Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رکنی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: چهاردهیمن جشنواره تعاونی های برتر ۱۳ شهریورماه جاری در استان برگزار می شود.

وی از ثبت نام ۳۴۶ تعاونی و اتحادیه در ۲۱ رشته در این جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۹ مورد در بخش خدمات، ۶۶ مورد در بخش کشاورزی و ۴۵ مورد نیز در بخش صنعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: جشنواره کشوری تعاونی های برتر نیز ۹ شهریورماه برگزار می شود که یک تعاونی از خراسان جنوبی نیز در این جشنواره حضور خواهند یافت.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ طرح همزمان با هفته تعاون

رکنی همچنین از افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ طرح همزمان با هفته تعاون در استان خبر داد و گفت: این طرح ها با ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری اجرا و با بهره برداری از آن ها برای ۱۷۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی، دیدار با خانواده معزز شهدا، برگزاری نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون، برگزاری جشنواره تعاونی های برتر در شهرستان ها، برگزاری نشست با مدیرعامل صندوق ضمانت بانک توسعه تعاون و برپایی میزخدمت در حاشیه نماز جمعه را از جمله دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به وجود ۹۱۰ تعاونی فعال بدون احتساب سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در این تعاونی ها ۱۱۹ هزار نفر عضو بوده و برای هشت هزار و ۷۹۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

صادرت ۸ میلیون دلاری تعاونی های استان

رکنی با بیان اینکه ۲۳ درصد تعاونی های استان روستایی و ۷۶ درصد نیز شهری هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۴۷ درصد در بخش خدمات، ۲۰ درصد در بخش کشاورزی و ۳۳ درصد نیز در بخش خدمات هستند.

به گفته وی از مجموع تعاونی های استان ۱۲۰ مورد تعاونی بانوان بوده که این تعاونی ها برای یک هزار و ۳۸۰ زن اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، میزان تعهد صادرات تعاونی های استان در سال گذشته را ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲۱ میلیون دلار در سال گذشته محقق شده است.

رکنی ادامه داد: در پنج ماه گذشته نیز بالغ بر هشت میلیون دلار توسط تعاونی های استان صادرات انجام شده است.

انحلال ۱۸۶ تعاونی غیرفعال

وی از انحلال ۱۸۶ تعاونی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تعاونی های غیرفعال در صورتی که بعد از چند مرحله اخطار فعال نشوند منحل خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی همچنین به ثبت نام ۱۷۶ تعاونی برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: از محل این طرح ۲۹ تعاونی با مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان جزء پنج استان نخست در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است، عنوان داشت: در مجموع تاکنون بالغ بر هشت و ۵۰۰ نفر با مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند.

رکنی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۸۹۸ طرح به مبلغ ۲۶۸ میلیارد تومان انعقاد قرارداد کرده اند، بیان کرد: از این رقم نیز تاکنون یک هزار و ۸۸۵ طرح موفق به جذب ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات شده اند.

به گفته وی مجموع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان بالغ بر ۳۲۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۷۹ درصد آن جذب و ۶۵ میلیارد تومان باقی مانده است.

مقام  نخست استان در تشکیل تشکل های کارگری و کارفرمایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۹۸ را با نظارت بر این طرح ها آغاز کردیم، بیان داشت: تاکنون یک هزار و ۱۸۰ طرح تحت نظارت و بازرسی قرار گرفته و خراسان جنوبی جزء استان های برتر در زمینه رعایت موازین مربوط به پرداخت تسهیلات بوده است.

رکنی همچنین از وجود ۲۹۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و گفت: از این تعدا نیز ۴۱ مورد مربوط به کارفرمایی و ۲۵۶ مورد نیز تشکل کارگری است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در سال گذشته بین ۳۱ استان کشور مقام نخست را در زمینه تشکیل و نظارت بر تشکل های کارگری و کارفرمایی  کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، ایجاد جو آرام و بدون دغدغه در محیط کار با رعایت حقوق کارگر و کارفرما را سیاست این سازمان دانست و گفت: در همین راستا طی پنج ماه گذشته ۲۵۱ مورد دادخواست در زمینه کارگری و کارفرمایی داشته ایم.

رکنی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۷۸۶ مورد بازرسی موردی و ۹۳۱ مورد بازرسی ادواری در بحث بهداشت و ایمنی محیط کار انجام شده است.

کد خبر 4705065

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بخش تعاون هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب، اکنون مسیرهای شهداد به نهبندان به دلیل نداشتن ایمنی، شاهکوه به میغان، طبس به بردسکن، بیرجند به شوشود و مسیرهای فرعی رباط خان و سرچاه عماری و محور روستایی خرو مسدود است.

او افزود: در پی بارندگی شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان رواناب جاری شده و در بیرجند، نهبندان، خوسف و بخش‌هایی از طبس و روستاهای قائنات شاهد سیلاب‌ شدیدتری بودیم.

آخوندی اظهار کرد: رواناب شدید به علت بارندگی و سیلابی شدن موجب وارد شدن خسارت به محورهای روستایی، فرعی و عشایری به ویژه قنوات در مسیر رودخانه و نیز خطوط انتقال آب، برق و گاز، تلف شدن دام‌ها و اراضی کشاورزی استان شده که بیشترین آن در شهرستان خوسف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: محور سرچاه عماری در شهرستان خوسف به دلیل باتلاقی بودن و سیلابی شدن، شانه‌های خاکی آن شسته شده و بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید

او تصریح کرد: در نهبندان هم ورود سیلاب به داخل معابر شهری و سایت نهضت ملی مسکن را داشتیم که این وضعیت با تلاش مسئولان مدیریت شد و با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز ناپایدار است با فروکش کردن سیلاب اقدامات تکمیلی در دستور کار است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون مسیرهای اصلی و شریانی استان باز است ولی برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به دلیل جاری بودن رواناب بسته است که به تدریج توسط راهداری بازگشایی می‌شود.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که در برخی مناطق جاری شدن سیلاب را به همراه داشت.

اداره کل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تا شنبه شب ادامه دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد