Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:55:40 GMT

کاروان «‌نذر آب» مهمان خراسان جنوبی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۶۱۱۷

کاروان «‌نذر آب» مهمان خراسان جنوبی می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز، 6 شهریور جاری با اشاره به اهمیت حفظ سلامت بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان با اعزام کاروان‌های سلامت به نقاط مختلف استان به‌دنبال کمک به رفع کمبودهای موجود درمانی در روستاهای دوردست است.

وی با بیان اینکه تیم‌های کاروان سلامت در راستای پاسخگویی به مشکلات درمانی روستاییان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، افزود: این کاروان‌ها به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، مشاوره، معیشتی و آموزشی رایگان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با اشاره به میزبانی خراسان‌جنوبی از چهار کاروان سلامت مهمان، بیان کرد: شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، زیرکوه و طبس میزبان کاروان‌های سلامت از استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، همدان و خراسان رضوی هستند.

وی با بیان اینکه دومین کاروان سلامت فردا پنجشنبه از خراسان رضوی وارد استان می‌شود، افزود: این کاروان به مدت سه روز در روستای ‌چاه عباس اردنی‌ و ‌طبسین‌ از توابع شهرستان نهبندان به ارائه خدمات درمانی و معیشتی می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: این کاروان متشکل از پزشک عمومی، پزشک متخصص، کارشناس مامایی، چشم پزشک و دندانپزشک بوده و تمامی خدمات ارائه شده از سوی اعضا رایگان است.

بنا بر این گزارش؛ دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور طی سفری به خراسان جنوبی از فعالیت‌های این کاروان بازدید خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی نذر آب هلال احمر کاروان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ای ۱۱ نفره گرفتار در کوه اکوز داغی مهمان هلال‌احمر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، این خانواده پس از ۵ ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

بارش‌های سیل‌آسا روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

وجود دو کودک زیر شش سال در بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین شأن مشخص شد.

عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات رسان با تلاش‌های بی‌وقفه خود، پس از ۵ ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس انتقال‌دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌احمر باشند.

حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در این خصوص گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از تمامی گردشگران و کوهنوردان، طبیعت گردان و کوهروان تقاضا می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب نمایند یا با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به این کار کنند.

کد خبر 6096531

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • خانواده‌ ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» مهمان هلال‌احمر شدند
  • خانواده‌ای ۱۱ نفره گرفتار در کوه اکوز داغی مهمان هلال‌احمر شدند
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان