Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کشتکار جعفری فوق تخصص جراحی انحراف چشم و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره آمبلیوپی (تنبلی چشم) اظهار کرد: کاهش بینایی یک چشم نسبت به چشم دیگر یا کاهش بینایی ۲ چشم را تنبلی چشم می‌گویند، به شرطی که مشکل ساختاری در یکی از چشم‌ها یا هر ۲ وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: تشخیص زود هنگام تنبلی چشم بسیار اهمیت دارد، این عارضه قابل پیشگیری و درمان است، دوره طلایی درمان و تشخیص تنبلی چشم ۶ سال نخست زندگی است و هر چه این زمان، به زمان تولد نزدیک‌تر باشد درمان سریع‌تر و نتیجه نهایی بهتر است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید از علل ابتلا به تنبلی و انحراف چشم بدانید/ کدام کودکان به تنبلی چشم دچار می‌شوند؟

کشتکار جعفری گفت: مبتلایان به تنبلی چشم اگر به موقع درمان نشوند با کاهش بینایی برگشت ناپذیر مواجه می‌شوند که این موضوع تبعات روانی، اجتماعی و اقتصادی را برای بیمار، خانواده و جامعه به همراه دارد.

میزان شیوع تنبلی چشم در ایران

این فوق تخصص جراحی انحراف چشم افزود: شیوع تنبلی چشم در جهان بین ۲ تا ۵ درصد و در ایران ۴/۱ درصد است.

او تاکید کرد: شایع‌ترین علت آمبلیوپی، انحراف چشم یا لوچی و در درجه بعد عیوب انکساری است، اگر کودک هر مشکل عضوی در یکی از  چشم‌ها یا هر ۲ داشته باشد که این مشکل از تشکیل تصویری واضح در شبکیه جلوگیری کند، این عارضه باید هر چه زودتر درمان شود.

بیشتر بخوانید: تنبلی چشم در کمین بیش از یک میلیون کودک ایرانی/ زمان طلایی درمان بیماری‌های چشمی

کشتکار جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا آمبلیوپی با علامت ظاهری همراه است یا خیر، تصریح کرد: فقط کودکانی که یکی از چشم‌های آنها  به انحراف و آمبلیوپی دچار است، علامت ظاهری دارند در بقیه موارد مبتلایان به تنبلی چشم هیچ علامتی ندارند و این عارضه تنها با معاینه چشم‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت چشم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عرب‌ها به وانت طلایی ایرانی

بازدید 3 بعد از انتشار ویدیویی از رانندگی آفریقایی‌ها با وانت زامیاد، حالا ویدیویی از واکنش جالب اعراب حاشیه خلیج فارس با دیدن نیسان طلایی ایرانی در فضای مجازی منتشر شده است. این ویدیوی جالب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • استقبال از تنیسور ملی پوش طلایی در سمنان
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • واکنش عرب‌ها به وانت طلایی ایرانی