Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان سالاری روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای خیرین سلامت گیلان در رشت ضمن قدردانی از خیرین حوزه سلامت افزود: خیرین در حوزه سلامت توانسته اند برخی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان را بنا به نیاز، برطرف کنند.

وی با اشاره به مشارکت خوب خیرین حوزه سلامت در برخی از استان های کشور خاطر نشان کرد: فاصله ما در گیلان در بخش کمک خیرین در حوزه سلامت، با استان های دیگر زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر این مطلب که بایستی به دنبال خیرین سلامت برویم، اظهار کرد: بسیاری از خیرین  به انجام کار خیر در حوزه سلامت علاقمند هستند اما از ضرورت این مهم اطلاع ندارند.

وی با بیان این که زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان مشکلات عدیده ای داریم، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی، بایستی برای اصلاح زیرساخت ها و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی، از کمک خیرین بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به نقش مهم مجمع خیرین سلامت بیان داشت: خیرین سلامت در  شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها  و مشارکت های مردمی نقش مهمی دارند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان گیلان نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: خیرین، مقوله خیرخواهانه برای رضایت حق تعالی و اقدامی است که بیشتر برای رضای خاطر خود و مردمی که در مقابل ما نیازمندی هایی دارند، انجام می شود.

حسن بهبودی با بیان این که هر خیری بر اساس نیت خود تمایل به سرمایه گذاری دارد و در کشور ما از سال های قبل خیرین، مدرسه ساز در کشور کارهای بزرگی انجام داده اند، تصریح کرد: آنچه که امروز تاکید می شود، حضور خیرین در حوزه سلامت و بهداشت است.

وی با تاکید بر این مطلب که کمک خیرین در یک حوزه خاص اجباری نیست، اظهار داشت: بایستی با بیان نیازهای کارشناسی شده، خیرین را توجیه و آنها را هدایت کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان بیان داشت: احداث، تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی گیلان مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، همیاری در اداره و توسعه برنامه های مراکز آموزشی، درمانی ، تحقیقاتی و پژوهشی مورد تایید وزارت بهداشت، تلاش برای شناسایی نیازهای مناطق محروم استان در زمینه نیازهای بهداشتی، درمانی و اهتمام برای رفع آنها پس از تصویب مراجع ذیربط از جمله وظایف این مجمع است.

کیانوش کوچکی نژاد با اشاره به تشکیل مجمع خیرین سلامت گیلان از سال ۸۸ و این که فعالیت این مجمع از سال ۹۲ گسترده تر شد، افزود: در این مدت اقدامات خوبی از سوی مجمع با بهره گیری از خیرین در حوزه سلامت استان انجام شده است.

وی بیان داشت: راه اندازی خانه بهداشت آسیابر، مرکز دیالیز رودسر، مسجد امام زمان (عج) در بیمارستان پورسینا رشت، پروژه ICU بیمارستان شهید انصاری رودسر، خانه بهداشت شالکوه، مرکز جامع سلامت شماره دو سنگر رشت، مرکز درمانگاه تخصصی قلب و عروق بیمارستان غدیر سیاهکل، خانه بهداشت شیرکوه رودبار، اهدا ۱۵ دستگاه دیالیز، بخش جراحی عروق و قفسه سینه بیمارستان رازی رشت، مرکز خدمات جامع سلامت هادیان در سفیدکنار انزلی از جمله اقدامات انجام شده با کمک خیرین سلامت در گیلان است.

کوچکی نژاد با بیان این که احداث همراه سرای بیمارستان رازی رشت یکی از ضروریاتی که با کمک خیرین در حال اجراست و تاکنون افزون بر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: مرکز جامع سلامت شبانه روزی چابکسر و مرکز جامع سلامت رشتیان رشت از جمله دیگر پروژه هایی است که از سوی مجمع خیرین سلامت گیلان با کمک خیرین در حال اجراست.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان  دارای ۲۶ بیمارستان دولتی، یک هزار و ۴۵۰ پزشک عمومی، ۹۰۰ متخصص در رشته های مختلف و ۵۰۰ دندانپزشک است؛ در زمان حاضر شش هزار و ۱۵۸ نیروی کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند. 

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت رشت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.

وی افزود: از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این استان، تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار متقاضی تأیید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد نیز برای بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر افتتاح حساب شده است و تا کنون افزون بر ۳۸ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط در استان، بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر حائزان شرایط شهرهای جدید استان اصفهان هستند و افزون بر ۹۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز متقاضیان حائز شرایط در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بودند.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده است؛ همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

کد خبر 6096163

دیگر خبرها

  • کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم