Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:36:49 GMT

 کشف جمجمه‌ ۱۷۰۰ ساله‌ باستانی در اندونزی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۶۶۶۹

 کشف جمجمه‌ ۱۷۰۰ ساله‌ باستانی در اندونزی

دو جمجمه‌ی کوچک‌تر از حد معمول که قدمت یکی از آن‌ها به ۱۲۰۰ و دیگری به ۱۷۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، در مکانی که دانشمندان از آن به عنوان شاه‌راهی باستانی برای مهاجرت به استرالیا عنوان می‌کنند، کشف شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، تحقیقات جدید بر دو جمجمه باستانی کشفشده در جزیره «آلور» واقع در اندونزی توسط محققان دانشگاه ملی استرالیا در «ژورنال تکامل انسان» به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات جدید دانشمندان اطلاعات جدیدی درباره ریشه‌های مهاجرت انسان‌ها از آسیا به استرالیا ارائه می‌دهد.

 با توجه به اطلاعات ارائه شده در «ژورنال تکامل انسان» ‌این دو جمجمه کوچک انسان قدیمی‌ترین بقایای انسان کشف شده در جزیره «والاسئا»‌ محسوب می‌شوند. 

متخصصان روند تکامل انسان و انسان‌شناس‌ها از قبل به این نتیجه رسیده بودند که انسان‌های نوین، ۴۰هزار سال پیش به جزیره «تیمور» و «سولاوسی» مهاجرت کرده بودند، اما این دو جمجمه اولین شواهد از حضور انسان‌های نوین در ‌«والاسئا»‌ محسوب  می‌شوند.

دانشمندان معتقدند شاه‌راهی، افراد را از مناطق «آلور» ‌به  مقصدشان یعنی «استرالیا»‌ متصل می‌کرده است، اما این موضوع تنها نتیجه جالب اکتشاف این دو جمجمه نیست، کوچک بودن این دو جمجمه سوال‌های بسیاری با جواب‌های بزرگ به دنبال داشت.

 با توجه به مقاله منتشر شده در «ژورنال تکامل انسان» منتشر شده است، یکی از دلایل کوچک تر بودن جمجمه‌های کشف شده نسبت به سایر جمجمه‌های کشف شده در استرالیا و دیگر مناطق اطراف جنوب شرقی آسیا،‌ تاثیرگذاری شرایط جزیره است. «تاثیرگذاری شرایط جزیره» به پدیده‌ای گفته می‌شود که انسان‌ها و حیوانات در جزیره‌ای زندگی کنند که فاقد منابع غذایی کافی باشد در نتیجه گربه‌سانان و  انسان‌ها رفته رفته در هر نسل جثه‌های کوچکتری خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمجمه باستان شناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ/شریک جرم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اخیرا با اشاره به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا از آمریکا و اروپا تا استرالیا و حمایت آنها از مردم فلسطین فرمودند: «امروز مسئله‌ی غزّه، مسئله‌ی اوّل دنیا است؛ یعنی در سطح بین‌المللی. هر کار هم میکنند که مسئله‌ی غزّه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند نمیتوانند. خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ امروز باز در خبرها میخواندم که چند دانشگاه دیگر اضافه شدند؛ در استرالیا، در کشورهای مختلف اروپایی. یعنی ملّتها نسبت به مسئله‌ی غزّه حسّاسند؛ این مسئله، مسئله‌ی اوّل دنیا است. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

به گزارش ایسنا، رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «شریکِ جرم» را منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از فیفا 94 تا امروز؛ روند دیدنی تکامل ضربات آزاد
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • دانشمندان جد گاو و گوزن‌ و خوک را یافتند
  • سیر تکامل کادیلاک: سفری 122 ساله در دنیای تجملات و قدرت (فیلم)
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • این موجود، جد گاوها و گوزن‌هاست
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • نماهنگ/شریک جرم