Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران اصغری پیش از ظهر امروز  در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مازندران به اجرای طرح روستا تعاون از سال 92 تاکنون اشاره کرد و هدف از ایجاد این طرح را استفاده بهینه از ظرفیتها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در سطح روستاها ، توسعه و توانمندسازی تعاونیهای روستایی ، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کار آفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 49 تعاونی توسعه روستایی در قالب طرح روستا تعاون در استان مازندران تشکیل و فعالسازی شد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از تاسیس و ثبت بیش از یکهزار و 337 شرکت تعاونی در سال 98 خبر داد و گفت: این تعاون ها با گرایش های تولیدی،توزیعی و خدماتی در استان فعالیت می کنند.

وی همچنین از ثبت بیش از 60 شرکت تعاونی با عضویت 567 نفر در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: سه شرکت تعاونی توسعه عمران با عضویت بیش از 2 هزار نفر در استان فعال شده است.

اصغری گفت : یک شرکت تعاونی توسعه عمران در شهرستان بابلسر با هدف توسعه و آبادانی این شهرستان با نیم درصد جمعیت شهرستان در سال گذشته ثبت گردیده است . 

وی با اعلام اینکه 5 شرکت تعاونی فراگیر با هدف فقر زدایی و کسب درآمد برای 3 دهک پایین جامعه در استان تاسیس شده است ،از ثبت 83 تعاونی زنان با بکارگیری بیش از 600 نفر در مازندران خبر داد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بیش از 900 دوره آموزشی و بیش از 180 همایش و گردهمایی در استان برگزار شده است، برگزاری و مشارکت در برپایی حدود 11 نمایشگاه ملی،استانی و شهرستانی را از دستاوردهای اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

وی اعلام کرد: بیش از 9 میلیون تومان تسهیلات با مشارکت بانک توسعه در سال 97 به متقاضیان در این بخش پرداخت شد.

اصغری گفت: پرداخت بیش از 18 میلیارد تومان تسهیلات در جهت توانمند سازی تعاونی های مازندران از عملکرد اداره کل تعاون استان است.

وی رسیدگی به 976 مورد شکایات واصله تعاونی ها و اتحادیه ها و حسابرسی از 98 تعاونی را دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

اصغری با اعلام اینکه بیش از 120 میلیون دلار صادرات تعاونی های استان به کشورهای خاورمیانه،آسیایی،اروپایی و کشورهای عربی صادر شده است،گفت: این صادرات شامل محصولات تولیدی ، کشاورزی ، صنعتی ،خدمات فنی مهندسی بوده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خاورمیانه دلار کار و رفاه اجتماعی کشاورزی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رحمانی اظهار کرد: بیش از ۷۴ تن از محصولات زراعی، دامی و آبزیان استان قزوین توسط شبکه تعاون روستایی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است اظهار کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6098288

دیگر خبرها

  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان