Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:27:12 GMT

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سمنان ۱۲۵ درصد رشد داشت

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۲۲۶۹

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سمنان ۱۲۵ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه از هفته دولت سال گذشته تاکنون دو هزار و ۴۲۸ فقره جواز تأسیس صنعتی در بخش صنعت استان صادرشده است، ابراز داشت: برای این تعداد جواز سرمایه‌گذاری بیش از یک‌صد هزار میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون بالغ‌بر سه هزار نفر در صنایع استان سمنان مشغول کار شدند، افزود: صدور جواز تأسیس صنعتی نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶، ازنظر تعداد ۷۳ درصد و ازنظر ارزش سرمایه‌گذاری ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه با صدور این تعداد جواز تأسیس صنعتی بیش از ۶۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جدید پیش‌بینی‌شده است، ابراز داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ حدود ۸۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

اسودی ضمن بیان اینکه در بخش صدور پروانه بهره‌برداری که درواقع می‌توان آن را همان سرمایه‌گذاری‌های تحقق‌یافته دانست، طی این مدت ۲۲۸ فقره پروانه بهره‌برداری صادرشده است، تصریح کرد: برای این تعداد پروانه سرمایه‌گذاری بالغ‌بر هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه در بخش پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ ازنظر تعداد حدود شش درصد و ازنظر سرمایه‌گذاری سه درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: با بررسی شاخص‌های ذکرشده در بخش صنعت استان شاهد رشد و شکوفایی قابل‌توجهی هستیم.

کد خبر 4704483

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت فرصت های سرمایه گذاری هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین