Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:33:40 GMT

همکاری دانشگاه‌های استرالیا با آژانس‌های امنیتی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۵۴۱۸

دانشگاه‌های استرالیا قرار است با آژانس‌های امنیتی برای مقابله با مداخله‌های خارجی همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، قرار است این دانشگاه‌ها از دانشجویان درباره آزادی بیان در محوطه‌های دانشگاهی هم نظرسنجی کنند.

"دن تهان"، وزیر آموزش استرالیا امروز (چهارشنبه) از ایجاد یک نیروی ضربت جدید برای مقابله با مداخله خارجی در دانشگاه‌های این کشور خبر داد که از تحقیقات حساس در مقابل دولت‌های خارجی حفاظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروی ضربت شامل چهار گروه است تا از بروز حملات سایبری جلوگیری کرده و به آنها واکنش نشان دهد، از مالکیت معنوی و تحقیقات حفاظت کند، درباره همکاری شفاف با شخصیت‌های حقوقی تضمین حاصل کند و مطمئن شود که به منافع استرالیا لطمه وارد نمی‌کند و فرهنگ مثبت امنیتی را ارتقا دهد.

وزیر آموزش استرالیا همچنین گفت، نیمی از نمایندگان این نیروی ضربت از دانشگاه‌ها و نیمی دیگر از میان آژانس‌های دولتی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه استرالیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان ولی زاده در جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزشهای دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیتی استفاده می‌کند.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، را به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6090428

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت