Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شواری شهر تهران در نخستین همایش فصلی کمیته‌های نمای مناطق با اشاره به این نکته که موضوع نما در شهر تهران از موضوعات مهم است، گفت: امروزه نما را باید جزئی از حقوق شهروندان بدانیم و نسبت به گذشته که این موضوع از اهمیت کمتری برخوردار بود اقدام‌های موثری را در این حوزه انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شواری شهر تهران افزود: نمای ساختمان که جزئی از حقوق شهروندی است سال‌هاست هویت شهری را تحت الشعاع قرار داده است و باید در موضوع نما چند نکته را مورد توجه قرار داد.

هاشمی رفسنجانی در توضیح موارد مورد اهمیت در بحث نمای ساختمان گفت: نمای ساختمان باید برای ساکنان ساختمان رفاه و امنیت را تامین کند و نباید به شکلی ساخته شود که به شهر آسیب وارد کند.

او افزود: زیبایی جز دیگر موضوعات مهم نما است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا نمای ساختمان پیامی را به مخاطب و افراد عبوری می‌دهد و برای شهروندان مهم است که نمای ساختمان با شهر هماهنگی داشته باشد.

رئیس شواری شهر تهران با اشاره به این نکته که قیمت مسکن در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: با افزایش قیمت ساختمان لوکس سازی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و سازندگان ساختمان به شیوه کاسب کارانه عمل می‌کنند و بیشترین تلاش خود را برای داشتن نمایی زیباتر صرف می‌کنند زیرا سازندگان می‌دانند که باید نمای کار ساختمان خود را بهتر عرضه می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: این شیوه به شکلی گسترش پیدا کرد که موجب دستورحاکمیتی شد و بحث نمای ایرانی – اسلامی مطرح و مورد توجه قرار گرفت.

او با اشاره به استفاده از سنگ‌های سنگین و گرانقیمت در نمای ساختمان گفت: بسیاری از سازندگان اصرار به استفاده از سنگ‌های سنگین و گرانقیمت در نمای ساختمان دارند که در برخی موارد دیده می‌شود به شیوه‌ای ایمن و اصولی نصب نمی‌شود و سازندگان نیز نسبت به خطر افتادن شهروندان  در اثر افتادن سنگ‌ها بی تفاوت هستد.

رئیس شواری شهر تهران با اشاره به این نکته که پیشتر در اطراف ساختمان باغچه‌ای احداث می‌شد تا از قرار گرفتن افراد در زیر نمای ساختمان جلوگیری شود گفت: کمیته نما نباید اجازه دهد بار اضافه به نمای ساختمان سنجاق شود.

بیشتر بخوانید: جزئیات احضار یکی از مدیران شهرداری به دادسرا از زبان هاشمی

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اهمیت بر صرفه جوی در انرژی گفت : در نمای ساختمان بحث صرفه جویی در انرژی مورد توجه قرار بگیرد و از هدر رفت انرژی  که در کشور ما ارزان است جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه که در نمای ساختمان می‌توان از مصالح با فناوری نانویی استفاده کرد،‌ گفت: می‌توان با استفاده از سیمان که با فناوری نانو ساخته شده است طرح‌های خوب و طراحی  برای ساختمان ایجاد کرد.

رئیس شواری شهر تهران با اشاره به اعمال سلیقه در بسیاری از کارها و طراحی معماران گفت: کمیته نما باید از اعمال سلیقه جلوگیری کند و با سلیقه‌ای رفتار کردن اعصاب طراحان را خرد نکند و نباید به گونه‌ای عمل شود که به نما به عنوان منبع درآمد نگاه شود و به‌ گونه‌ای نباشد که سازندگان در صورت تخلف در احداث نما با پرداخت جریمه آن را حل کند.

هاشمی رفسنجانی با  اشاره به اصل یکسان سازی نمای ساختمان‌ها گفت:‌ نباید کمیته نما طوری عمل کند که بیشتر ساختمان‌های مردم را مورد اشکال قرار دهد و ساختمان‌های دولتی که با نماهای آنچنانی ساخته می‌شود هیچ ایرادی به آن وارد نشود.

هاشمی رفسنجانی رئیس شواری شهر تهران در انتهای سخنان خود بوم کمیته نما را که پیشتر شهردار تهران و شهرداران مناطق 22 گانه پایتخت امضا کرده بودند امضا و به عضویت کمیته نما در آمد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی شواری شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

به گزارش خبرآنلاین، تصمیم به تخریب ساختمان مجاور مجموعه تئاتر سنگلج از دو جهت مورد انتقاد کارشناسان است.

دنیای اقتصاد نوشت: یکی ریسک بالای تخریب ساختمان کناری برای بنای ۶۰ساله سنگلج و دیگری، بی‌توجهی شهرداری به توافقات پیشین برای توسعه بنای سنگلج و الحاق ساختمان کناری به این مجموعه. تماشاخانه سنگلج یکی از بناهای قدیمی شهر تهران است که در تاریخ ۲ آذر ۱۳۸۸ به شماره ۲۷۴۶۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد. طبق ضوابط و قوانین، برای بناهای ثبت‌شده باید حریم تعیین شود.

طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت‌وساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود.

به‌رغم این محدودیت‌ها اما شهرداری درصدد ساخت یک بنای جدید به جای بنای کناری سنگلج است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899610

دیگر خبرها

  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟