Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در جدیدترین دور کارشکنی های فروش نفت ایران که برخی همسایگان منطقه ای دستور اجرایی شدن آن را از سوی آمریکا دارند، شرکت نفت دولتی عربستان برای اولین بار یک محموله‌ی نفت وست‌تگزاس را به مقصد یک پالایشگاه کره‌جنوبی که پیش از ‌تحریم مشتری ایران بود، خرید. ‌بعد از راهزنی نفتی انگلیس در توقف غیرقانونی نفتکش گریس1، این مشتری دزدی از سوی عربستان نیز در ادامه کارشکنی های آمریکا برای فروش نفت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت آرامکو در این معامله، یک میلیون بشکه نفت خام سبک وست تگزاس  را برای ‌پالایشگاه ‌هیوندای که تا پیش از این مشتری میعانات گازی و نفت خام ایران بود، خریداری کرد. البته این پالایشگاه به دلیل ترس از تحریم های آمریکا، در دوران معافیت نفتی که برای خریداران نفت ایران منظور شده بود، هیچ خریدی از ایران انجام نداد.

گفتنی است واحد معاملات ATC آرامکو که فعالیت خود را از 7 سال پیش آغاز کرده حضوری فعال در خرید و فروش خوراک و محصولات پتروپالایشگاهی در سراسر جهان دارد. این شرکت تاکنونی بخشی از نفت وست تگزاس را برای ژاپن، تایوان، کره جنوبی و هنگگ کنگ و سنگاپور خریداری کرده است. این شرکت وابسته به آرامکو، با سرمایه گذاری سنگین در صنعت نفت آمریکا توانسته درآمدهای بالایی از فروش نفت این کشور به آسیا کسب کند.

اما در قرارداد جدید میان شرکت آرامکو و پالایشگاه هیوندایی، برای 20 سال آینده تامین خوراک این پالایشگاه بر عهده آرامکو خواهد بود. این شرکت که بخشی از ارامکو محسوب می شود در حال حاضر نقش پُررنگی در دلالی نفت  داشته و با خرید سهام پالایشگاه های بزرگ دنیا سعی در عقد قراردادهای تامین خوراک برای بلندمدت دارد. ‌

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت ایران انگلیس عربستان خرید و فروش جهان کره جنوبی سرمایه گذاری صنعت نفت سهام خوراک عربستان نفت عربستان شرکت آرامکوی عربستان فروش نفت ایران پالایشگاه هیوندای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جالب صندوقدار برای ادب کردن مشتری (فیلم)



منبع:پیج clip_chalesh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بی‌تفاوتی عجیب یک مشتری در مقابل سارقان سوپرمارکت (فیلم) ببینید | دزدی که هول شد و گیر افتاد / فیلم مربوط به ایران نیست

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • حرکت جالب صندوقدار برای ادب کردن مشتری (فیلم)
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی