Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی زارعی امروز در دومین اجلاس سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد که در مجتمع امامت برگزار شد، گفت: تصور ما این است که فضای انقلابی و تحولی در حوزه علم به‌وجود آمده و یا نقشه راهی وجود دارد.

 

رئیس بسیج اساتید کشور سیاست قطعی بسیج اساتید را همکاری با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد برای پیاده کردن این فضای تحولی خواند و به پارادایم‌های علمی در جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از پارادایم‌های علمی در دهه ۷۰ روشن فکری لیبرال بود که سرمداری این بحث را «سروش» بر عهده داشت و حرف مشهور او این بود که «در غوغای صنعت، فقه کجاست؟».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این بحث ادامه یافت و حتی در حال حاضر هم برخی این بحث را ادامه می‌دهند.

زارعی تصریح کرد: در حوزه جامعه شناسی سیاسی فردی به نام «بشیریه» معتقد بود رابطه مرید و مرادی در جامعه شناسی اسلامی، رابطه شبان و رمه است.

رئیس بسیج اساتید کشور به تکنوکراسی لیبرال اشاره و تصریح کرد: نظام دیوان سالاریِ ناشی از نفت، برای ایران وضعیتی به‌وجود آورد که بر اساس آن به یک معنا در کشور نیروهای نفت‌گرا، غرب‌گرا و نیروهای انقلاب را تقسیم کرد و پایه و ظرفیت تحول را از تحول رابطه‌ها دور و بر مبنای منابع فیزیکی و غیر تربیتی قرار می‌دهد.

 

پیگیری سیاست غذا در برابر نفتِ ظریف؛

وی در ادامه سخنان خود به‌عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم اشاره و تاکید کرد: متاسفانه وزیر امور خارجه هنوز عبرت نگرفته و با فرانسوی‌ها بر روی سیاست غذا در برابر نفت کار می‌کند.

زارعی تاکید کرد: چنانچه جریان دوم که تکنوکراسی لیبرال است، انقلاب اسلامی را با همین فرمان جلو ببرد تا آخر گروگان غذا در برابر نفت هستیم.

رئیس بسیج اساتید کشور خطاب به‌وزیر گفت: آقای وزیر دست بردار از این کار زشت و پاسخگوی پرسش ۲ هزار استاد در خصوص عملکرد ۶ ساله خود باش.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون سربه‌زیرتر از این، جریان روشن فکری لیبرال را دیده بودید؟، ابراز کرد: دلیل این سربه‌زیری این است که امروز اظهار دوئیت علم و دین جزو سخنان مضحک است.

زارعی تاکید کرد: فردی که  سیاست‌های علم  و فناوری را تبیین می‌کند بر اساس روش‌شناسی فقاهت حکیمانه است و نه روشن فکری لیبرال.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: در ۲۰۰ سال اخیر جریان غرب‌گرا نه تنها بر سفره ایرانیان چیزی اضافه نکرده است، بلکه آن را تنگ‌تر کهم رده است.

وی خطاب به‌روحانی و ظریف، بیان کرد: تکنوکراسی لیبرال نه تنها بر سفره ما چیزی نیاورده است، بلکه مسؤولان با ادامه این سیاست و عنوان کردن سیاست نفت در برابر غذا، ایرانیان را تحقیر می‌کنند.

زارعی تاکید کرد: ما از ظریف و روحانی می‌خواهیم که در این باره توضیح دهند که در این ۶ سال چه کردند.

رئیس بسیج اساتید کشور ضمن تاکید بر اینکه دولتمردان بر روی قطبی‌سازی تمرکز نکنند، ابراز کرد: امروز نوبت تبدیل کردن خیابان، شهرها و روستاها به‌یک ظرفیت است، چنانچه کانون‌های استادی موفق به تحقق این امر شوند آن جریان نمی‌تواند به قطبی‌سازی‌های فِرَق و کرامت انسان‌ها دست بزند.

زارعی تاکید کرد: فراموش نکنیم غرب‌گرایی و ظرفیت‌گرایی و نفت‌گرایی را؛ این‌ها نیروهای جدید اجتماعی ایران هستند.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال، موجی از نگرانی را بین فعالان اقتصاد دانش‌بنیان به راه انداخت؛ گلرنگ سهام تپسی را خرید و در هفته‌های اخیر هم خبرهایی از احتمال واگذاری عمده سهام دیجی‌کالا به همراه اول مطرح شد. این مسئله در کنار صحبت‌های چندماه پیش مدیرمسؤول روزنامه کیهان، تصوری ایجاد کرد مبنی بر این‌که فشارهایی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تکذیت این مسئله توضیح داد: «چون پیش‌ازاین، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمد؛ اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد».

او در همین خصوص به فروش سهام تپسی اشاره کرد و گفت: «آقای منشی‌پور از ما خواست کمک کنیم که انتقال سهام تپسی حتماً انجام شود. این درخواست ابتدا با مخالفت معاونت علمی روبه‌رو شد اما با اصرار تپسی درنهایت با این موضوع موافقت کردیم».

او چنین واگذاری‌هایی را نه به معنی واگذاری کسب‌وکارها به حاکمیت، بلکه نشان‌دهندهٔ بلوغ این حوزه دانست: «واگذاری سهام این کسب‌وکارها بلوغ آن‌ها را نشان می‌دهد. این یعنی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که درنهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایهٔ ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است».

دهقانی فیروزآبادی در موضع‌گیری نسبت به مسئلهٔ فروش سهام کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال، حمایت خود از این موضوع را اعلام کرد و تنها شرط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برای موافقت با فروش و واگذاری این سهام را بازگشت سرمایه به حوزه اقتصاد دیجیتال دانست.

بااین‌حال، سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد، چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی وجود چنین موضوعی را کذب دانست و توضیح داد: «هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. وقتی وارد حوزهٔ اقتصاد دیجیتال می‌شویم محیط این فضاها با سایر صنایع متفاوت است و دلیلش این است که بخش عمده‌ای از این اقتصاد از محیط خارجی آمده است؛ اما ما به‌هیچ‌عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم. حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم، باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم؛ اما اینکه این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملاً غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به‌جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم».

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900257 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی