Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:47:51 GMT

نوع نگاه به فرهنگ و هنر باید تغییر کند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۸۰۳۶

نوع نگاه به فرهنگ و هنر باید تغییر کند

احمدرضا احسانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان در ملایر، هنر را بهترین و برترین زبان انتقال پیام دانست و افزود: هنر چون زبانی نرم، خارج از آداب و معاشرت رسمی و به دور از خطابه است، تاثیرگذاری خود را به شکل های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه هنرمند تلاش می کند افکار و اندیشه خود را با خلق آثارش منتقل کند بیان کرد: به طور قطع در عقبه یک اثر هنری یک تفکر و اندیشه، تلاش و مطالعه قرار دارد و وقتی به تصویر کشیده می شود، اثرگذاری بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان آموزش یک مفهوم و مقوله، بیان بخشی از دغدغه های جامعه پیرامون، به تصویر کشیدن دردمندی، آسیب و یا معضلی در جامعه را از دلایل خلق یک اثر هنری دانست و ادامه داد: هنرمند به طور قطع با این تفکر و اندیشه ها عجین شده است و چنانچه پشتوانه فکری، علمی و مطالعاتی قوی تر باشد، هنر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

احسانی با تاکید بر اینکه رسالت و وظیفه هنرمندان زبان گویای مردم بودن است، برگزاری این جشنواره ها را محلی برای تبادل و تضارب آراء و اندیشه ها دانست و گفت: بدون شک در این تکاپو و کشمکش اندیشه ها با نوع نگاه، باورها و نگرش ها در عرصه هنری، نتیجه مفید و ارزشمندی به دست می آید.

وی تاکید کرد: امروز پیشرفت یک جامعه نیاز به زیرساخت های اصلی توسعه در عرصه های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری دارد و اگر قرار است توسعه ای رخ دهد، این مسیر توسعه باید از فرهنگ و هنر آغاز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید تلاش داریم با رویکرد توسعه همگام با سایر بخش ها پیش برویم که در این راه نیاز به همراهی اصحاب فرهنگ و هنر داریم.

احسانی با بیان اینکه توسعه فرهنگی مسیر را برای سایر بخش ها شتاب می بخشد ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر با وجود اقدامات و تلاش های فراوان، هنوز با هدف اصلی فاصله داریم، چراکه توسعه فرهنگی انتها ندارد.

وی گفت: به طور قطع با همراهی، همکاری و مشارکت مدیران و دستگاه های فرهنگی استان و شهرستان ها این راه هموارتر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ایجاد شور و نشاط اجتماعی را اولویت دیگر در اجرای جشنواره ها برشمرد و افزود: وظیفه ما به عنوان متولی فرهنگ و هنر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و خوب کردن حال روحی مردم است که این امر را با برنامه ریزی و توجه به ظرفیت ها باید اجرایی کنیم.

احسانی ادامه داد: در برنامه ریزی های جدید به دنبال ایجاد عدالت فرهنگی در کل استان هستیم و در قبال تمامی شهرستان ها در حوزه فرهنگ هنر مسئولیت داریم.

وی ملایر را دارای ویژگی های فرهنگی و هنری بالایی دانست و گفت: این شهرستان دیار نخبگان، فرهیختگان و دارای هنرمندان مطرح و درجه یک است و نگاه ما به ملایر و ظرفیت کار فرهنگی و هنری آن ویژه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: آمادگی داریم برنامه های بزرگ و فاخر فرهنگی را با مشارکت و همکاری مدیران در ملایر اجرا کنیم.

احسانی با بیان اینکه تمامی امکانات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در اختیار شهرستان ها قرار می دهیم و آماده مشارکت و همکاری با دستگاه های فرهنگی و مدیران هستیم افزود: مسیر پیشرفت و توسعه را باید با هم طی کنیم.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان روز چهارشنبه با حضور هفت گروه نمایشی از همدان، بهار، تویسرکان، کبودراهنگ و ملایر به کار خود پایان داد.

این جشنواره از سوم تا ششم شهریور در شهرستان ملایر برگزار شد.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره استانی همدان ملایر تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم