Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:22:28 GMT

تصویب ۱۰ طرح برای حفاظت از غارهای کشور

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۳۵۶۴

تصویب ۱۰ طرح برای حفاظت از غارهای کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارتخانه‌های کشور، نیرو و آموزش و پرورش و سازمان‌های حفاظت محیط زیست، زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین نمایندگان انجمن غار و غارشناسی برگزار شد؛ مشکلات رایج حفاظت از غارهای کشور با موضوع معضلات حفاظتی غارهای استان مرکزی و قزوین با استناد بر گزارش مطالعاتی انجام شده بر آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای کارگروه غارشناسی کشور در این جلسه با تصویب ۱۰ تصمیم در موضوعات بهره‌برداری و حفاظتی غارها، به لزوم نظارت بر اقدامات حفاظتی غارها توسط جوامع محلی و مسئولان ذی‌ربط و همچنین لزوم حفظ حریم حفاظتی غارها در فعالیت‌های معدنی و ساخت و سازها و جلوگیری از انجام هرگونه فعالیت اکتشافی و معدنی در حریم غارها تاکید کردند. همچنین لزوم در نظر گرفتن موضوع حفاظت از غارها در ضوابط زیست محیطی معادن با توجه به ماده ۳ قانون حفاظت از خاک، مورد تاکید کارگروه غارشناسی قرار گرفت. 
ترغیب یا الزام سایت‌های ارائه دهنده‌ اطلاعات غارها به ارائه‌ مطالب آموزشی در خصوص حفاظت از غارها و لزوم آموزش و ترغیب دهیاری‌ها و جوامع محلی در نظارت و حفاظت از غارها به عنوان میراث طبیعی نیز از دیگر مصوبات این کارگروه بود. علاوه بر این، لزوم تدوین دستورالعمل ساماندهی بازدیدهای مختلف از غارها اعم از  (عمومی، غارنوردی، تورهای گردشگری و بازدیدهای دانشجویی ) نیز مورد اشاره قرار گرفت.
تاکید بر اهمیت غارها به عنوان زیستگاه‌های منحصر به فرد گونه‌های جانوری کمیاب مانند خفاش‌ها، لزوم شناسایی و نظارت و حفاظت بیشتر از غارهایی که به عنوان زایشگاه این گونه‌ مفید و کمیاب جانوری مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از دیگر مباحث علمی مطرح شده در کارگروه بود که اعضا ابراز امیدواری کردند با رویکرد ارتقاء دانش جامعه و حمایت مسئولانه برنامه‌ریزان، گام‌های موثری در مدیریت غارها و حفاظت از فون و فلورهای منحصر به فرد آن‌ها در دوره جدید فعالیت کارگروه برداشته شود.
همچنین در این جلسه از محمد مدادی، دبیر سابق کارگروه قدردانی به عمل آمد و «راشین گوهرشاهی» به عنوان دبیر جدید کارگروه غارشناسی کشور معرفی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست غار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان