Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد رضوان نژاد، معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان، در گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان کاشان در قالب آیین چاووش محرم در مرکز هیات فاطمیه این شهرستان گفت: ما در حالی عزاداری می‌کنیم و برای کسی عزاداری می‌کنیم فلسفه قیام آن حضرت یعنی امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، افزود: همه ما نماز می‌خوانیم، روزه می‌گیریم، حج می‌گذاریم، خمس و زکات می‌دهیم حتی شهدای مدافع حرم می‌دهیم، اما امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی‌کنیم.

به گفته او، متاسفانه بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه آنرا انجام نمی‌دهند همان امر مهم و تاثیرگذار و سرنوشت سازی که اگر مردم صدر اسلام رعایت می‌کردند بسیجی مخلص ولایت حضرت فاطمه زهرا (س*را شهیده نمی‌کردند و امام حسین (ع) را در کربلا به شهادت نمی‌رساندند.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان، در ادامه تشکیل یک شورای امر به معروف و نهی از منکر را در همه هیئات مذهبی خواستارشد و گفت: تشکیل این شورا می‌تواند بسیاری از امور را مدیریت کند.

فعالیت ۸۰۰ هیات مذهبی در کاشان

مجتبی رضازاده، رئیس شورای هیآت مذهبی کاشان، نیز با تقدیر از مسئولین هیئات مذهبی و پیرغلامان حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرگفت: سازمان تبلیغات به عنوان یک نهاد مردمی و برخاسته از خود آن‌ها در راستای حمایت از هیآت مذهبی و دغدغه‌های آن‌ها است.

او، فلسفه عزاداری‌ها را ابلاغ پیام عاشورا و اهل بیت (ع) دانست و گفت: تعداد ۵۰۰ هیات مذهبی در کاشان دارای مجوز و ۳۰۰ هیات مذهبی بدون مجوز هستند.

  رعایت تخلق به ادب و آداب و اخلاق حسینی در هیئات مذهبی

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تلبیغات اسلامی شهرستان کاشان در پایان گفت: مراسم عزاداری در شهر توریستی کاشان همراه با نظم و انضباط و رعایت مسائلی که نهاد‌های مرتبط خواستار شدند درراستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر شدن آیین‌های سوگواری ضروری است.

او صبوری، حلم و بردباری را برای روسای هیئات‌های مذهبی تاکیدکرد و گفت: همه مشکلات و اختلافات با رعایت صبر و آرامش می‌تواند مدیریت و مرتفع شود.

حجت الاسلام حسینی، رعایت قوانین و مقررات پلیس راهور و نیروی انتظامی و نظم و انضباط لازم را نیز از سوی هیئات مذهبی خواستارشد و گفت: تمامی هیئات مذهبی موظف به رعایت مقررات فرمانداری کاشان در کمیسیون امنیتی و شورای تامین این شهرستان بویژه در ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی در خیابان اصلی و نصب پرده‌ها در راستای برقراری نظم و انضباط و امنیت شهر و مردم هستند.

به گفته وی، کاشان شهری توریستی است که برگزاری آیین سوگواری و عزاداری در شان و مطلوب این موقعیت را می‌طلبد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، میدان دادن به جوانان را در کنار راهنمایی و استفاده از تجربه بزرگتر‌ها را نیز در هیات مذهبی تاکید کرد و گفت: نباید جوانان پرشور و فعال و انگیزه را کنارگذاشت بلکه باید با حضور و همکاری همه عوامل مراسمی باشکوه و عظمت و موثر در شان سیدالشهدا را برگزارکرد.

حجت الاسلام حسینی، در پایان با تقدیر از میزبانی هیات فاطمیه در برگزاری این گردهمایی و آیین چاووش محرم گفت: تخلق به ادب و آداب و اخلاق حسینی برای همه هیئات مذهبی ضروری است.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم مناسبتهای مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم

فرماندار شهرستان کاشان آخرین وضعیت این شهرستان را پس از وقوع سیل تشریح کرد و گفت: سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرستان کاشان، اظهار داشت: به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که کاشان در محاصره سیل قرا بگیرد و از این رو حجم فراوان سیلاب از بالادست کاشان به سمت پایین سرازیر شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی دیروز و امروز انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در کاشان گفت: ستاد مدیریت بحران در هفته پیش‌رو تشکیل می‌شودو سعی می‌شود بخشی از اعتبارات، تخصیص یافته و هزینه شود تا شاهد بروز چنین حوادث و خساراتی نباشیم، اما باید در نظر داشت که این آمادگی برای همه ما وجود داشته باشد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: دیواره‌چینی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و توافقات ضمنی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی منطقی و به صورت استاندارد برای مردم شهرستان کاشان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست