Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@18:06:30 GMT

صدور حکم قطعی وقفیت موقوفه 18 میلیاردی عیدگاه

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۵۲۳۲

صدور حکم قطعی وقفیت موقوفه 18 میلیاردی عیدگاه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای استیفای حقوق موقوفات و با توجه به بررسی صورت گرفته در سال گذشته و شناسایی پلاک ثبتی که از گذشته وقف بوده و مورد تصرف قرار گرفته است، اقدامات لازم برای اخذ سند مالکیت پلاک مذکور به مساحت 1300 مترمربع در سال 97 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه ساختمان شهرداری خواف و خیابان در محل اراضی موقوفه قرار گرفته است، تصریح کرد: علی‌رغم مکاتبه و پیگیری، شهرداری وقفیت اراضی را نمی‌پذیرد و حقوق وقف را پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: به ناچار و با توجه به عدم پذیرش شهرداری بر موقوفه بودن مکان، اقدام حقوقی برای اثبات وقفیت و قلع و قمع مستحدثات احداثی شهرداری خواف از طریق مراجع قضایی صورت گرفت.

ذاکری افزود: دادگاه بدوی با توجه به وجود سوابق ثبتی و اسناد مالکیت به نام موقوفه رای به نفع موقوفه صادر کرد و علی‌رغم اعتراض شهرداری خواف به رای صادره، با توجه به کامل بودن اسناد و مدارک وقفی، حکم صادره مورد تایید دادگاه تجدید نظر استان قرار گرفته است.
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به حکم قطعی صادره از محاکم، پیگیری لازم برای اجرای حکم از طریق اجرای احکام در حال اجرا است.

گفتنی است ارزش موقوفه مذکور 18 میلیاردی ریال برآورد شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی وقف امور خیریه اوقاف موقوفه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره راهداری شهرستان خواف گفت: در پی شکسته شدن ۲ سد خاکی در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی و ورود سیلاب به روستاهای مرزی حوزه استحفاظی این اداره، شاهد مسدود شدن راه روستایی «چاه زول» در این منطقه بودیم.   علی جعفرنیا با اشاره به استقرار اکیپ گشت و ناوگان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه افزود: از ساعات اولیه دیروز و با تلاش و همت بی وقفه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف نسبت به لایروبی و بازگشایی راه روستایی چاه زول اقدام شد.   وی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به روستاییان و تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده ای نسبت به نصب تابلو و علائم ایمنی و بارریزی «دستک ها» و آب بردگی های در این مسیر روستایی اقدام شد.   همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گزارشی از مسدود شدن جاده های روستایی چهارباغ، طاغون،خانلوق، اریه و دامنجان در شهرستان نیشابور بر اثر سیلاب روز جمعه خبر داد.   بر این اساس با تلاش راهداران اداره راهداری نیشابوردر کمترین زمان و با هدف خدمت رسانی به روستاییان و تامین ایمنی تردد، با بکارگیری یک دستگاه گریدر و سه نفر نیروی راهدار مسیرهای روستایی مزبور بازگشایی شد.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.   شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر «بار»، «خور»، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است