Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جلسه شورای قضایی و متعاقب آن نشست استانی اقتصاد مقاومتی و شورای اطلاع رسانی دادگستری استان تهران در سال جاری با حضور اعضا و به ریاست رئیس کل دادگستری استان تهران در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد حشمتی در ابتدای این نشست طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به سند تحول که از ناحیه ریاست معزز قوه قضائیه مطرح شد و سپس به تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رسید و طی آن وظایفی برای بخش‌های مختلف دادگستری‌ها و سازمان های تابعه قوه قضائیه تعیین گردیده لازم است با به کارگیری کلیه ظرفیت های قانونی و در جهت تحقق عینی سند مذکور گام برداریم، از موارد مهم مطروحه در این سند، می توان به رتق و فتق امور مربوط به مراجعین و تکریم آنها، رسیدگی دقیق و سریع به پرونده ها با رعایت قانون و در کمال قاطعیت، رفع اطاله دادرسی و نیز کاهش جمعیت کیفری اشاره نمود که اجرای آنها مستلزم همفکری و همکاری میان اعضای شورای قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود افزود: امروز برای فائق شدن بر مشکلات موجود نیاز مبرم به یک حرکت جهادی داریم و در این رابطه انجام وظایف قانونی صرفاً در ساعات اداری به تنهایی کفایت نمی کند و می‌طلبد با وسیع‌تر کردن زمان خدمت و با اتخاذ تدابیر لازم و کارشناسی شده معضلات دستگاه عدلیه یکی پس از دیگری مرتفع گردد. مردم، زمانی طعم شیرین عدالت را می چشند که پرونده هایشان در زمان معقول و منطقی رسیدگی شده و منجر به حکم عادلانه شود و سپس به مرحله اجرا درآید. لذا ضروری است معاونین قضایی و مدیران کل سازمان های تابعه قوه قضائیه با اعمال مراقبت ها و نظارت های لازم به وظایف محوله به نحو احسن عمل نمایند تا مردم با مشاهده خروجی مناسب در پرونده ها بویژه در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی که مراحل قانونی خود را وفق مقررات و به سرعت طی کرده، به اجرای عدالت علوی در جامعه مطمئن شوند.

در ادامه جلسه و مطابق با دستور کار تنظیمی، باقری معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی در خصوص پروژه های اقدام شده و در حال اقدام مربوط به حضور پربرکت ریاست محترم وقت قوه قضائیه در دادگستری استان تهران و اقساط دریافتی و پرداختی های به دادگستری، شورای حل اختلاف و ادارات کل تابعه قوه قضائیه گزارش جامعی ارائه نمود.

القاصی مهر دادستان تهران، پوریانی رئیس کل دادگاه های تهران و مظفری معاون قضایی رئیس کل در امور زندانیان به ترتیب گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت کاهش جمعیت کیفری و نتایج حاصله به استناد مصوبه نشست مورخ  98/3/28 شورا، به جمع حاضر ارائه نمودند که متعاقب آن، مباحث مختلفی راجع به این امر مطرح شد و حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ گردید که به مهم ترین آنها می توان به شرح ذیل اشاره نمود: فعال تر کردن ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، پیگیری تزریق پرسنل وظیفه به تعداد لازم به اداره کل زندان‌های استان برای تسهیل در اعزام زندانیان به مراجع قضایی، تشکیل جلسات با مسئولان شوراهای حل اختلاف برای کاهش ورودی پرونده ها و رفع اطاله دادرسی و...  .

قابل ذکر است که در طی این نشست با قدردانی از زحمات صادق پور و محبی به ترتیب حسینی مؤخر به عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان تهران و حیات الغیب به عنوان مدیرکل زندانهای استان تهران و همچنین جعفری نسب به عنوان مدیرکل تعزیرات شهرستان های استان تهران به جمع حاضر معرفی شدند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی