Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@04:58:23 GMT

تشریح خدمات فرهنگی بنیاد شهید به جامعه ایثارگران

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۸۴۱۸

تشریح خدمات فرهنگی بنیاد شهید به جامعه ایثارگران

 به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد در خصوص اقدامات هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر و سرود، نقاشی و خوشنویسی شاهد و ایثارگر، تولید سرود و نماهنگ حماسی ایثار و شهادت، سفارش نگارش نمایشنامه با موضوع زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران، تولید مستند، برگزاری کارگاه نقد فیلم با موضوع ایثار و شهادت، پخش برگزیده برنامه‌های تولیدی استان‌ها در شبکه سراسری، پخش برنامه‌های تامینی با زیرنویس انگلیسی و عربی از شبکه‌های برون‌مرزی، ساماندهی آرشیو دیجیتال، پخش برنامه‌های تلویزیونی سیمای شاهد ازجمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین این معاونت در زمینه ارائه خدمات ورزشی و اردویی به خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی، اردوهای فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و درمانی– آموزشی، بهداشت روان، اردوهای گروه‌های ویژه، اخذ سهمیه و اعزام جامعه معزز شاهد به سفر معنوی حج تمتع را اجرایی کرده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در خصوص فعالیت‌های آموزشی خاطرنشان کرد: ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به تهیه، تدوین و تصویب آیین‌ نامه‌ها مانند آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۶۶ و ۶۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، سامانه‌ای شدن نقل‌ و انتقال دانشجویی به استناد ماده ۶۲ قانون جامع خدمات‌رسانی و تبصره ماده ۴ آن، انعقاد تفاهم‌نامه و تبادل اطلاعات (طرح سیرت) به وزارت آموزش‌ و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان سنجش، دانشگاه علمی و کاربردی و پیام نور، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها ازجمله سومین جشنواره آموزش تحصیلی جایزه ملی ایثار و برگزاری همایش ممتازین کشوری اشاره کرد.

وی فعالیت‌های اسناد و انتشارات بنیاد را شامل ارائه خدمات آرشیوی به مراجعین، برگزاری جلسات کمیسیون انتشارات، برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مانند اینفوگرافیک و موشن گرافیک رسم سرخ در حوزه ایثار و پایداری، برگزاری کارگاههای آموزشی برای نویسندگان نوقلم استان تهران، ترجمه کتاب طراحی و تولید نرم‌افزار چندرسانه‌ای مانند نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهید طهرانی مقدم، شهید عباس دوران، شهید محمد جهان آرا، راه‌اندازی سامانه الکترونیک جمع‌آوری اسناد شهدای مدافع حرم، راه‌اندازی سامانه فروش الکترونیکی مجلات و کتب نشر شاهد، جمع آوری، مستندسازی، حفظ و ارائه آثار شهدا در موزه‌های شاهد، ثبت و ضبط تصویری خاطرات والدین معظم شهدا در قالب طرح «اسناد افتخار»، تهیه فرهنگ اعلام، حضور فعال در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی کتاب و مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال، انعکاس همه مطالب فرهنگی و اسنادی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در سایت نوید شاهد ستادی و استانی، سایت تخصصی قربانیان ترور و سایت تخصصی قربانیان سلاح‌های شیمیایی به‌ صورت چندزبانه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام کاویانی راد در خصوص فعالیت‌های کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت نیز گفت: این کتابخانه باهدف جمع آوری و ارائه کتب مربوط به حوزه ایثار و شهادت به‌منظور بهره‌برداری پژوهشگران و علاقه‌مندان این حوزه راه‌اندازی شده است، ارائه خدمات فنی، خدمات مرجع و راهنمایی مراجعین، اهدای کتاب، مجموعه‌سازی کتاب‌های جدید و اضافه کردن به مخزن، عضوگیری و امانت ازجمله فعالیت‌های این کتابخانه است، از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۸۲۰ نفر عضو کتابخانه شده‌اند و ۹ هزار و ۶۰۰ کتاب امانت‌داده شده، ۱۳ هزار و ۹۵۰ خدمات فنی صورت گرفته، ۶۵۰۰ خدمات مرجع و راهنمایی مراجعین، ۲۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب اهداء شده و ۷۰۰ عنوان خدمات دیجیتال‌سازی منابع نیز تاکنون انجام‌شده است.

وی در مورد فعالیت‌های حوزه فرهنگی و تبلیغات خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌ها و جشنواره‌ها مانند کنگره‌های ملی و بین‌المللی شهدای منا، سوم خرداد، ۲۲ اسفند، تجلیل از آزادگان سرافراز و شهدای نوجوان، جشنواره هنرهای تجسمی سرچشمه سرخ، برگزاری نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه دستاوردهای چهل‌ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایشگاه پلاک چهل از چهل سال فعالیت هنری در عرصه ایثار و شهادت، برگزاری نمایشگاه الله‌های سفید با محوریت عکس و پوستر از شهدای فاجعه منا، نمایشگاه شهدای نوجوان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در سراسر کشور با عنوان میهمانی لاله‌ها و مراسم اهتزاز پرچم و برگزاری یادمان شهدای منا در بهشت‌زهرا ازجمله این اقدامات است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار داشت: حفظ، ارتقا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، رسالت مهم و ماموریتی سترگ است که عزم ملی و مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان را طلب می‌کند.

کد خبر 4705035

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی حج تمتع 98 نیروی انتظامی سازمان حج و زیارت سید جواد حسینی پلیس راهور پیروز حناچی وضعیت معابر سازمان تامین اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان