Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@09:19:29 GMT

روند افزایش قیمت طلا متوقف شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۲۶۳۸

آفتاب‌‌نیوز :

هراونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۵۳۵ دلار و ۶۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت پیش رفته بود و روز گذشته به دلیل هراس بازار از رکود اقتصادی، بیش از یک درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش یافت و به ۱۵۴۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی ارشد در شرکت دیلی فارکس، حرکت امروز طلا یک حرکت تصحیحی است. طلا در ۲۴ ساعت گذشته بالای مرز مقاومتی ۱۵۳۵ دلار بسته شد بنابراین دوباره سطح ۱۵۳۵ دلار را امتحان می‌کند.

عاملی که قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ارزش دلار بود که ۰.۱ درصد در برابر رقیبان کلیدی افزایش پیدا کرد. همچنین بازارهای سهام آسیا رشد ملایمی داشتند.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: سرمایه‌گذاران این باور را پیدا کرده‌اند که اقتصاد وضعیت خوبی ندارد و ممکن است رکود ایجاد شده یا اقتصاد آهسته شود. در نتیجه بانک مرکزی آمریکا ناچار خواهد بود نرخهای بهره را کاهش دهد و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. وی در ادامه افزود: تا زمانی که مشکلات تجاری آمریکا و چین ادامه دارد، طلا پشتیبانی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز دوشنبه توافق تجاری با چین را پیش‌بینی کرد اما خوش‌بینی بازار پس از این که سخنگوی وزارت خارجه چین درباره ادعای ترامپ مبنی بر مکالمه تلفنی با مقامات چینی ابراز بی‌اطلاعی کرد، تعدیل شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و۱۸ دلار و ۱۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد صعود کرد و ۸۶۸ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۷۷ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت