Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سعید خلیلی" وکیل "فریدون احمدی" نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نامه ای که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شد درباره اظهارات "احمد توکلی" رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت نوشت: برابر یک اصل پذیرفته شده حقوقی و اجتماعی در همه دنیا وکلا موظفند از حقوق متهمان فارغ از عمل انتسابی دفاع کنند، اما شخصاً از مرتکبین اختلاس و فساد که در جامعه فقرزده و مظلوم مان دست به این اعمال شنیع می زنند چنان بیزارم که حتی با وجود قاعده فوق یعنی فارغ بودن وکیل از ماهیت جرم، اگر برایم محرز شود شخصی مرتکب فساد و دست درازی به اموال عمومی و بیت المال و آسیب رساندن به مردم شده است، از پذیرش وکالت او امتناع خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به حسب وظیفه حقوقی و اخلاقی بر خود فرض می‌دانم اعلام کنم که در پرونده جناب آقای احمدی نماینده محترم زنجان که متاسفانه بخاطر لاقیدی رایج در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مجازی حیثیتش به شدت در معرض آسیب قرار گرفته است کیفرخواست ۳۷ صفحه‌ای ایشان را با دقت خوانده ام و با استناد به متن کیفرخواست و ادله اقامه شده علیه ایشان، اکنون با قاطعیت می‌گویم آقای فریدون احمدی هیچ جرم و هیچ خلافی مرتکب نشده است.

در این نامه آمده است: مطابق قانون و روال عادی کار همه نمایندگان، آقای احمدی در راستای وظایف نمایندگی‌اش که نایب رئیس کمیسیون صنایع بوده است، پیگیر کار انبوه ارباب رجوع بوده و در این مورد هم شکایت یکی از نمایندگی‌های "سایپا" برای رسیدگی از طریق مسئول بالاتری به وی ارجاع شده است، ولی شخص او جز پیگیری قانونی و معمول پرونده (که جزو وظایف نمایندگان است) کار دیگری نکرده و خلافی انجام نداده و هیچ نقشی در اصل قرارداد فروش خودروها (که ماه‌ها پیش از مراجعه افراد به کمیسیون بوده) نداشته و نفعی هم نبرده است.

وکیل نماینده مردم زنجان با بیان اینکه مطالب آقای احمد توکلی دروغ محض و تهمت و واجد وصف مجرمانه است، تاکید کرد: نمی دانم مشکل ایشان با آقای احمدی چیست که باعث شده اینگونه عنان از کف دهد و بی پروا تهمت زده و دروغ بگوید.

وی تصریح کرد: به عنوان وکیل آقای دکتر فریدون احمدی با آقای توکلی تماس خواهم گرفت و اگر خطای خود را اصلاح نکند و رسما عذرخواهی ننماید حتما علیه او اقامه دعوا خواهم کرد زیرا ادعاهای او حتی فراتر از کیفرخواستی است که دادستانی علیه آقای احمدی ادعا کرده (که هرچه در چنته داشته و توانسته در آنجا جمع کرده) و او را متهم نموده است و این کیفرخواست تمام آن چیزی بوده که آنها علیه وی توانسته اند تهیه کنند.
وی  با بیان این که چنان ادعاهایی که آقای توکلی طرح کرده است در کیفرخواست هم وجود ندارد، گفت:  معلوم نیست ایشان با چه دلیل و مدرکی چنان ادعاهای سنگینی را مطرح می کند و حتما باید پاسخگو باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سایپا طارم احمد توکلی فریدون احمدی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد