Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@18:23:51 GMT

بولسونارو: ماکرون عذرخواهی کند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۷۸۷۳

رئیس‌جمهور برزیل که پیشتر در رد مواضع پاریس درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون گفته بود رئیس‌جمهور فرانسه افکار استعمارگرانه دارد، حالا بر لزوم عذرخواهی امانوئل ماکرون از برزیل تاکید کرده است.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه «هیل»،  «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل در جمع خبرنگاران گفت: «اول از همه (امانوئل) ماکرون باید از اهانت‌هایش دست بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مرا دروغگو خوانده بود. قبل از اینکه ما با فرانسه صحبتی بکنیم یا چیزی را از آنها بپذیریم او باید این حرف‌هایش را پس بگیرد و بعد از آن ما می‌توانیم درباره موضوعات دیگر حرف بزنیم. او باید حرف‌هایش را پس بگیرد و بعد پیشنهاد کمک بدهد».

«امانوئل ماکرون » رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در پایان نشست گروه ۷ اعلام کرده بود، بودجه‌ای برای اطفای حریق جنگل‌های آمازون که موجب نگرانی طرفداران محیط زیست شده است، تعیین خواهد شد.

وی همچنین به اقدام جنجالی و توهین رئیس‌جمهور برزیل علیه بانوی اول فرانسه واکنش نشان داد.

ماکرون گفته بود: «واقعا ناراحت‌کننده است. هم برای او و هم برای مردم برزیل. معتقدم که زنان برزیلی وقتی این صحبت‌های رئیس‌جمهورشان را بخوانند، بابت آن شرمنده شوند. فکر می‌کنم باید هم از رفتار رئیس‌جمهورشان شرمنده باشند. من برای مردم برزیل احترام بسیار زیادی قائلم و به همین دلیل امیدوارم که در آینده بسیار نزدیک رئیس‌جمهوری داشته باشند که در شأن این جایگاه باشد».

پیشتر بولسونارو در یکی از صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی، چهره «بریژیت ماکرون» همسر رئیس‌جمهور فرانسه را به سخره گرفته بود .

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمازون ماکرون برزیل رئیس جمهور ماکرون بولسونارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کد خبر 6088619

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • لحظات عذرخواهی ورزشکار ایرانی از سوپرمدل روس