Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:48:04 GMT

سریلانکا تا ۵ سال آینده تولیدکننده نفت و گاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۳۲۷۰

سریلانکا تا ۵ سال آینده تولیدکننده نفت و گاز می‌شود

سریلانکا که در حال حاضر هیچ نفتی تولید نمی کند، امیدوار است تولید نفت و گاز طبیعی خود را در ۲۰۲۳ آغاز کند. ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس ، سریلانکا که در حال حاضر هیچ نفتی تولید نمی کند، امیدوار است تولید نفت و گاز طبیعی خود را در 2023 آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واجیرا داسانایاکه، رئیس دبیرخانه توسعه منابع نفتی سریلانکا گفت این کشور برای یک بلوک نفتی مناقصه برگزار کرده و سه پیشنهاد هم برای اکتشاف و توسعه این بلوک در حوزه منر در شمال غرب ساحل سریلانکا داشته است.

داسانایاکه گفت:« مطمئنا تا 2020 عملیات در این میدان نفتی آغاز می شود و انتظار داریم اولین تولید هیدروکربن در 2023 صورت گیرد».

 این بلوک نفتی قبلا توسط شرکت کایرن انرژی هند اکتشاف شده و در 2011 گاز طبیعی در حوزه منر کشف کرده اند. دو سال بعد شرکت کایرن تصمیم گرفت فاز دوم اکتشاف را هم آغاز کند. در دو چاه از 3 چاه حفر شده در 2011 ،گاز و میعانات گازی کشف شد. شرکت کایرن هند در 2015 با سقوط قیمت نفت از این بلوک خارج شد.

طبق اطلاعات دولت سریلانکا ،مطالعات لرزش شناسی نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد بشکه نفت در حوزه منر وجود دارد.

 دولت سریلانکا همچنین در همین هفته یک قرارداد اکتشاف دو ساله با شرکت های بزرگ توتال و اکویینر برای مطالعه احتمال وجود هیدروکربن در آب‌های سریلانکا امضا کرد.

 طبق قرارداد اکتشاف قبلی، توتال تا حالا 50 هزار کیلومتر مربع از سواحل شرق سریلانکا را جستجو کرده است. قرارداد جدید اکتشافی شامل سه شرکت کننده است: شرکت توتال، دولت سریلانکا و شرکت اکویینر نروژ.

داسانایاکه گفت پس از 30 تا 40 سال امیدواری برای اکتشاف هیدروکربن در سریلانکا، این کشور حالا آماده است جریان تولید نفت و گاز خود را طی 5 سال آینده ببیند.

کنیا صادرکننده نفت شدشرکت سینوپک چین به دنبال معافیت برای واردات نفت آمریکاست

 انتهای پیام/122

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد از گشایش یک جایگاه عرضه سوخت مایع در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی جایگاه سوخت اختصاصی «دنا»، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت مایع این استان به ۳۷ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی بیان کرد: این جایگاه برای رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌ به هموطنان در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: جایگاه اختصاصی عرضه سوخت «دنا» با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و دارای ۶ تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انواع فرآورده‌ نفتی تأکید کرد: این جایگاه در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج به‌صورت رسمی راه‌اندازی و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

خشایی توسعه خدمات، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث توسعه مجاری عرضه برشمرد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان به‌منظور ایجاد رفاه حال همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر دعوت به همکاری کرد.

دیگر خبرها

  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت