Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک ایران، شرایط ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در منطقه آزاد اروند را اعلام کرد. معاون حقوقی رییس جمهوری در خصوص خودروهای خارجی دپو شده در منطقه آزاد اروند، نظر خود را در نامه ای رسمی اعلام کرده است.

در این نامه که در تاریخ ۵ شهریور ماه صادر شده، آمده است: بازگشت به نامه شماره ۹۸۲/۱۰/۱۹۷۵ مورخ ۹۸/۴/۲۶ درخصوص عدم ترخیص خودروهای مستقر در بندر خرمشهر و در توضیح نامه شماره ٣١٧١٩/۵۵۵۰مورخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ این معاونت، متضمن انعکاس نظر مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ وزارت صنعت معدن و تجارت که سفارش خودروهای آمریکایی (شامل ۳ گروه تولیدکننده آمریکا، کشور مبداء آمریکا و ذینفع آمریکا) را ممنوع اعلام کرده است، لازم به ذکر است چنانچه خودروهای محبوثه دارای هریک از سه ویژگی «تولید کشور آمریکا وساخته شده در آن کشور»، «دارای برند شرکت های آمریکایی» و «برای مصرف در کشور آمریکا ساخته شده و مسقیماً از دلالان و وتوزیع کنندگان تبعه کشور آمریکا خریداری شده»، شامل ممنوعیت ورود به کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصورتی که هیچ یک از ویژگی‌های مذکور، در خودرو و معامله مستقیم آن نباشد می تواند وارد کشور شود و ترخیص آنها بلامانع است.

توضیحات گمرک ایران در مورد خودروهای خارجی دپو شده در منطقه آزاد اروند

---

در این راستا مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که برای رفع مشکل صاحبان این خودروها، جلسه‌ای در گمرک خرمشهر برگزار شد و جلسه دیگری در استانداری خوزستان با حضور استاندار خوزستان تشکیل و موضوع فوق مورد بررسی قرار گرفت. طی این جلسات، گمرک خرمشهر ملزم شد تا خودروهای سواری با حجم موتور (۲۵۰۰) سی سی و پایین‌تر دارای قبض انبار منطه آزاد تا مورخ ۸‌‏/۳‌‏/۱۳۹۷، باستناد مفاد بخشنامه ۳۲۲۶۰۷‌‏/۹۷ مورخ ۲۲‌‏/۳‌‏/۹۷ مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژۀ گمرک ایران با عنوان کلیه گمرکات اجرایی، چنانچه به علت دیگری از جمله دستور مراجع قضائی و سایر مراجع ذیصلاح در توقیف نباشند، اجازه تردد در محدوده تعیین شده با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تردد خودروهای سواری در محدوده مناطق آزاد با نظارت منطقه و مراجع ذیربط، را صادر کند.

جمال ارونقی تاکید کرده است که درخصوص خودروهای سواری با حجم موتور بالای (۲۵۰۰) سی سی، مقرر شد مراتب از طریق استانداری خوزستان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جهت طرح درکمیسیون اقتصادی دولت یا هیئت وزیران اعلام و پیگیری شود.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی