Web Analytics Made Easy - Statcounter

معامله سه محموله بزرگ بنزین و یک محموله گازوئیل روز گذشته در بازار صادراتی بورس انرژی با موفقیت انجام شد. ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با آغاز عرضه انواع فرآورده های نفتی در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران برابر با 1000 تن  نفت -گاز(گازوئیل) به قیمت پایه هر تن 567 دلار از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران روز گذشته روانه میز فروش رینگ صادراتی بورس انرژی شد که بلافاصله 500 تن از این محموله به ارزش ریالی 3 میلیارد و 199 میلیون و 198 هزار و 275 تومان فروش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نرخ تسعیر ارز نیز بر اساس میانگین نرخ های خرید و فروش اسکناس دلار در سامانه نظارت ارز (سنا) متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی www.sanarate.ir دو روز کاری قبل از روز عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین نرخ های خرید و فروش نقدی دلار سامانه مذکور در روز کاری قبل از معامله جهت محاسبه کارمزدها قرار خواهد گرفت.

همچنین در جریان معاملات دیروز بورس انرژی در نتیجه معاملات محموله اول  بنزین اکتان 95 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در رینگ بین الملل بورس انرژی، برابر با 3000 تن بنزین با اکتان 95 از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به قیمت هر تن 640 دلار روانه میز فروش بازار صادراتی بورس انرژی شد که کل این محموله بطور نقدی با همان قیمت پایه بلافاصله فروش رفت.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین دیروز توانست 500 تن از محموله 5000 تنی بنزین با اکتان 91 خود را در رینگ صادراتی بورس انرژی به قیمت پایه 570 دلار بر هر تن و بطور نقدی معامله نماید. نکته قابل توجه اینکه تحویل این محموله از انبار نفت شازند اراک انجام می شود.

این گزارش می افزاید: در دومین محموله 3000 تنی بنزین با اکتان 95 نیز که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران دیورز روانه میز فروش صادراتی بورس انرژی ایران با قیمت پایه 645 دلار  بر هر تن شد بلافاصله 2500 تن از این محموله مورد معامله قرار گرفت.

پس از آن با استقبال خریداران 500 تن از باقیمانده محموله 3000 تنی بنزین با اکتان 95 شرکت ملی پخش به قیمت هر تن 645 دلار فروش رفت تا به این ترتیب کل این محموله با موفقیت معامله شود.

گفتنی است از شرایط پرداخت اینکه تسویه معاملات به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی وجود ندارد. واریز 10 درصد ارزش معامله بعنوان پیش پرداخت قبل از شروع عرضه الزامی است. در شرایط پرداخت این محموله نیز آمده است که تسویه به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی وجود ندارد. همچنین واریز 10 درصد ارزش تقریبی معامله بعنوان پیش پرداخت تا قبل از شروع عرضه به حساب سپرده گذاری الزامی است.

نرخ تسعیر ارز بر اساس میانگین نرخ های خرید و فروش اسکناس دلار در سامانه نظارت ارز (سنا) متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی www.sanarate.ir دو روز کاری قبل از روز عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین نرخ های خرید و فروش نقدی دلار سامانه مذکور در روز کاری قبل از معامله جهت محاسبه کارمزدها قرار خواهد گرفت.

ساعات معاملات بورس انرژی در رینگ‌های مختلف چگونه است؟سنگین‌ترین عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی امروز و فرداعرضه 2میلیون بشکه نفت خام سنگین در بورس انرژی تا 3 روز دیگر

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بورس انرژی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس انرژی بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۶۵۲  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، شپنا و شستا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، کاما و حزامیا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش  هزار و ۳۹۵  واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۷  میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
فردا ۴،   اهرم و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، فاراک  و فردا ۴  بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اعتماد ۴، اراد ۱۲۸۴ و مبین ۰۶۱ بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، لبخند و اعتماد ۴  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها