در حال برگزاری است، گفت: اجرای این طرح که با هدف فراهم کردن زمینه خوداشتغالی، اتصال به بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو زنان و استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد در حال برگزاری است، اشتغال شش هزار زن سرپرست خانوار را در کشور را رقم خواهد زد. 

وی با اشاره به اینکه در سال 1396 این طرح به صورت پایلوت در 9 استان اجرا شد، افزود: اجرای این طرح در 9 استان منجر به شناسایی 261 مورد مزیت‌ نسبی، جلب مشارکت 150 بنگاه تعاونی و خوشه‌های کسب و کار و 5 و هزار 500 کارآفرین، و پشتیبان، برندسازی برای دو هزار و 200 محصول، اتصال هزار نفر به بازار و بنگاه‌های بالادستی شده، که این امر حاصل استعدادسنجی 33 هزار نفر بوده است.

اوچی توسعه مشاغل خانگی را از نتایج اجرای طرح مذکور اعلام و تصریح کرد: اتصال به بازار خرید مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی از دغدغه‌های مشاغل خانگی است به همین خاطر جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مجری طرح، بعد از ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم از طریق پشتیبانان طرح، زمینه اتصال به بازار را فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: صنعت و دانشگاه دو رکن مهم توسعه‌یافتگی در هر جامعه هستند که جدا از هم معنا ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن رضانیا امروز در افتتاحیه رویداد صدرا که به همت دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: ما برای بهره‌وری درست از ظرفیت دانشگاهی استان نیاز داریم که دانشگاه و صنعت دست به دست هم دهند که این اتفاق به دست متولیان دولتی و دانشجویان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد، افزود: دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه ورود کند که اگر این مهم در حوزه اقتصادی رقم خورد منجر به نتایج مطلوب و اثر‌گذاری می‌شود.

رضانیا با بیان اینکه برخی کد رشته محل‌ها فقط به یک مدرک منتهی می‌شود و مهارتی در آن تعریف نشده است، گفت: در بحث مهارت آموزی ما در دانشگاه باید از خبرگان بازار استفاده کنیم، یعنی کسانی که در بازار کار می‌کنند و صاحب تجربه هستند و همین‌ها به ما کمک می‌کنند تا رشته‌های جدید را تدوین کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بر ضرورت تداوم همکاری های دوجانبه مابین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی استان تأکید کرد و افزود: در گذشته غالباً در دانشگاه‌ها تأکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم‌توجهی وجود داشت، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیروهای ماهر در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون، مهارت‌‍افزایی و آموزش های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه‌‌ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

رضانیا با اشاره به اینکه دانشگاه باید نیروهای متخصصی تربیت کند که در آینده نقش‌آفرین باشند، گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه و بین خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید