Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا مسجد جامعی در متنی که دفتر این عضو شورای اسلامی شهر تهران در اختیار رسانه ها قرار داد؛ ‌ افزود: از شهرداری و نیروهای امنیتی پذیرفته نیست که آثار و نمادهایی مانند سردیس قیصر امین‌پور که برای شهر ارزشمند است به سرقت برود و سارق یا سارقان این آثار پیدا نشوند، چون این آثار از جنس چیزهای دیگری نیست که در شهر سرقت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان‌کرد: قیصر امین‌پور از نمادهای شعر معاصر ایران است و از شاعران پیشرو ادب معاصر است که پس از انقلاب اسلامی نامش سر زبان‌ها افتاد و بر میدانی از شهر گذارده شد؛ نخستین اشتباه این بود که میدان قیصر امین‌پور تبدیل به چهارراه شد چون میدان در کالبد شهری و حافظه جمعی متفاوت با چهارراه است و میدان معنا و مفهوم گسترده‌تری دارد؛ من همان موقع هم نسبت به این موضوع تذکر دادم و مخالفت کردم.
این عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه اهمیت شخصیت و آثار امین‌پور آنقدر بود که در زمان حیاتش هم چند نوبت پیشنهاد کرده بودیم نامش بر مکانی گذاشته شود، تصریح کرد: شاید حس شاعرانه قیصر به او می‌گفت که ممکن است چنین اتفاق‌هایی برای نمادهایی به نام او بیفتد که همواره مانع می‌شد این نامگذاری اتفاق بیفتد.
مسجدجامعی همچنین گفت: از شهرداری و نیروی انتظامی انتظار می‌رود که برای حفاظت از مجسمه‌های شهری اقدام قاطع‌تری کنند و این نقص را در فعالیت‌های حفاظتی جبران کنند چرا که این اولین بار نیست که چنین سرقتی رخ می‌دهد.

قیصر امین‌پور زاده ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸، ‌ نویسنده، مدرس دانشگاه و شاعر معاصر ایرانی بود؛  او یکی از تأثیرگذارترین شاعران مرد در دوره انقلاب اسلامی بود که ۸ آبان‌ماه سال ۱۳۸۶ درگذشت.

سردیس این شاعر فقید معاصر، که در سال ۱۳۹۲ در میدانی به نام او در سعادت‌آباد تهران نصب شده بود، شامگاه یکشنبه، سوم شهریور، دزدیده شد.
پیروز حناچی، شهردار تهران، نیز در واکنش به خبر دزدیده شدن مجسمه قیصر امین‌پور گفت: «ما در زمینه گم شدن دریچه‌های چدنی کف خیابان هم مسئله داریم که باید پیگیری و حل شود.»

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران مجسمه سازی سردیس قیصر امین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود

سرهنگ "شریف رحیمی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لنگرود به مرجع انتظامی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از اعتراف این فرد ۳۶ ساله به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از اماکن دولتی با همدستی یک نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته سارق ۳۱ ساله دیگر نیز دستگیر شد.
 این مقام انتظامی در پایان با اشاره معرفی سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان