Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: از ۲۰۰ سال گذشته تاکنون افراد به اصطلاح تکنوگرا خام فروشی می‌کنند و هیچ چیز بر سر سفره انقلاب نیاوردند. ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مجتبی زارعی صبح امروز در همایش اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اظهار داشت: سیاست قطعی نظام سیاسی همکاری با دانشگاه‌ها است، باید جابه‌جایی پارادایم‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، در گذشته پارادایم‌های بسیار متفاوتی با وضعیت کنونی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در گذشته دو جریان به عنوان پارادایم مسلط بر کشور حاکم بود، یکی از پارادایم‌ها روشنفکری لیبرال و سردمدار این موضوع سروش بود، در آن زمان ناسازگاری توسعه و دین را ابلاغ می‌کرد، موضوع ناتوانی روش‌شناسی اصول فقه به صورت مکرر بیان می‌شد و البته تاکنون نیز این موضوع توسط برخی ادامه داشته است.

رئیس بسیج اساتید کشور تصریح کرد: فرد دیگری با نام بشیریه در دانشگاه آزاد، ملی و امام صادق فعالیت می‌کرد و تصور وی از جامعه ایرانی متفاوت بود، در حوزه سیاسی بخشی که بشیریه بر عهده گرفته بود را رابطه شبان‌رمه، جامعه پدرسالار و جامعه مدنی معنی می‌شد، از نظر آنها جامعه مدنی و علم در مقابل دین قرار دارد، پارادایم هویت تکنوگرایی دارد.

وی ادامه داد: نظام دیوان‌سالاری برخواسته از نفت ایران را به وضعیت وخیمی دچار کرد، به طوری که در حال حاضر می‌توان کشور را به نیروهای نفت‌گرا، غرب‌گرا و نیروهای انقلابی تقسیم کرد، اصلاح طلب، اصول گرا و نظایر این موارد تنها نام‌های مختلف بوده که توسط برخی به ثبت رسیده است.

زارعی بیان کرد: تکنوگراسی لیبرال پایه رشد را از تحول رابطه‌ها دور کرده و اصول خود را بر مبنای منابع فیزیکی و غیرانسانی قرار می‌دهد، از هخامنشیان تاکنون باسوادتر از روح‌الله خمینی وجود نداشته است، پیش از مرحوم امام رابطه‌ها به معنای نقل سمعی میان حدیث و محدث بود، در دوره‌ای این موضوع به معنای رابطه کارشناس و غیرکارشناس و تقلید و مقلد شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج: هیچ خلاء تئوری در بسیج نداریم / ‌ساخت 11 هزار و 500 واحد مسکونی سیل‌زدگانرئیس سازمان بسیج: احیاء پایگاه‌های مقاومت بسیج محلی ‌را در دستور کار داریمرئیس سازمان بسیج: الگوی جبهه مقاومت از درون پاوه جوشید / آمریکایی‌ها راهی جز پذیرش شکست ندارند

وی عنوان کرد: در زمان امام رابطه‌ها نقل میان امام و امت معنا شد، امام دو دوره را پشت سر گذرانده که از آن می‌توان به دوره غیب و یاخودسازی اشاره کرد، این دوره در غالب کتاب‌های سیر در انفس تفسیر شده است، دوره دیگر شهادت بوده که سبب تبدیل رابطه تقلید و مقلد به امام و امت شد.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: در ارتباط با پارادایم دیگر باید گفت در گذشته انقلاب اسلامی را به گروگان نفت درآورده بودند، در حال حاضر در صورت غذا در برابر نفت تا همیشه در همین سطح باقی خواهیم ماند، باید وزیر پاسخگوی پرسش 2 هزار استاد در کشور با موضوع دلیل اعتماد وی به حکومت‌های مقابل خود از 6 سال گذشته باشد، نفت در برابر غذا توهین بسیار بزرگی است.

وی اظهار داشت: اظهار دوئیت علم و دین جزو حرف‌های مضحک است، کسی که در مورد مسائل علمی، سیاسی چنین سخنی را مطرح می‌کند روشن فکر و تکنوگرای لیبرال نیست، از 200 سال گذشته تاکنون افراد به اصطلاح تکنوگرا خام فروشی می‌کنند و هیچ چیز بر سر سفره انقلاب نیاوردند.

زارعی خاطرنشان کرد: افراد به اصطلاح روشنفکر لیبرال، غرب‌گرا هستند و در صورت تکذیب این سخن باید بیان کنند که از 200 سال گذشته تاکنون چه چیزی بر سر سفره آوردند، علاوه بر آن کاهش استعدادها نیز در راستای فعالیت آنها مشاهده شده است، به گفته روشن‌شناسی حکیم، دانشگاه باید ظرفیت خود را بیابد و کشور، جوانان، مناطق و شهرهای مختلف از ظرفیت خود استفاده کنند، همه با هم برای آغاز گام دوم آماده باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نفت‌گرایان به این نکته تأکید بسیاری دارند، تاکنون روشن‌فکر تکنوگرایی کشف علمی نداشته و در هیچ زمینه‌ای درخششی از آنها مشاهده نشده است، از 200 سال اخیر تاکنون به این اندازه مستعد کار در نیروهای انقلابی نبودیم، باید دست دشمنان را بخوانیم تا آنها نتوانند بر روی قطبی‌سازی تمرکز کنند.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌ رضوی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی که امروز در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته 2 هزارو 950 طرح محرومیت زدایی و عمرانی تصویب شد و امروز در آستانه هفته بسیج سازندگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص عملکرد مثبت جهادگران خراسان رضوی عنوان کرد: در خراسان رضوی 9 تیم جهادی وجود دارد که این سرآمد کشور بوده و از قدمت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  افزود: یک هزار و 102 پروژه مسکن ،132 پروژه آسفالت و اصلاح معابر، 85 پروژه آبرسانی،38 پروژه ای کشاورزی و هزارو 531 پروژه مرمت مجموعه های فرهنگی و ورزشی ... به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار زهرایی مطرح کرد: در راستای آب رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن پروژه آبرسانی و آسفالت روستای«شهر اباد» و 15 روستای اطراف آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  تصریح کرد: مجموعه های کمیته امداد ، جهادکشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن مارا در این امر یاری کرده اند که جای قدردانی دارد، همچنین برای سال 1403 از محل تبصره 2 تسهیلات اشتغال زایی مجلس مبلغ 3‌.2 همت برای پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

 قرار است به مناسبت هفته جهاد خدمت‌رسانی، 12 عملکرد برجسته بسیج سازندگی خراسان‌رضوی به‌زودی در سطح شهر مشهد و دیگر شهرستان‌های استان اکران شود.

انتهای پیام/28

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد