Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش نیکبخت رییس هیات تیراندازی شهرستان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه اظهار کرد: هیات تیراندازی استان کرمانشاه با ریاست آقای نظری از سال 93 شروع به کار کرد که در سال 94 موفق شدیم یک سالن بسیار خوب در غرب کشور که بعد از فدراسیون تیراندازی دومین سال است که مجهز به دستگاه های الکترونیک 10 متر، 25 متر و 50 متر هست را تجهیز کنیم و آماده بهره برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکبخت افزود: در سال 95 ما میزبان مسابقات قهرمانی کشور بودیم برای نخستین بار در سطح استان در بخش بانوان تفنگ و تپانچه بادی حدود 250 نفر شرکت کننده در استان کرمانشاه حضور یافتند که رقابت های بسیار خوبی بود.

او اضافه کرد: در سال 96 و 97 حدود 15 باشگاه در ادارات دولتی را تاسیس کنیم، از جمله باشگاه های شرکت نفت و علوم پزشکی و سپاه و بیمارستان ها و .. که توانستیم آنها تجهیز کنیم.

نیکبخت گفت: همچنین توانستیم در سال 98 بیشتر شهرستان ها را راه اندازی کنیم ، ازجمله سالن های تیراندازی در شهرستان های اسلام آباد، صحنه، هرسین، پاوه و سنقر که در کردن غرب هم در بخش اهداف پروازی تجهیز و راه اندازی کردیم.

نایب رییس هیات تیراندازی استان کرمانشاه اظهار کرد: ما در سال 98 بالغ بر حدود 35 مسابقه برگزار کردیم که ما هرساله در هیئت تیراندازی حدود 100 مسابقه در سال برگزاری می کنیم، در حال حاضر هم مسابقاتی که پیش رو داریم ششم و هفتم شهریور ماه جشنواره شکارچیان را برگزار می کنیم.

او اضافه کرد: این مسابقه مخصوصا شکارچیان است که این عزیزان را از کوه و شکار های غیرمجاز جمع آوری کنیم و بیاید در یک فضایی قراربگیرند که بتوانند تیر اندازی خودشان را انجام بدهند و از شکار بی رویه خودداری کنند.

نیکبخت گفت: برای حضور در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی هم ما تیم کاملی داشتیم اما متاسفانه تجهیزاتی نداشتیم که بتوانیم در اختیار تیم قرار بدهیم و در مسابقات حضور پیدا کنند.

رییس هیات تیراندازی شهرستان کرمانشاه گفت: تجهیزات شامل تفنگ و تپانچه که هزینه های بسیار بالایی دارد که هر نفر در تیم باید یک سلاح داشته باشد، و خب رشته تیراندازی هم یکی از رشته های پایه و پر مدال المپیک است، ما نزدیک 315 مدال آسیایی داریم چه در بخش تفنگ و تپانچهء بادی، اهداف پروازی یا خفیف، کرمانشاه پتانسیل بسیار بالایی دارد، در سال 96 ما رتبه سوم هیئت های برتر کشور را دریافت کردیم اما به دلیل نبود تجهیزات و امکانات لازم  و با این سلاح هایی که در اختیار هیات هست نمی توانیم تیمی رابه مسابقات اعزام کنیم چرا که تمامی سلاح ها کاملا از کار افته هستند.

او افزود: برای تهیه سلاح یقیناً مساعدت مسئولین استان از جمله استاندار محترم ، مدیرکل ورزش و حتی شورای شهر و نمایندگان مجلس باید کمک کنند چرا که کرمانشاه مهد قهرمان پروری است و البته دست به سلاح بودن هم در رگ و خون نژاد کُرد و لُر و لَک هست چراکه از طرف مردم استقبال خوبی می شود برای فراگیری این رشته ورزشی اما از مسئولین متاسفانه حمایتی ندیدیم تا کنون و مسئولین از گسترش و حمایت این رشته استقبالی نمی کنند.

نیکبخت گفت: امیدوارم استاندار محترم و مدیرکل ورزش جوانان محترم از این هیئت حمایت کنند به جهت تامین تجهیزات این رشته ورزشی ، ما در حال حاضر حدود 300 نفر بیمه ورزشی داریم با وجود این سلاح های اندک و غیرقابل استفاده، شهرستان ها را فعال کردیم و واقعا باید عرض کرد هیئت ما درآمدی ندارد، البته هیئت ها موظف به درآمدزایی نیستند و وظیفه هیئت های ورزشی این است که قهرمان پروری کنند.

او اظهار کرد: با این وضعیت ما سه نفر ملی پوش داریم و خوشبختانه یکی از این سه نفر هم در جایگاه سه نفر برتر تیراندازان کشور قرار گرفته است، آقای محمدرسول عفتی در رشته تپانچه، خانم مریم سلیمی در رشته تفنگ بادی و خانم لعیا محمدی در رشته تپانچه بادی.

او در پایان بیان کرد: همچنین با وضعیتی که در تیراندازی اهداف پروازی داریم در مسابقات پیش شاهد حضور دو نفر از ورزشکاران مان در سکوی قهرمانی بودیم به نام های آقای حمیدرضا احمدی و کیوان درویشی، اما با این هم مشکلات باز هم ما تلاش مان را می کنیم و قهرمان پروری می کنیم.

انتهای پیام/ ش

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک بیمارستان تیراندازی ملی پوش برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • برابر شمس آذر تمرکز و انگیزه لازم را نداشتیم
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد