Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@03:05:45 GMT

در "کنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۹" چه خبر بود؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۶۴۲۱

در 'کنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۹' چه خبر بود؟ +عکس

چینی‌ها در نمایشگاه اخیر شهر پکن ربات‌های بسیاری را به بینندگان معرفی کردند. در "کنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۹" که از ۲۰ تا ۲۵ ماه اوت در شهر پکن چین برگزار شد، ربات‌هایی که قابلیت پرواز دارند، ربات‌هایی که می‌توانند شنا کنند و ربات‌هایی که قادر به جراحی مغز هستند و ... به نمایش گذاشته شدند.

سن جمعیت چین رو به افزایش است و بدین ترتیب در آینده نزدیک، با کاهش نیروی کار و افزایش هزینه‌های کار روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربات‌ها، بهترین راه ممکن برای مقابله با این مشکل هستند و نیاز به یک "انقلاب رباتیک" در این کشور، احساس می‌شود.

طی این کنفرانس علاوه بر نمایش ربات‌های متنوع و جذاب و رونمایی از فناوری‌ها و محصولات جدید رباتیک، همچنین چهار مسابقه با بیش از ۴۵۰۰ شرکت کننده برگزار شد.

در این خبر ۱۳ ربات جالب که هرکدام کارایی متفاوتی دارند را نمایش می‌دهیم.

۱. بازوی رباتیکی که می‌توان از آن برای جراحی مغز استفاده کرد  

۲. ربات خطاط  

۳. ربات "UR۵e" کاربردهایی فراوانی دارد و قادر به حمل اجسامی تا وزن پنج کیلوگرم(۱۱ پوند) است. این ربات می‌تواند به راحتی اشیا را برداشته و آنها را در جایی که کاربر مایل است قرار دهد.  

۴. ربات سرویس هوشمند  

۵. ربات ارسال غذا  

۶. ماهی رباتیک رنگارنگ  

۷. از جمله ربات‌هایی که در این کنفرانس به چشم می‌خورد، ربات "پرنده هوشمند"(SmartBird) است که توسط شرکت آلمانی "فستو"(Festo) طراحی و توسعه داده شده است. پژوهشگران ربات مذکور را با الهام از کاکایی شاه‌ماهی‌خوار اروپایی توسعه داده‌اند. نحوه پرواز ربات مذکور همانند این پرنده است. وزن این ربات ۴۵۰ گرم است و طول هر کدام از بال‌های آن دو متر است. درون پرنده هوشمند یک باتری لیتیومی تعبیه شده است و این موضوع پرنده رباتیک را قادر به پرواز در حدود ۲۰ دقیقه می‌سازد. پرنده هوشمند به دلیل استفاده از فناوری فیبر کربن فوق‌العاده سبک است و علاوه بر چابکی دارای آیرودینامیک عالی است و قادر به برخاستن، پرواز و فرود است. ربات مذکور تنها ۲۳ وات انرژی مصرف می‌کند که این میزان انرژی کمی بیش از نیمی از انرژی است که توسط برخی لپ‌تاپ‌ها استفاه می‌شود. اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد پرنده مذکور دارای بازده الکترومکانیکی تا ۴۵ درصد و بازده آیرودینامیکی ۸۰ درصد است.    

۸. ربات چهارپای سوئیسی‌، چند سال پیش بود که محققان "مؤسسه فناوری فدرال زوریخ "(ETH) رباتی چهارپا با نام "ANYmal" را توسعه دادند. حال طی این کنفرانس آنها از نسخه جدید این ربات رونمایی کردند. نسخه بروزسانی شده "ANYmal C" نام دارد و به جای چرخیدن بر روی چرخ‌، روی پاهای خود راه می‌رود. علاوه بر ویژگی‌های دیگر، این ربات می‌تواند روی زمین ناهموار حرکت کند و به هنگام اصابت با جایی و یا دویدن، ثبات و استحکام خود را حفظ کند. حتی می‌تواند از پله‌ها بالا و پایین برود. در نتیجه برای حرکت "ANYmal C" نیازی به تغییر در محل رفت‌وآمد ربات وجود ندارد. از موارد استفاده مدل C این ربات می‌توان به بازرسی تاسیسات صنعتی مانند نیروگاه‌های سوخت اشاره کرد.  

۹. ربات هنرمند دیگر، دست رباتیک "Gree" بود که همانند هنرمندان قادر به پیانو زدن بود.  

۱۰. فردی در حال آزمایش دستکش توانبخشی پزشکی  

۱۱. یک عروس دریایی رباتیک در حال شنا در مخزن آب  

۱۲. چینی‌ها می‌توانند اخبار مربوط به رئیس جمهورشان "شی جین پینگ" را در صفحه ربات هوشمند "Chuangze" که یک ربات خدماتی توسعه داده شده توسط دفتر مرکزی "حزب کمونیست چین"(Communist Party of China) است، مشاهده کنند.  

۱۳. یکی دیگر از ربات‌هایی که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد، "لایکاگو"(Laikago) نام داشت و چینی‌ها این ربات را در پاسخ به "سگ ربات"('robo-dog') ساخت شرکت آمریکایی "بوستون داینامیک"(Boston Dynamic) ساخته بودند. نام لایکاگو از نام "لایکا"(Laika) سگ فضانوردی که در سال ۱۹۵۷ به مدار زمین رفت، گرفته شده است. طول ربات لایکاگو ۲۲ اینچ(۰.۵۶ متر)، عرض آن ۱۳.۷ اینچ(۰.۳۵ متر) و ارتفاع آن ۲۳.۶ اینچ(۰.۶ متر) است. ۲۲ کیلوگرم(۴۸.۵ پوند) وزن دارد و با هر بار شارژ می‌تواند ۳ تا ۴ ساعت بدود.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست

معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه حماس به نمایندگی از کل مقاومت فلسطین در مذاکرات، از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند گفت عملیات «وعده صادق» ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد و کشورهای منطقه باید در محاسباتشان تجدید نظر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به جنگ غزه، از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گرفته تا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به سرنوشت آخرین دور مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه اشاره و اعلام کرد که در حال حاضر در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اما از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نیاز به این مذاکرات دارند انتظار می‌رود که مذاکرات از سر گرفته شود.

موضع حماس در مذاکرات به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت فلسطین است

الهندی در گفتگو با العربی الجدید درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات آتش بس که اخیرا از طریق میانجی‌ها مطرح شد اظهار داشت که پیشنهاد آمریکا در دور قبلی مذاکرات، یک بازاریابی گمراه کننده برای رژیم صهیونیستی بود. مقاومت در پاسخ به این پیشنهاد واشنگتن موضع خود را قاطعانه درباره مسائل اساسی مربوط به حقوق فلسطینیان و شروط اصلی مقاومت مطرح کرد که شامل عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، برقراری آتش بس جامع و بازگشت آزادانه آوارگان به مناطق خود بود.

وی افزود که مقاومت همچنین در راستای منافع مردم فلسطین نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال فریبکاری بودند و پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد در واقع یک پیشنهاد کاملا آمریکایی بود که به شکل کامل در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داشت. مقاومت نیز پاسخ این پیشنهاد آمریکا را قاطعانه داد و تاکید کرد که از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی هیچ موضع جداگانه‌ای ندارد و جنبش حماس مجاز است به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت مذاکره کند. در این میان ادعاهای رژیم اشغالگر و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در مذاکرات مانع تراشی می‌کنند دروغی بیش نبوده و با هدف به تعویق انداختن مذاکرات و طفره رفتن از انجام معامله‌ای است که صهیونیست‌ها مجبورند بهای آن را بپردازند.

محمد الهندی تصریح کرد که خود اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اذعان دارند و منابع صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیلحماس و جهاد اسلامی: قدردان حمایت‌های ایران از فلسطین هستیمجهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

شکست صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان مذاکرات و توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح وجود دارد یا نه گفت که رژیم صهیونیستی بحث حمله به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی و رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما ما اطمینان می‌دهیم که اگر اشغالگران تجاوزی علیه رفح انجام دهند، سرنوشت آن مانند حمله به خان یونس یا شمال یا مرکز غزه خواهد بود و همه چیز برای صهیونیست‌ها به نقطه صفر برمی گردد و اشغالگران مجددا هیچ دستاوردی جز جنایت علیه غیرنظامیان نخواهند داشت.

پاسخ ایران نشان داد که اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که این پاسخ تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر در این شکل و اندازه بیانگر ناتوانی اسرائیل در محافظت از خود بوده و این عملیات ایران ثابت کرد که اسرائیل برای محافظت از خود نیاز کامل به آمریکا دارد. عملیات وعده صادق همچنین نشان داد که وزن اسرائیل در منطقه رو به کاهش بوده و بازدارندگی آن در حال فرسایش است و این رژیم نمی‌تواند آنگونه که خودش و آمریکا برنامه ریزی کرده بودند بر منطقه مسلط شود.

محمد الهندی تاکید کرد که بنابراین کشورهای منطقه باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. صد سال است که مردم غزه و فلسطین در مقابل چشم و گوش رژیم های عربی رنج می‌کشند.

احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری وجود دارد

وی درباره اوضاع متشنج کرانه باختری نیز اظهار داشت که در حال حاضر کرانه باختری در سایه تشدید حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل به یک عرصه داغ شده و همه احتمالات در این منطقه از جمله وقوع انتفاضه جدید هم وجود دارد. به ویژه اینکه جنایات بی‌سابقه ارتش صهیونیستی و حمله شهرک نشینان مسلح به کرانه باختری و نیز یورش‌های مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه بسته شدن کامل هرگونه افق سیاسی موجب می‌گردد تا هر گزینه‌ای برای تشدید اوضاع از جمله انتفاضه، محتمل باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست