Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه ماکس روسیه از سال ۱۹۹۲ به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، امسال نیز برای سومین دوره است که با وجود تحریم‌های غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه، کرملین این نمایشگاه را برپا کرده و چین هم به عنوان شریک روسیه در این نمایشگاه معرفی شده‌ است.

در ادامه نگاهی به تازه‌ترین دستاوردهای روسیه ارایه شده در این نمایشگاه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای مسافربری جدید ام.اس-۲۱
 

هواپیمای مسافربری ام.اس-۲۱ هواپیمای جدید روسیه است که در زمان حاضر مراحل آزمایش خود را می گذراند و طراحی و ساخت آن از سال ۲۰۰۸ آغاز شده والبته تولید انبوه آن تا کنون چند بار به تعویق افتاده است.
در نمایشگاه هوافضای ماکس روسیه سه فروند هواپیمای ام.اس-۲۱ شرکت دارند و در چارچوب برنامه‌های این نمایشگاه به نمایش در می‌آیند.

شرکت ایرکوت سازنده هواپیمای ام.اس-۲۱ قصد دارد پس از گرفتن مجوز پرواز برای این هواپیما تولید انبوه ان را آغاز کرده و در وهله اول به شرکت های هوایی روسی از جمله ایروفلوت و نوردویند بفروشد.
هواپیمای ام.اس ـ۲۱ در دو مدل ام اس ـ۲۱ ـ ۲۰۰ با گنجایش ۱۳۲ تا ۱۶۵ مسافر و ام.اس ـ۲۱ ـ ۳۰۰ با گنجایش ۱۶۳ تا ۲۱۱ مسافر ساخته می‌شود که قابل بهره‌برداری در هر شرایط آب و هوایی است.
   
هواپیمای مسافربری ساخت روسیه و چین

در نمایشگاه ماکس امسال بیش از ۲۰ شرکت چینی حضور دارند و مهم ترین محصول عرضه شده در سالن ویژه چین، هواپیمای مسافربری دورپرواز اس.ار۹۲۹
است که ساخت مشترک روسیه و چین است.

در ساخت این هواپیما چندین طراح روسی و چینی شرکت دارند و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ ماکت این هواپیمای جدید در نمایشگاه هوایی چین به نمایش درآمد.

جنگنده سوخو-۵۷
جنگنده سوخو-۵۷ جنگنده نسل پنجم روسیه است که برای نخستین بار در نمایشگاه هوافضای ماکس در معرض دید مردم قرار می گیرد و علاوه بر قرار گرفتن یک هواپیما در سالن ویژه نمایشگاه، در برنامه پروازهای ماکس نیز شرکت می کند.

در نخستین روز نمایشگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه زمان ویژه‌ای را برای نمایش این هواپیما به رجب طیب اردوغان اختصاص داد.


تولید جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ با قابلیت رادار گریزی از اوایل سال۲۰۰۱ میلادی آغاز شد و در ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی با یک پرواز نمایشی رونمایی شد.
قرار است این جنگنده از سال ۲۰۱۹ میلادی در نیروی هوایی روسیه بکار گرفته شود.

همچنین مدل‌های دیگری از جنگنده سوخو-۵۷ روسیه با موتورهای پیشرفته‌تر تا سال ۲۰۲۵ در نیروی هوای روسیه بکار گرفته می‌شود.
نیروی هوایی روسیه قصد دارد اولین مجموعه از ۱۲ جنگنده سوخو-۵۷ را در سال ۲۰۱۹ در اختیار بگیرد.
پیشتر مقامات نظامی روسیه اعلام کردند جدیدترین جنگنده نسل پنجم «تی-۵۰» این کشور که به سوخو-۵۷ معروف است، هر هدف زمینی یا هوایی دشمن را در کمتر از ۹۰ ثانیه منهدم می‌کند.
این جنگنده چند منظوره از دو موتور قدرتمند برخوردار است و به واسطه سیستم آویونیک و رادارگریزی امکان برتری هوایی در جنگ‌ها را برای خود فراهم می‌کند.

هواپیمای سوختگیری ایل-۷۸ام-۹۰ای
برای نخستین بار در نمایشگاه ماکس هواپیمای جدید سوختگیری روسیه به نام ایل- ۷۸ام-۹۰ای به نمایش در آمده است.

این نخستین هواپیمای سوختگیری هوایی روسیه است که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ تولید شد.
پروازهای آزمایشی این هواپیما در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ آغاز شد و انتظار می‌رود بزودی پس از صدور مجوز پرواز، تولید انبوه آن آغاز شود.

بالگرد چندمنظوره کا-۶۲
بالگرد چندمنظوره کا-۶۲ پرنده‌ جدید روسیه است که در کارخانه بالگردسازی کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در منطقه ولگای روسیه ساخته می‌شود.
بالگرد کا-۶۲ در سالن شرکت ورتالوتوف راسیی وابسته به شرکت دولتی روس تخ به نمایش در آمده است.
این بالگرد در برنامه پروازهای نمایشگاه بین‌المللی ماکس به پرواز درخواهد آمد.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی هوافضای روسیه به نام ماکس۲۰۱۹ با حضور ایران و ۱۶ کشور دیگر از پنجم تا دهم شهریور در شهر ژوکوفسکی در حومه مسکو برگزار می‌شود.
مطابق برنامه اعلام شده ۲۷ اوت (پنجم شهریور) بازدید مقامات رسمی، ۲۷ تا ۲۹ اوت (پنجم تا هفتم شهریور) روزهای بازدید بازرگانان و از ۳۰ اوت لغایت ۱ دسامبر (هشتم تا دهم شهریور) برای بازدید عموم است.
در نمایشگاه امسال بیش از ۳۴۰ شرکت از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند و آخرین دستاورهایی هوایی و فضایی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه ماکس روسیه از سال ۱۹۹۲ به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگترین سمپوزیوم طراحان روسیه و دیگر کشورها برای تبادل تجربیات است.
ایران همواره در نمایشگاه‌های ماکس روسیه حضور فعال داشته است.
در نمایشگاه امسال، هیات ایرانی به ریاست امیرسرتیپ عبدالکریم بنی طرفی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی ایران شرکت دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه هوا فضا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

دبیرکل ناتو در جریان سفرش به کی‌یف با اشاره به عضویت اوکراین در ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و بنابراین من سخت تلاش می‌کنم تا اطمینان حاصل شود اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. برای این تصمیم ما نیاز داریم که همه متحدان به توافق برسند. ما به اجماع همه و رای ۳۲ عضو ناتو نیاز داریم. ما با هم می‌توانیم حمله روسیه را دفع کنیم. البته من بعید می‌دانم بتوانیم تا ماه ژوئیه (خرداد-تیر) در نشست ناتو به این اجماع برسیم.»

درحالیکه اوکراین با کمبود نیروها و سرعت پایین انتقال تسلیحات دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه از دستاوردهایی در میدان نبرد خبر می‌دهد.

تلویزیون سی ان ان اخیرا گزارش داد پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند