Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: گروه‌های جهادی به عنوان یکی از کارآمدترین نیروهای مردمی، همواره داوطلبانه در حوادث و بلایای طبیعی به کمک آسیب دیدگان شتافته اند.

در ماجرای سیل‌ اخیر گلستان هم این تلاشگران در پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب به یاری سیل زدگان شتافته و اقدامات مهم و کارآمدی را در راستای کمک به مناطق سیل زده انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها آلامی بر زخم های مردمی هستند که در بارش‌های سنگین ابتدای سال، خانه و وسایل زندگی و محصولات کشاورزی خود را از دست داده اند.

همت و جوانمردی این گروه ها تنها منوط به زمان سیل نشد و این تلاش ها همچنان ادامه دارد. آن ها در فصل سازندگی مناطق سیل زده، هم دوش دیگر مسئولان حضور یافته و در جهت رفع مشکل سیل زدگان تلاش می کنند.

در یک روز گرم شهریور ماه راهی شهر سیل زده آق قلا شدیم تا از نزدیک شاهد تلاش این مردان صبور و زحمت کش باشیم.

گروه های مختلف دانشجویی و مردمی در جای جای محلات آق قلا مانند کل آباد، اتحاد، عیدگاه و قانقرمه حضور داشتند.

تیم ۲۱۶ نفری در آق قلا مستقر است

مسئول گروه جهادی شهید باقری درباره حضور دانشجویان اظهار کرد: قبل از ورود گروه های جهادی به مناطق سیل زده یک تیم شناسایی فرستاده بودیم و از یکم شهریور وارد گلستان شده و تا نیمه شهریور در آق قلا حضور خواهیم داشت.

حسن دهرمی افزود: بعد از این که توسط سپاه ناحیه آق قلا، تیم بندی و عرصه بندی شدیم در این شهر شروع به کار کردیم و در مناطق مختلف فعالیت می کنیم.

وی با بیان این که ۲۱۶ نفر در این گروه جهادی حضور دارند، ادامه داد: اکثر این افراد دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) و پاسدار هستند و از تمام استان های کشور در این شهرستان حضور دارند.

دهرمی در خصوص انگیزه خود چنین توضیح داد: ما برای نظام و کشور حاضریم از همه چیز خود بگذریم و این فعالیت و خدمت (کمک رسانی به سیل زدگان) برای ما عادی است.

وی با بیان این که گروه های جهادی در حوادث گوناگون در مناطق مختلف کشور حضور داشتند، گفت: نیروهای دانشگاه امام حسین (ع) از همان ابتدای سیل آمادگی خود را اعلام کرده و برای خدمت رسانی داوطلب بودند.

فعالیت در ۱۹ عرصه

دهرمی با اشاره به این که هم اکنون به نوسازی و بهسازی ۱۹ عرصه مشغول هستیم، بیان کرد: روزهای مختلف در عرصه های مختلف فعالیت کرده و تلاش می کنیم تا حد توان خدمت رسانی کنیم.

یکی از دانشجویان پاسدار دانشگاه امام حسین (ع) هم به خبرنگار مهر گفت: بنده از کهکیلویه و بویراحمد در این جا حضور یافته و هدف از اردوی جهادی هم علاوه بر کمک به مردم تزکیه نفس است.

یاسین خوب پور ادامه داد: بازسازی را از منطقه اتحاد شروع کردیم و اکنون در کل آباد مشغول به فعالیت هستیم.

یکی دیگر از نیروهای مردمی که از شهر یزد در بازسازی مناطق سیل زده آق قلا حاضر بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بنده از گروه جهادی منتظران ظهور تفت یزد به ندای رهبرم لبیک گفته و در شهرستان آق قلا حضور یافتم.

محمد شعبانی افزود: گروه های جهادی به خاطر رضای خداوند و بدون چشمداشتی به مردم خدمت می کنند.

وی گفت: از این می توانم گوشه ای از مشکلات مردم را حل کنم خوشحال هستم.

گروه‌های جهادی مردمی و بسیج در عرصه‌ محرومیت زدایی حضور فعال داشته و حضور اکنون آن ها در مناطق سیل زده نقطه امیدی برای مردم است. آنها نماد اخلاص، دینداری و تعهد و مایه امیدواری نظام و یاس و ناامیدی دشمنان هستند و بی گمان فعالیت  آن ها در مناطق محروم و سیل زده  سبب می‌شود  که خود مردم هم در جهت رفع مشکلات خود پای کار بیایند.

کد خبر 4705086

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوی جهادی آق قلا سیل سپاه پاسداران سپاه نینوا گلستان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضور‌ها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

مسیح جوادپور گفت : ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری