Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مرادی، گفت: تعداد مقالات چاپ شده ی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجلات ۱۰ درصد دنیا ، ۱۱۲ مورد می باشد و این افتخاربزرگی برای دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «دکتر محمود رضا مرادی» در آیین افتتاح بیستمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی ایران،  گفت: مهم‌ترین شاخص توسعه یافتگی نیروی انسانی کارآمد است که با آموزش مناسب رشد خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، با بیان اینکه عمق یافتن پژوهش های کاربردی را در قرن حاضر حائز اهمیت خواند و افزود: این مهم درصورتی تحقق می یابد که آموزش و پژوهش درکنار هم و در راستای یکدیگر قرار بگیرند.

 

وی بودجه های بالای پژوهشی که در کشورهای توسعه یافته به امر آموزش و پژوهش اختصاص داده میشود را بیانگر اهمیت وجایگاه این موضوع دانست.

 

مرادی، با بیان اینکه در امر تحقیقات و پژوهش اساتید و دانشحویان دو عنصر مهم و لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار کرد: قرار گرفتن اساتید با تجربه درکنار دانشجویان پرشور وشعف نتایج ارزشمندی در حوزه پژوهش خواهد داشت.

 

وی ابراز کرد: ۸۰ درصد مقالاتی که در دانشگاه وجود دارد به نوعی دانشجویان در آن نقش بسیار مهمی داشتند و این باعث خوشحالی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به مشکلاتی که کار تحقیقات دانشجویی با آن مواجه است، اذعان کرد: مهمترین این مشکلات در بحث بودجه پژوهشی است به خصوص زمانی که با کشورهای پیشرفته مقایسه می شود.

 

وی عدم انتخاب موضوع از سوی دانشجو و آشنا نبودن بازبان انگلیسی را از دیگر مشکلات مقالات وتحقیقات دانشجویی برشمرد و خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلات ، ایران درحوزه ی تحقیقات در دنیا جایگاه ۱۶ و در منطقه  جایگاه اول را داراست.

 

دکتر مرادی، با اشاره به اقدامات ارزنده ای که در زمینه تحقیق و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۵۰۰ عضو هیئت علمی دارد و بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مقاله به چاپ رسانده‌است.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری در جایگاه هشتم کشور قرار دارد، عنوان کرد: حدود 11 شرکت دانش بنیان در دانشگاه وجود دارد که یکی ازمهمترین آنها شرکت دانش بنیان تولید داروست.

 

رئیس دانشگاه، گفت: تعداد مقالات چاپ شده ی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجلات 10 درصد دنیا ، 112 مورد می باشد و این افتخاربزرگی برای دانشگاه است.

 

وی دستاورد مهم دیگر حوزه تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را رتبه 201 تا 300 در رتبه بندی شانگهای عنوان کرد که برای اولین بار در تاریخ کرمانشاه رخ داده است.

 

دکتر مرادی، خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول کمیته تحقیقات دانشجویی در بین دانشگاههای تیپ 2 کشور از دیگر افتخارات مهم در زمینه تحقیقات در دانشگاه است.

 

وی همچنین با اشاره به چاپ ۲۰۱ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آن را حاصل تلاش شبانه روزی محققین ارزشمند این دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره، موجب رشد دانش ومهارت سلامت و نقطه عطفی برای شکوفایی فعالیتهای پژوهشی باشد.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان هفته دولت روزنامه کانون های مساجد استان بوشهر قم کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد حوزه هنری تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مقالات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم