Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@01:00:10 GMT

کارگروه تنظیم بازار به دستور شما توجهی نمی‌کند+سند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۸۹۱۰

کارگروه تنظیم بازار به دستور شما توجهی نمی‌کند+سند

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، محود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نسبت به عدم توجه کارگروه تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست وی و دستور رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت سبوس گلایه کرد و خواهان جلوگیری از این امر شد. متن این نامه به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو نامه قبلی در خصوص بازنگری در قیمت سبوس گندم که از سوی کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان بدون هماهنگی با این وزارتخانه اعلام شده ، به استحضار می رساند علی رغم درخواست این وزارت مبنی بر " کان لم یکن نمودن آن و دستور حضرت عالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، متاسفانه کارگروه تنظیم بازار مجددا قیمت سبوس را همان مبلغ قبلی 1250 تومان تصویب کرده و در مرحله ابلاغ می باشد.

این درحالی است که قیمت سبوس گندم در بهمن سال 97 حدود 540 تومان بوده که با 55 درصد افزایش قیمت در سال جاری به 840 تومان رسیده است و قرار است طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار به 1250 تومان برسد( در طول 7 ماه پیش بیش از 130 درصد افزایش قیمت توسط مرجع دولتی تنظیم بازار) که این افزایش قیمت تاثیر مستقیمی بر روی قیمت گوشت و شیر خواهد داشت و این شائبه را در اذهان خواهد نمود که دولت قیمت کالاهایی را که در اختیار دارد نیز افزایش می دهد.

علی ایحال با توجه به این که 70 درصد قیمت تحویلی به کارخانجات با قیمت یارانه ای(660 تومان) و حدود 20 درصد با قیمت 900 تومان است برای نانوایی های آزاد پز و حدود 10 درصد به قیمت 1850 تومان عرضه می شود. این افزایش علاوه بر تبعات منفی بر قیمت گوشت و شیر این امکان را ایجاد می کند که سهم سبوس توسط کارخانجات آرد و سبوس افزایش پیدا کند.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه مصوبه هنوز ابلاغ نشده است تصمیم مقتضی به عمل آید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید