Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه هنر ریشه در آسمان دارد و از برکاتی است که خداوند به بشر هدیه کرده است، گفت: تئاتر با کمترین هزینه بهترین پیام را به مخاطبان انتقال می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد حسنی در اختتامیه نهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش با بیان اینکه این آغاز راه برای رسیدن به قله های تئاتر در ارتش است، گفت: تقاضای ما از هنرمندان حاضر در این جشنواره آن است که تلاش کنند تا به سمت فتح قله های تئاتری برویم و مسئولان نیز هرچه می توانند تلاش کنند تا در این راه خدمتی ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس عقیدتی سیاسی ارتش افزود: به عنوان یک طلبه هرچه از دستم برآید برای تئاتر تلاش می کنم زیرا معتقدم هنر ریشه در آسمان دارد و جزو برکاتی است که خداوند از آسمان به بشر هدیه کرد. هنر موهبتی الهی است و حقیقتی فاخر است.

 

رییس عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: در حقیقت هنر جلوه ای از صفات جمال خدا است. تمام آفریده های خدا نیز هنرمندانه است. در میان مخلوقات خداوند آفریده ای را نمی توانید ببینید که اثری از هنر خدا در آن نباشد. او کسی است که شما را صورتگری کرده است و زیباترین صورتگر است. اولین هنرمند، خداست.

 

حجت الاسلام محمد حسنی ادامه داد: هنر موضوعی صددرصد دینی، الهی و آسمانی است البته هنری متعهد و فاخر، هنری که خاستگاه اش هر آینه، خدا نما باشد.

 

وی گفت: انسان با دیدن هنرمند باید به یاد خدا باشد. هنر جلوه ای از جمال خداست و آینه ای است که خدا به زیبایی در آن بازتاب پیدا می کند، خوشا به حال هنرمند متعهد اسلامی. در حقیقت وقتی هنرمند را دوست داریم یعنی خدا را دوست داریم.

 

رییس عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: هنر و هنرمند هر دو مخلوق خدا هستند.

 

حجت الاسلام محمد حسنی اظهار کرد: تئاتر را بسیار دوست دارم و اگر وقتی اضافه پیدا کنم، سعی می کنم آن را برای دیدن تئاتر صرف کنم.

 

وی در مورد ویژگی های تئاتر اظهار کرد: تئاتر پدر سایر هنرهای نمایشی است. هر هنر نمایشی که می بینید ابتدا از تئاتر آغاز شده است. تئاتر هنری است که هزینه های کم و آورده های زیادی دارد. با کمترین هزینه، انسان می تواند بهترین پیام را از طریق تئاتر به مخاطبان انتقال دهد.

 

حجت الاسلام محمد حسنی تصریح کرد: سهل الافرینش بودن تئاتر از دیگر ویژگی های آن است. یک هنرمند در تئاتر ممکن است کاری کند که یک تیم 50 نفره سینمایی نتوانستند آن پیام را انتقال دهند. تئاتر سهل الاجرا است و در تمام زمان ها و مکان ها می توان آن را اجرا کند، ساز و کار پیچیده ای نیاز ندارد و به صورت زنده مشاهده می شود. قطعا زنده بودن تئاتر تفاوت ماهوی و ارزشی آن است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید تئاتر گرامی داشته شود زیرا نزدیک ترین راه انتقال پیام هنرمندانه به هنردوستان است. باید کاری کنیم تا جامعه یا هنرمند باشند یا هنردوست و این نشانه یک جامعه توسعه یافته است که البته رسالت شما هنرمندان این است.

 

رییس عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: از هنرمندان در حوزه تئاتر می خواهیم که زبان انتقال حماسه ها و اقتدارآفرینی در ارتش به جامعه باشند. شما باید رسانه ای باشید که از طریق شما ایثارگری ها و فداکاری های ارتش به نسل حاضر و نسل های بعدی منتقل شود. هنرمندان باید کاری کنند که جامعه را نسبت به ارتش دغدغه مند کنند و هم ارتش را نسبت به ماموریت ها دردمندتر از گذشته کنند.

 

وی گفت: با به تصویر کشیدن آنچه در سیل و زلزله بود، نگاه مردم به ارتش متفاوت است. با انتقال مشکلات مختلف به ارتش از طریق شما هنرمندان، ارتش را نسبت به امدادرسانی و خدمت دغدغه مند می کنیم./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد جشن های دهه کرامت کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قم ماه محرم مجلس روز جهانی مسجد حجت الاسلام محمد حسنی محمد حسنی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی عملیات استقرار دائمی نیروهای آلمانی در لیتوانی که بر اساس برآوردها هزینه‌های میلیاردی دارد را عامل از بین رفتن بودجه دغاعی بالا و تحت فشار قرار گرفتن ارتش دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم بر اساس گزارش های منتشر شده ارتش آلمان می خواهد تا پایان سال 2027 تقریباً 5000 سرباز را در لیتوانی مستقر کند. از نظر مالی، این پروژه یک تعهد جدی خواهد بود و احتمالاً حدود یازده میلیارد یورو برای تعدادی سرمایه گذاری در این پروژه لازم است. به نوشته هفته نامه اشپیگل این را یکی از نمایندگان وزارت دفاع فدرال آلمان در نشست کمیته دفاعی پارلمان آلمان گفته است.

بر این اساس، یک میلیارد یورو برای هزینه‌های عملیاتی سالانه، چهار میلیارد یورو برای خرید تجهیزات بزرگ مانند تانک‌ها و شش میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر - به عنوان مثال در ساخت زیرساخت‌ها یا خرید یونیفرم‌ها در این عملیات نظر گرفته شده است. این مبلغ شامل هزینه های کمک خارجی نمی شود، که در نظر گرفته شده است تا حدود 4800 سرباز و حدود 200 غیرنظامی را برای چندین سال خدمت در لیتوانی جذب کند.

در ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی یک تیم پیشرو از این یگان عملیاتی به لیتوانی سفر کرد. این گروه رزمی باید تا پایان سال 2027 به طور کامل عملیاتی شود.

در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین، دولت فدرال آلمان وعده داد که یک گروه جنگی را که آماده نبرد و قادر به عمل مستقل بود، به لیتوانی منتقل کند. بر اساس جدول زمانی، این تیپ باید تا سال 2027 به بهره برداری برسد. حدود 4800 سرباز و حدود 200 عضو غیرنظامی ارتش که می توانند خانواده های خود را با خود بیاورند برای این کار برنامه ریزی شده است.

پیستوریوس در ماه دسامبر یک سند سیاسی مربوطه برای این استقرار را در ویلنیوس امضا کرد و از یک "لحظه تاریخی" صحبت کرد. محل اصلی استقرار این تیپ، منطقه آموزشی نظامی رودنینکای نه چندان دور از مرز بلاروس خواهد بود. بر اساس اطلاعات لیتوانیایی، حدود 80 درصد از سربازان در آنجا مستقر می شوند و مابقی در روکلای در مرکز این کشور مستقر خواهند شد.

به نوشته نشریه دی سایت آلمان با توجه به هزینه های میلیاردی وعده داده شده توسط وزارت دفاع آلمان برای تیپ بوندسوهر در لیتوانی، یوهان وادفول، معاون فراکسیون اتحادیه هشدار داده است که ارتش در سایه این هزینه ها غرق خواهد شد و بودجه دفاعی از بین خواهد رفت. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی به روزنامه های شبکه تحریریه آلمان (RND) گفت: این خطر وجود دارد که این تیپ بر ارتش غلبه کند و برنامه ریزی مالی وزارت دفاع را از بین ببرد.

وادفول ادامه داد: با توجه به مقدار قابل توجهی پولی که صرف این کار شده است، این یک معما است که دولت فدرال چگونه برنامه ریزی می کند تا یک بودجه پایدار تهیه کند. وی تاکید کرد: وزیر دفاع آلمان بدون بررسی تصمیمات لازم، اعزام خود را اعلام کرد. اکنون او وظیفه جمع آوری این مبلغ هنگفت را دارد.

استقرار دائمی یک تیپ رزمی در لیتوانی اقدامی بی سابقه در تاریخ بوندسوهر است. هرگز قبلاً این همه سرباز به طور دائم در خارج از کشور مستقر نشده بودند. هدف این تیپ تقویت جناح شرقی ناتو با توجه به تهدید روسیه است.

عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما