Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، روز دوشنبه حسن روحانی در مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی به مخالفین مذاکره و برجام گفت: بعضی ها مثل اینکه در گوششان پنبه است و انگار پنبه را هم در نمی‌آوردند؛ می گویند مذاکره کردید چه خاصیتی داشت؟ ما بعد از مذاکره بود که به جای فروش یک میلیون بشکه، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلیاردها دلار دلار برای کشور پول آوردیم و هر ماه حدود یک میلیارد را آزاد کردیم، چه خاصیت داشت؟ خاصیت این بود که قطعنامه هایی که آمریکا ۳۰ سال برای آنها زحمت کشیده بود، مثل بتی که ابراهیم شکانده بود، آن بت را شکستیم.

صحبتهای رئیس جمهوری با موجی از انتقادات و واکنش ها همراه شد. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، که از مخالفان مذاکره است در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: قوه مجریه و اساساً همه دستگاه‌ها در ایران، موظف به رفتار در چارچوب سیاست‌های کلی نظام‌اند. سیاست کلی نظام درباره آمریکا روشن است: مذاکره با شیطان سم است.

گفت‌وگوی دو رئیس جمهور نه تابو و نه معجزه‌آفرین است

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، واکنشی متفاوت به اظهارات رئیس جمهوری داشته است. او نیز  در توییتر خود نوشت: استفاده از همه ابزار ⁧ دیپلماسی ⁩ برای مدیریت و پیشرفت کشور از اختیارات عادی ⁧رئیس جمهور ⁩بوده و گفت‌وگوی دو رئیس جمهور هم نه تابو و نه معجزه‌آفرین است. ‏اگر در هر سطحی ⁧ مذاکره ⁩‌ای آغاز شود حتما لوازم قانونی و سیاسی آن و قبل از همه، اذن رهبری ⁩و هماهنگی‌های ضروری اش نیز انجام می‌شود.

مذاکره با ترامپ معلوم الحال غلط است

سید محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد هم  به سخنان رئیس جمهوری واکنش نشان داد و  با اشاره به مباحث مطرح شده درمورد دیدار رئیس جمهور ایران با ترامپ، اگفت: بعد از اعلام رئیس جمهور فرانسه، فضاسازی گسترده‌ای توسط رسانه‌های بیگانه و دنباله روهای داخلی آن‌ها صورت گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه پس از انتشار این خبر برخی از اصلاح طلبان هم ذوق زده شدند، گفت: مذاکره با فرد معلوم الحالی، چون ترامپ نادرست و به زیان کشور است، اگر هم قرار بود با ترامپ مذاکره‌ای صورت گیرد نیازی به وساطت فرانسه نبود که آقای مکرون تصور کند هنرنمایی کرده و برای دیدار دو رئیس جمهور نقش آفرین شده است، ترامپ نزده می‌رقصد، خودش بارها اعلام کرده که منتظر تماس ایران برای مذاکره است!

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مذاکره در شرایط فعلی اصلا با منافع ملی سازگاری ندارد و مضر است؛ خاطر نشان کرد: رهبری و رئیس جمهور بارها تاکید کرده‌اند که اعتمادی به ترامپ برای مذاکره نیست، اخیرا هیچ تحول مثبتی مثل برداشتن و یا کاهش تحریم‌ها که نشانگر حسن نیت کاخ سفید باشد رخ نداده است، بلکه مردم ایران و جهان شاهد هستند که ترامپ به تعهداتش نسبت به دیگر کشورها مانند چین، روسیه و اروپا هم پایبند نیست.

عضو شورای وحدت راهبردی اصولگرایان با بیان اینکه هیچ مصلحتی در مذاکره با آمریکا وجود ندارد، تصریح کرد: هدف برخی از طرح مذاکره با آمریکا بهره برداری سیاسی است تا کم کاری، ضعف و سوء استفاده‌های خود را که موجب مشکلات معیشتی مردم شده به حساب خطوط قرمز نظام بگذارند و اینگونه ناکامی‌های خود را توجیه کنند که اگر رهبری اذن مذاکره می‌داد وضعیت اقتصادی بهبود می‌یافت در حالی که در برجام با اروپا و آمریکا مدت‌ها مذاکره کردیم که توافق هم حاصل شد، ولی به دلیل پیمان‌شکنی غربی‌ها نه تنها گشایشی صورت نگرفت بلکه شرایط زندگی بر مردم روز به روز دشوارتر شد. 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای مکرون اگر می‌خواهد کمکی به برجام کند، بهتر است فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی را به تعهدات برجام پایبند سازد، از اردیبهشت سال گذشته تا کنون حتی کانال مالی و اینستکس کذایی را فعال نکرده‌اند، چه رسد به خرید نفت ایران و دیگر مطالبات به حق جمهوری اسلامی، طبعا در چنین شرایطی ایران پذیرای واسطه گری امثال مکرون نیست. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: ترامپ با رئیس‌جمهور کره شمالی مذاکره کرد و عکس یادگاری هم گرفتند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد، تحریم‌ها لغو نشد، کره ای‌ها هم عاقلانه هیچ امتیازی به آمریکایی‌ها ندادند و آزمایش‌های موشکی خود را ادامه دادند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1294116

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن رضایی حسن روحانی سیدمحمد حسینی مذاکره مذاکرات باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران محمدجواد ظریف لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال استان آذربایجان شرقی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند