Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:40:02 GMT

کامیون های حمل کود در جیرفت پارکینگ ندارند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۸۴۳۸

کامیون های حمل کود در جیرفت پارکینگ ندارند

به گزارش ایرنا، جنوب کرمان به ویژه شهرستان جیرفت همه ساله در فصل کاشت محصولات کشاورزی با توجه به نیاز به کود مرغ با چالشی بین مردم و کامیون داران حامل کود مواجه شده و از طرفی برای برطرف کردن این مشکل نقطه مشترکی هم میان مسئولان وجود ندارد.

بهره برداری از تیرپارک جیرفت باید سریعا عملیاتی شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: مطالبات عمومی مردم در اولویت فعالیت های مرکز بهداشت عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا محمودی افزود: سالهاست از اواسط تابستان تا اواخر پاییز ماشین های حامل کود های حیوانی آسایش خاطر بهداشت محیط، بهداشت عمومی و روانی مردم شهرستان جیرفت را به مخاطره می اندازند، به طوری که مطالبات شهروندان در این خصوص به یک بحث همگانی تبدیل شده است.

وی با یبان اینکه امسال با حساس سازی مرکز بهداشت شهرستان و تدبیر فرماندار محترم و معاونان ایشان طرح  تیرپارک عملیاتی شد، افزود: تیرپارک در جیرفت درصد قابل قبولی پیشرفت فیزیکی به همراه داشته و امیدواریم موانع بین بخشی سریعا مرتفع و این خواست به حق مردم به نتیجه برسد.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت بیان کرد: ساماندهی ماشین های حامل کود طی سال گذشته و جاری بارها در جلسات شورای بهداشتی مطرح شد که ضرورت این مهم در دستور کار فرمانداری  قرار گرفت و درنهایت مکانی برای ساماندهی گروه هدف انتخاب شد.

وی تصریح کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی با تبعیت از دستور فرماندار و شورای بهداشتی، موضوع را با جدیت بیشتری پیش ببرند.

محمودی اظهار داشت: متاسفانه حضور غیر مسئولانه کامیون داران حامل کود به صورت پراکنده در سطح شهر، جلوی رستوران ها و مراکز فروش مواد غذایی، مراکز آموزشی و منازل شخصی حساسیت ساماندهی این وضعیت را دوچندان است.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت ضمن قدردانی از دادستان این شهرستان گفت: با توجه به اولویت این موضوع و نظرات کارشناسی ارسالی از سوی مرکز بهداشت، دادستانی دستور برخورد با متخلفان را صادر کرده است.

 محمودی اظهار داشت: مردم می‌توانند در تمام طول روز، ایام تعطیل و غیرتعطیل ضمن تماس با شماره تلفن ٤٣٢١٨٥١٢  _ ۱۹۰ شکایات خود را در زمینه تخلفات بهداشتی گزارش کنند.

گلایه نماینده کامیون داران حامل کود مرغ جیرفت

نماینده کامیون داران حامل کود مرغ هم از نبود مکانی مناسب برای فروش بار گلایه کرد و گفت: سرمایه گذار برای احداث تیرپارک وجود دارد اما سنگ اندازی های زیادی در این مسیر انجام می شود که مشکل را دوچندان کرده است. 

علیرضا سنجری افزود: ادارات مربوطه همکاری لازم را در برای رفع این مشکل انجام نمی دهند و فقط به دنبال مانع تراشی و پاک کردن صورت مسئله هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت های فصل کشاورزی از تیر تا فرودین ماه و کشت دوم کشاورزی به زودی انجام می شود، افزود: در این بازه زمانی باید کود مرغ و دامی کشاورزان را تامین کنیم و به نوعی باید بگویم که نبض کشاورزی در گرو کودهای مرغ و حیوانی است.

سنجری از نبود کارخانه مکانیزه کردن کود در جنوب کرمان گلایه کرد و گفت: با توجه به نبود این کارخانه مجبور هستیم کود خام را از مرغداری ها خریداری و مستقیم به کشاورزان عرضه کنیم که بوی بد آن باعث نارضایتی مردم می شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه هیچ مکانی برای توقف و فروش ماشین های حامل کود مرغی و حیوانی در نظر گرفته نشده و می طلبد مسئولان با در نظر گرفتن یک فضای مناسب این مشکل را برطرف کنند.

نماینده کامیون داران تصریح کرد: نارضایتی مردم، اجازه ندادن پلیس برای توقف ماشین حامل کود، نبود کارواش و تعویض روغنی برای ماشین های حامل کود از جمله مشکلات کامیون داران است.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر بومی و روزانه ۱۰ ماشین غیر بومی فروشنده کود در جیرفت فعالیت می کنند، اظهار داشت: ما فقط یک پارکینگ با حداقل امکانات آب و برق و کارواش، تعویض روغنی و محل استراحت می خواهیم.

وی به نشست تعدادی از ماشین داران با دادستان جیرفت به نشانه اعتراض اشاره کرد و گفت: دادستان دستور دادند تا زمانی که محلی برای فروش مشخص نشود هیچکس حق ندارد ماشین های کود را توقیف کند.

وی با بیان اینکه بیشتر کامیون داران، کامیون خود را به صورت اقساط خریداری کرده اند، تصریح کرد: قیمت هر بار کود هفت میلیون تومان و به طور متوسط قیمت خود کامیون 

۴۰۰میلیون تومان بوده و با توجه به نبود محل توقف و نارضایتی مردم مجبوریم شب ها تا صبح خارج از شهر کنار کامیون ها بخوابیم تا از سرمایه زندگی و تنها راه امرار و معاش زن و فرزندانمان دور از خانه مراقبت کنیم.

وی بیان کرد: مردم و همسایه ها از بوی ماشین حامل کود گلایه مندند اما کاش درد دل ما را هم می شنیدند چرا که کار خلافی انجام نمی دهیم و فقط دنبال یک لقمه حلال هستیم، ما هم دنبال سلامتی خانواده و همشهریان هستیم ولی از طرفی این کودها نبض کشاورزی و زمینه نان آوری خانواده های ماست.

کارواش ها زیربار تمیز کردن ماشین های حامل کود نمی روند

راننده کامیون حامل کود نیز گفت: تا پیش از این در خارج از شهر واقع در منطقه جنگل آباد چندین کارواش اقدام به تمیز کردن کامیون های حامل کود مرغ می کردند اما هم اکنون این کارواش ها نیز از شستن این کامیون ها خودداری می کنند.

حسین کمالی افزود: ارائه ندادن خدمات در زمینه کارواش و تعویض روغنی، معظلی برای کامیون داران حامل کود مرغی و حیوانی شده است.

 شهروندان جیرفتی هم همواره اعلام کرده اند که بوی بد کود حیوانی واقعا قابل تحمل نیست و این مساله باعث مریضی کودکان و افراد مسن می شود و خواهان این هستند که مسئولان برای استقرار این ماشین ها خارج از محدوده شهری اقدام کنند. 

به محل استقرار کامیون ها حامل کود، تیرپارک می گویند.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

 گزارش از هادی شفیعی

۷۴۵۰/۷۴۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سلامت بهداشت محیط راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های ارسالی از سوی اردن برای غزه را به شدت محکوم کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از النشره، «جوزف بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های ارسالی از سوی اردن برای مردم نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

همچنین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنان، با اردن ابراز همبستگی کرد.

علاوه بر این بورل تاکید کرد: تاسف‌برانگیز است که کسانی که به چیزی نیاز ندارند مانع از رسیدن غذا به نیازمندان می‌شوند. اسرائیل باید رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه را تضمین کند.

گفتنی است وزارت امور خارجه اردن روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی از سوی این کشور برای مردم غزه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن این ۲ کاروان حامل غذا، آرد و برخی کمک‌های بشردوستانه دیگر بودند و یکی از آن‌ها عازم گذرگاه «کرم ابوسالم» و دیگری نیز برای نخستین بار عازم گذرگاه «ایریز» بود تا از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه بشوند.

وزارت خارجه اردن شکست کابینه رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت این ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه و دادن اجازه تعرض شهرک‌نشینان به آن‌ها را نقض فاحش تعهدات قانونی این رژیم به عنوان نیروی اشغالگر و تعهدات آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دانست.

همچنین «سفیان قضاه» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن نیز این تعرض را دلیلی برای تکذیب تمامی ادعا‌های کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه عنوان کرد و مسؤولیت کامل این جنایت را متوجه مقامات این رژیم دانست.

قضاه از جامعه بین‌الملل خواست که موضعی روشن در قبال این جنایت اتخاذ کند و آن را محکوم نماید و رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات قانونی خود، تأمین امنیت کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی به نوار غزه و همچنین تأمین امنیت سازمان‌های بین‌المللی که این کمک‌ها را دریافت و میان ساکنان این باریکه توزیع می‌کنند مجبور نماید.

دیگر خبرها

  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • بورل: حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس