Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-05@21:44:25 GMT

تعداد سیم‌کارت‌های فعال به ۹۰ میلیون رسید

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۶۲۲۹

تعداد سیم‌کارت‌های فعال به ۹۰ میلیون رسید

ایتنا - معاون وزیر ارتباطات گفت: ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل ۳ و ۴ موبایل بهره می برد و ۲۵۰ هزار اپلیکیشن نیز از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند، گفت: از یکسال پیش خدمات شرکت اپل برای کاربران ایرانی قطع شد و از ۲ ماه پیش نیز شرکت گوگل، ارائه خدمات روی گوشی‌های اندرویدی را با مشکل مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله زنگ خطری بود برای ما، تا بتوانیم با بومی‌سازی، سیستم عامل ملی را ایجاد کنیم تا در حوزه ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.

به گزارش ایتنا از مهر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح وضعیت شاخص‌های ارتباطی کشور اظهار داشت: امروز تمامی شهرها، ۳۰ هزار روستا و ۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های ارتباطی کشور از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌ می‌برند.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه ارائه خدمات زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محرک توسعه بوده و اشتغال و کارآفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است، سیاست اصلی وزارت ارتباطات را ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور و توسعه آنها دانست و گفت: رشد شاخص‌های حوزه تلفن همراه کشور از مصادیق توسعه به شمار می‌رود.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را ۱۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی (اپلیکیشن ) فعال در کشور وجود دارد که آمار خیره‌کننده‌ای است و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد بسترهای ارائه خدمات و اشتغال‌زایی، کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرای طرح رجیستری را در راستای دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: این طرح در جهت شفاف‌سازی و زیربنای کار سالم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود؛ این طرح با مشارکت و همراهی گمرک، وزارت صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می‌شود تا ضمن اطلاع از فرآیند کالاهای وارداتی، از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در چارچوب طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری و اتصال دستگاهها و نهادهای مسئول در حوزه گوشی‌های موبایل، بدون مداخله فیزیکی و قضایی از سرویس‌دهی به گوشی‌های قاچاق جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: از پایان اردیبهشت‌ ماه امسال برای رفع مشکلات واردات گوشی با اتصال سامانه مسافربری به سامانه گذرنامه، مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند می‌توانند یک دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کرده و آن را در سامانه مسافری ثبت کنند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل سیم کارت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری ۱۴۰۵ کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست استان فارس با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و مسئولان استانی برگزار شد، در این آیین از زحمات مهدی آزادی مدیرکل سابق تقدیر و روح اله عباسی به عنوان سرپرست جدید پست استان فارس معرفی شد. 

محمود لیایی در این مراسم اظهار کرد: این دوران، دوران پرشکوهی برای پست استان است و امیدواریم مدیرکل جدید بتواند با کارنامه خوبی که از خود به جا می‌گذارد موجبات خیر و برکت برای پست استان را فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر جایگاه پست متناسب با ظرفیتی که استان پهناور فارس در حوزه تجارت الکترونیک دارد رشد نداشته و نیاز است برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی برای کاهش فاصله‌ای که نسبت به انتظار از پست استان برای پر کردن خلاء تجارتی الکترونیک وجود دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در میان استان‌های دیگر کشور جایگاه خوبی در بحث تجارت الکترونیک دارد، افزود: رسیدگی به مشکلات پست استان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان فارس برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه است.

لیالی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در زیرساخت استان وجود دارد، اما متأسفانه این ظرفیت‌ها بر اساس بی‌تدبیری در پنج سال گذشته در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود؛ امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را در بعد قانونی برگردانیم و کمبود زیر ساخت‌های استان را از نظر فیزیکی و تجهیزات با بازگشت سرمایه اصلی به جایگاه خود برطرف کنیم.

وی کم بودن فضای عملیاتی در استان فارس را از مشکلات حوزه پست استان فارس دانست و گفت: انتظارمان این است که مقدمات هر چه سریعتر فراهم شود و معتقدیم با انجام یک سری اقدامات در حوزه نصب تجهیزات، 50 درصد مشکلات زیر ساختی چه از نظر کیفیت و چه از نظر سرعت برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی مدیران فارس از ظرفیت‌های پست در مناطق مختلف استان به نحو احسن استفاده شود، می‌توانیم در بحث هوشمندسازی پلاک‌های پستی، پروژه ملی «جی‌نف» و استانداردسازی استان‌ها کمک خیلی خوبی به پروژه‌های استان کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تعامل مثبتی که برقرار شده مسئولان استان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند؛ قطعا از طریق پروژه «جی‌نف» می‌توانیم به سایر دستگاه‌های اجرایی استان کمک‌های قابل توجهی کنیم.

لیالی بیان کرد: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال 1404 تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری 1405 کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص تبدیل استان فارس به هاب پستی جنوب کشور گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه پست و به دلیل همجواری با 6استان می‌تواند به هاب پستی جنوب کشور تبدیل شود؛ با این اتفاق خوب به جای اینکه موسولات پستی نیمی از کشور را برای رسیدن به مقصد طی کنند زمینه مناسب برای ارسال این مرسولات در مدت زمان کمتر فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و تدابیری که در این زمینه اتخاذ می‌شود هم این مسیر کوتاهتر شود و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴