Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:19:10 GMT

نخستین مارمولک های زال با مهندسی ژنتیک متولد شدند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۳۰۲۷

نخستین مارمولک های زال با مهندسی ژنتیک متولد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان بالاخره موفق شدند در خزندگان مهندسی ژنتیک اعمال کنند. آنها با استفاده از مهندسی ژنتیک برای نخستین بار به تولد مامولک های زال به اندازه انگشت اشاره انسان کمک کرده اند.

محققان حوزه ژنتیک به دلیل شیوه تولید مثل خزندگان در استفاده از ابزار «کریسپر» (CRISPR) روی آنها با مشکلاتی مواجه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنها با انجام تغییراتی در این روش توانستند ژن های  مارمولک ها را تغییر دهند.

دلیل تولید حیوانات زال با کمک مهندسی ژنتیک آن است که چنین جهش ژنتیکی به حیوان آسیب نمی رساند و در درجه دوم به درمان این اختلال در انسان نیز کمک می کند.

محققان دانشگاه جورجیا با تغییراتی در روش CRISPR  این آزمایش را انجام دادند.  آنها قبلا معتقد بودند این روش در خزندگان کارآمد نیست زیرا باید تزریق به صورت مستقیم به تخم های بارور شده یا زیگوت( یاخته تخم) تک سلولی انجام شود. اما باروری مارمولک در بدن او انجام می شود و غیر قابل پیش بینی است. اما با کمک روش جدید سرعت تولید تخم های مارمولک کند شد. 

در نتیجه محققان  غشایی شفاف روی رحم حیوان مشاهده کردند که به آنها اجازه داد تمام تخم های در حال رشد ( از جمله تخم های  بارور شده) را ببینند.

آنها تصمیم گرفتند شناساگر CRISPR را به تخم های بارور نشده در رحم تزریق کنند.

در نتیجه این فرایند بین ۶تا۹ درصد تخم های تولید شده  به تولد مارمولک های مهندسی ژنتیک شده منجر شدند. 

کد خبر 4704510 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: مهندسی ژنتیک نوآوری مارمولک تحقیقات علمی نوآوری فناوری نانو فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات هوش مصنوعی ناسا تحقیقات علمی شرکت هواوی هوشمندسازی گوشی هوشمند اینترنت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟ (فیلم)

 

منبع: خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بلعیده شدن تمساح توسط مار غول‌پیکر (فیلم) تلاش سگ برای رهایی از دست مار غول‌پیکر (فیلم) مار غول‌ پیکر حریف لاک‌ پشت نشد (+عکس)

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟ (فیلم)
  • ببینید | تصاویری از درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟