Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@18:48:45 GMT

کشف نسخه نفیس قرآن از قاچاقچیان در مصر

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۲۱۶۱

کشف نسخه نفیس قرآن از قاچاقچیان در مصر

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «التحریر»، یک مسافر نیجریایی قصد داشت نسخه‌ای قدیمی و تاریخی از قرآن را از طریق فرودگاه بین‌المللی قاهره به شهر «ژوهانسبورگ» در آفریقای جنوبی قاچاق کند که مأموران گمرک فرودگاه از این اقدام جلوگیری‌ کردند.
 
مأموران فرودگاه قاهره در طی عملیات بازرسی مسافران پرواز قاهره به ژوهانسبورگ، متوجه یک جسم تاریک بر صفحه دستگاه «ایکس ری» شدند و پس از بازکردن چمدان مشکوک و تفتیش آن، یک نسخه قدیمی دست‌نویس قرآن را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مسافر نیجریایی که قصد قاچاق این قرآن به آفریقای جنوبی را داشت، آن را در میان چندین کتاب پنهان کرده بود.
 
کمیته عالی آثار باستانی فرودگاه قاهره اعلام کرد که این قرآن تاریخی ضبط شده، یک قرآن دست‌‌نویس قدیمی است که قدمت آن به دوران عثمانی باز می‌گردد.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا قرآن مصحف شریف قاچاق قاهره بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ عبدالکریم ساسانی گفت: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در جاده ها به ۳ دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر آن ها را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی از این خودرو‌ها ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی داراب با بیان این که در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس خراسان جنوبی
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز