Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد: براساس مصوبه شورای شهر نرخ سرویس‌دهی مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با توجه به افزایش قیمت خودروها، لوازم یدکی و سایر موارد، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: راه اندازی سرویس های مدارس برای دانش آموزان به ویژه برای دانش آموزان دختر از ضرورتهایی است که موجب آسودگی خیال والدین شده اما با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید ساماندهی و مدیریت کم و کیف خدمات رسانی در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و استفاده از رانندگان متعهد و البته خودروهای سالم در ارائه خدمت به دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین اقشار جامعه که در سن رشد و بالندگی قرار دارند، از ضرورت هایی است که در برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت سرویسها باید جدی گرفته شود. در این میان و هرساله هستند والدینی که بنا به دلیلی از جمله هزینه بالای سرویس های مدارس از این امکان ناراضی و گله مندند.

خانم ب عابدی یکی از ان والدینی است که از هزینه بالای سرویس فرزندش گلایه مند است و می گوید: متاسفانه هر ساله به بهانه های مختلف هزینه سرویس مدرسه گران تر می شود و این هزینه هر ساله به بهانه هایی از ما گرفته می شود که عملا تا پایان سال خیلی کاربردی ندارد.

علیرضا برزگر پدری است که با داشتن دو فرزند در مقاطع دبستان و دبیرستان به قول خودش بعد از سالها استفاده از سرویس برای فرزندانش هنوز از چگونگی اطلاع رسانی بابت نام نویسی سرویس مدارس گلایه مند است و می گوید هر ساله قول می دهند که نوع سرویس دهی ساماندهی می شود ولی متاسفانه باز هم هر ساله چند روز اول شروع مدارس من و خیلی از والدین دیگر با مشکلاتی نظیر دیر آمدن سرویس بچه ها مواجه می شویم.

در همین خصوص احمد محبی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد در گفتگو با قدس آنلاین درخصوص وضعیت ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به جلسات کارگروه ماده ۱۸ که وظیفشان انتخاب شرکت های مجری سرویس مدارس و البته قوانین اصلی این سرویس ها است. و مسائلی مانند اینکه مدارس اجازه ندارند که از خودروهای سواری مانند پیکان، پراید، ام وی ام ۱۱۰، رنوو ماتیز برای سرویس دهی مدارس استفاده کنند و پرداخت اقساط شهریه هم فقط از طریق شماره حساب جاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. که همشهریان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۰ که شماره رسیدگی به شکایات در خصوص سرویس های مدارس است با ما در تماس باشند.

وی افزود: نظارت و کنترل ما از اولین روز مهر ما آغاز خواهد شد اولویت اصلی ما در صورت مشاهده هر گونه تخلفی تذکر لسانی و بعد اعمال قانون است و با توجه بازرسینی که داریم و گشت های مشترکی که با پلیس راهبر، اماکن و تعزیرات حکومتی و همچنین آموزش و پرورش وجود دارد همه تلاش ما بر این است که نظارت کاملی بر عملکرد سرویس های مدارس انجام شود.

محبی ادامه داد: امسال ۵۱ شرکت که به تایید سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش رسیده اند در امر سرویس دهی با ما همکاری دارند. لذا خوردهایی که ازطریق سامانه سپند تا کنون بحث مجوزهایشان را پیگیری کرده اند ۷ هزار خودرو از جمله ۵۰۰ ون هستند که این شرکت ها در ۸ جلسه آموزشی جهت یاداوری قوانین و مقررات سرویس دهی حضور خواهند داشت و برای شروع سال تحصیلی توجیح خواهند شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد در توضیح میزان افزایش هزینه سرویس مدارس در سال جاری گفت: پس از گزینش برچسب ویژه سرویس مدارس برای خودروها صادر و رانندگان ملزم به نصب آن روی خودروهای سرویس مدارس هستند در غیر این صورت از سوی پلیس راهور و بازرسان سازمان تاکسیرانی متوقف و اعمال قانون خواهند شد. براساس مصوبه شورای شهر نرخ سرویس‌دهی مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با توجه به افزایش قیمت خودروها، لوازم یدکی و سایر موارد، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

محبی افزود:در سال گذشته ۷ هزار و ۶۵۱ خودرو امر سرویس دهی مدارس را انجام می دادند که از آن جایی که تعداد این خودرور ها در سال جاری بر اساس نیاز سنجی خواهد بود و این تعداد بر اساس میزان ثبت نام والدین در مهر ماه با توجه به زمان بر بودن انتخاب شرکت های متولی امر سرویس مدارس و ثبت نام والدین هنوز آماری در دست نیست ولی امید است که بیش از ۷ هزار ثبت نام انجام شود.

وی در پاسخ به این سئوال چه تمهیداتی اندیشیده اید که همشهریان در روزهای اول شروع سال تحصیلی با مشکل کمبود تاکسی در سطح شهر مواجه نشوند گفت: در بحث حمل و نقل درون شهری در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر توسط سرویس های خطی و گردشی در سطح شهر صورت میگیرد. که با توجه به زمان سرویس دهی مدارس که یا اوایل صبح است یا ظهر و تقریبا تایمی است که شهروندان به سرویس نیاز دارند و از آن جایی که اکثر خودرو هایی که برای سرویس دهی وجود دارند شخصی هستند خوشبختانه ما تا کنون گزارشی مبنی بر کمبود خودرو در هیچ کدام از خط ها نداشته ایم.

محبی در خصوص راه اندازی سامانه هوشمند مدارس گفت: این موضوع در کارگروه ماده ۱۸ مطرح شد و همگی بر ایجاد و لزوم یک چنین سامانه ای اذعان داریم و در دستور کار هم هست ولی امکان اینکه بخواهیم تا اول مهر این سامانه راه اندازی شود وجود ندارد و در واقع همه تلاش ما در حال حاضر در این کارگروه سرویس های امن است که خانواده ها با خیال راحت فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرویس دهی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت

حسین همتی‌اردلی مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ متا(مشاوره، تدریس، آزمون) و مدیر واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا با بیان چگونگی تشکیل این واحد فناور اظهار کرد:‌ این واحد فناور در حیطه آموزش و مشاوره تحصیلی در حال فعالیت بوده و از سال ۱۳۹۵ با توجه به مشکلات زیاد دانش‌آموزان در حیطه‌های آموزشی و مشاوره تحصیلی ایده ساخت یک اپلیکیشن(برنامه کاربردی) مشاوره تحصیلی هوشمند را ارائه کرد.

وی افزود:‌ در همین راستا و برای ساخت این اپلیکیشن تحقیقات و بررسی‌های میدانی از جامعه هدف برای چیدمان دقیق همه فاز‌ها و بخش‌های آن سه سال به طول انجامید و با راه‌اندازی فاز اول اپلیکیشن تا به امروز به شکل پایلوت(آزمایشی) برای آزمایش روند کار و رفع مشکلات سیستم در اختیار بالغ‌بر بیش از ۵۰۰ نفر قرار گرفت که توانستند از طریق سیستم مشاوره درآمدزایی کنند.

مدیر واحد فناور«عادلان علم و دانش بختیاری» با بیان مزیت‌های اپلیکیشن مشاوره تحصیلی هوشمند گفت:‌ در این اپلکیشن بعد از توسعه فاز هوش مصنوعی نزدیک به ۷۰ درصد هزینه‌های مشاوره‌ای برای کاربران کاهش یافته، دسترسی به مشاور در کمترین زمان بدون حضور و اتلاف وقت، دریافت برنامه‌ای کاملاً شخصی‌سازی شده برای هر فرد جداگانه و تحلیل و بررسی روند آموزشی به شکل هوشمند و ارائه راهکار با توجه به مشکلات ریشه‌ای هر کاربر گنجانده خواهد شد.

همتی‌اردلی اضافه کرد:‌ اپلیکیشن در حال بهره‌برداری است، کاربران در هر زمان به راحتی با انجام چند مأموریت جذاب از لحاظ روانشناسی، آموزشی و یادگیری برنامه هوشمند کاملاً شخصی‌سازی شده با توجه به المان‌های شخصیتی هر فرد برنامه‌ریزی تحصیلی خود را دریافت کرده و گزارشی بعد از هر برنامه در اپلیکیشن ارائه می‌شود که متصل به هوش مصنوعی بوده و برای تجزیه‌وتحلیل دقیق روند آموزشی و مشاوره ای کاربران استفاده خواهد شد.

وی عنوان کرد:‌ آغاز برنامه‌نویسی بخش هوش مصنوعی اپلیکیشن و بهره‌برداری از آن تا یک ماه آینده و ورود تخصصی به بازار هدف برای ارائه خدمات تخصصی و رفع مشکلات جامعه هدف از برنامه‌های آینده این واحد فناور برای توسعه اپلیکیشن مشاوره تحصیلی هوشمند است.

مدیر واحد فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد:‌ بخشی از فعالیت این واحد فناور از مقطع ابتدایی تا کنکور سراسری در زمینه مشاوره تحصیلی، آموزشی و آزمون‌های آزمایشی بوده  که کاربران می‌توانند از طریق سامانه آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز به شکل آنلاین (صوتی، تصویری، متنی) از طریق IP بدون تماس مخابراتی با مشاور مدنظر ارتباط برقرار کرده و با کمترین هزینه رفع مشکل کنند.

همتی‌اردلی با تأکید بر حمایت از محصولات واحدهای فناور تبیین کرد:‌ در این راستا با توجه به فعالیت هر واحد فناور می توان محصولات آنها را به ارگان‌های مورد نیاز معرفی کرد، دانشگاه آزاد از این محصولات استفاده کنند و بستری برای معرفی محصولات به شکل واقعی و تخصصی به ارگان‌های مربوطه و رایزنی و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه برای ارائه خدمات واحد‌های فناور ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق افتتاح شد
  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس