Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@23:32:27 GMT

کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۴۰۶۲

کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز» منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز»، پنجمین اثر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار است که به زندگی و فعالیت‌های جهادی سردار شهید محمدرضا شمس‌آبادی پرداخته است.

این کتاب حاصل تحقیق و تدوین محمد اصغرزاده است که با شمارگان ۲ هزار نسخه و به همت انتشارات راه‌یار روانه بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از علل پرداختن به زندگی این شهید، جهادگر بودن وی است و خدمت به روستائیان مستضعف، راه‌اندازی کمیته‌های شورایی روستاها، فعالیت در پشتیبانی جنگ، حضور در جبهه و فعالیت‌های جهادی از ویژگی‌های شاخص دیگر این شهید است.

با توجه به اینکه جهاد سازندگی در طول فعالیتش در دهه ۶۰، به یک نهاد مردمی و به تعبیری یک دولت روستایی و مردمی تبدیل شده بود، عمران و آبادانی روستاها، حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستائیان به دست نیرو‌های جهاد سازندگی بود. از این حیث پرداختن به جهاد سازندگی اهمیت دارد و شهید شمس‌آبادی شهیدی است که در این محیط رشد کرده و در همین محیط هم به شهادت رسیده است.

کتاب «نان سال‌های جنگ» کتاب بعدی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار در حوزه جهاد سازندگی است و کتاب‌های دایرﺓ‌المعارف جهاد سبزوار و خاطرات خیرالنساء صدخروی هم در دستور کار این دفتر است.

یادآور می‌شود، مراسم رونمایی از کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز» یکشنبه، ۱۰ شهریور، از ساعت ۱۶:۳۰ در سینما مردم سبزوار واقع در خیابان بسیج این شهرستان برگزار خواهد شد و عموم علاقه‌مندان می‌توانند در این مراسم حضور یابند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جبهه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، جلال رحیمی، ظهر چهارشنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان‌های وابسته به مؤسسه عالی شهید مطهری افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.

وی بیان داشت: این استاد فرزانه پاره تن امام بود و آثار متعدد ایشان مورد تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

رحیمی تصریح کرد: معلمان معماران آینده و افسران مقابله با جهل و نادانی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری نماد تمامی شهدا و اسوه و الگوی همه معلمان در جبهه علمی و جبهه عملی است، گفت: آثار شهید مطهری آثار بسیار ارزشمندی هستند.

کد خبر 6094385

دیگر خبرها

  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس